Gå til innhold

Hvor kald kan en pc bli?

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg ikke gadd lese alle postene. Det var i hvertfall mange av de første som ikke hadde særlig peiling på kjøling, kondens, rim osv.

Hvis du vil ha PC'n i et hermetisk lukket hundehus, må du enkelt og greit bare sørge for nok kjøling på sommeren og nok varme på vinteren.

For å få dette til på sommeren vil jeg anbefale aluminiumsvegger fordi de leder varme godt og reflekterer sollys bra.

På vinteren kan du sikkert kle hundehuset med isolasjon. Ha PC'n påskrudd hele tida for å unngå at de mekaniske delene blir for kalde. (Vifter og harddisk-lager har ikke så godt av kulde.) Siden en påslått PC alltid vil være varmere enn omgivelsene så vil det verken kondensere eller rime på den. Problemet vil først dukke opp hvis den står avslått en tid eller om du skal ta den inn i huset (som er varmere enn PC'n) Dette unngår du ved å sette en kupevarmer i hundehuset en halvtime før du skal hente inn PC'n.

PS. Hvis det er støyen du vil bli kvitt ved å plassere PC'n ute, så vil jeg heller anbefale andre metoder å bli kvitt støyen på. (Selv om du skal overklokke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil kondensere i PC'ens innetak uansett den varmeutviklingen som er inni den. Det er ikke til å unngå at temp'en i "blikket" vil få det til å kondensere, - ikke minst når det ligger sne og is på oversiden/utsiden. Så slike er det nok.

Lenke til kommentar

Hva med diskett-/cd-stasjon, for ikke å snakke om mus, tastatur og ikke minst reset-knappen? :smile:

Litt stress å springe ut hver gang du skal bytte cd, eller maskinen har låst seg..

Selvfølgelig kan du bruke lange kabler, men IDE-kabler skal ikke være stort lenger enn 1 meter har jeg hørt. Det fins jo USB-stasjoner, men de er dyre.

Hvis det er overklokking (les: kjøling) og lite lyd du er ute etter, anbefaler jeg vannkjøling.

Lenke til kommentar

Quote:

Hvis det er overklokking (les: kjøling) og lite lyd du er ute etter, anbefaler jeg vannkjøling.

Ute-PC er klart å anbefale. Alle vil ha det snart, - det er inoativt, nytt, og utfordrende, vent og se :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...