Gå til innhold

Psykologi - Abnorm oppførsel

Sidious

Anbefalte innlegg

Hva anser dere som abnorm oppførsel? En mann som dukker opp naken på jobb? En som er redd for mørket? En som vet at han slo av lyset før han forlot leiligheten, men sjekker opptil flere ganger før han kan dra med god samvittighet?

Virker kanskje som et merkelig spørsmål, men jeg er simpelthen litt interessert i og med at vi holder på med psykologi på skolen nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unormal betyr å ikke være normal. Normal er å være gjennomsnittelig. Konformister synes at å holde seg innenfor denne grensen er ekstremt viktig, selv synes jeg det er idioti. Så lenge noe ikke går utover andre så bør folk kunne oppføre seg som de vil. For min del så er nesten unormal et positivt begrep, det betyr at vedkommende ikke gidder å tilpasse seg andre men virkelig er seg selv.

Eksempel på unormal kan være å ha sære interesser, eksentrisk personlighet, osv.

Å fks. stille opp naken på jobb forbinder jeg mer med idioti enn unormalitet. :shrug:

Lenke til kommentar
Lød oppgaveteksten slik som i åpningsinnlegget?

5985813[/snapback]

Vel, spørsmålet var faktisk "Kan du komme opp med noen eksempler på abnorm oppførsel, og forklare HVORFOR dette er abnorm oppførsel?". Hvorfor er vel pga. at en viss aktivitet blir oppfattet av folk som deviasjon fra normale normer i samfunnet.

Lenke til kommentar

Abnorm oppførsel? Vi lever i et mer radikalt samfunn nå enn for en stund tilbake. Lite tabuer, og folk gjør vel mer og mer som de vil, og det blir akseptert...abnorm oppførsel finnes allikevel fortsatt. Det å gå løs på noen helt uten grunn, eller fordi det er morsomt, vil jeg f.eks. kalle abnorm oppførsel. Har dessverre tre slike i klassen, og ble offer for dette en gang jeg gikk i bakken med blødende nese på skolen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...