Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med DC++ med ny maskin!?

Anbefalte innlegg

Hei :smile:

Jeg har problemer med å få Direct Connect ++ til å fungere med min nye maskin! Har 2mbit dra NGT og har ikke forandret med noe av oppsettet i ruteren i forhold til det jeg hadde med min andre maskin.

Oppsettet er helt tilkt det jeg hadde før! har til å med testa å kopiere den gamle mappa med DC++ fra den andre maskina men det funker ikke det heller. Har sjekka at IP er rett osv.

Det som er litt rart er at folk får lasta ned fra meg, mens jeg altså ikke får verken søkt eller opp filelist.

Hadde vert fin t om noen her vet hva som er problemet..

/steinih :smile:

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-10-01 22:09 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har åpna porter i ruteren. Har åpna filtersets til å forwarde tcp og udp pakker til port 1412. Og åpna port 1412 i firewallen og forwarda den til min IP.

Uansett funka dette før jeg fikk min nye maskin altså på min gamle. Og har ikke forandra noe av oppsettet i ruteren.

Men kan det ha noe med at jeg har satt op et svitsja netverk?

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Hmm. Vet ikke helt, men jeg kunne ikke sitte i nettverk(med svitch) bak en annen maskin som ringte opp, og bruke DC. Det ville ikke fungere! Jeg måtte koble meg opp mot nettet selv. Hadde ADSL da! Nå har jeg en egen kabel linje, så det er ikke noe problem lenger :smile:

Lenke til kommentar

Ja det er mulig det er pga at jeg bruker en svitsj, men jeg har 2mbit fra NGT og det er ikke oppringt. Så det er ikke en annen maskin som "ringer opp". Det har heller ingen betydning om det bare er en maskin som er på heller.

hmmm frustrerende :sad:

Hvis det ikke er andre som har gode tips får jeg vel logge meg på i pssive mode en stund da...

/steinih

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...