Ozwald Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Nå har det seg sånn at jeg lager en online liste over min musikk, der jeg kan skrive inn sanger og velge artist fra en list, eller eventuelt skrive inn ny artist hvis den ikke er definert fra før. Da lagrer sangen seg i databasen med "navn" og "artist". Så kommer problemet, jeg vil at jeg skal ha en dropdown meny der alle artistene som har sanger i databasen kommer. så da laget jeg en loop som hentet "artist" verdiene og la dem automatisk inn i en dropdown meny. Problmet med dette er da at siden jeg har samme artist på mangen av sangene kommer de samme artistene mange ganger, hvordan kan jeg si at hvis artisten allerede er skrevet ut på siden, så skal den bli "hoppet over"? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Dette løser du ved å bruke group by. Som i "SELECT * FROM tabell WHERE (X) GROUP BY Y ORDER BY Y" Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Ah! Tusen takk! Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hva med SELECT DISTINCT artist_navn FROM tabell ? Lenke til kommentar
roac Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Dette løser du ved å bruke group by. Som i "SELECT * FROM tabell WHERE (X) GROUP BY Y ORDER BY Y" 5984865[/snapback] Særs dårlig kode spør du meg, EirikO kom med den koden som er anbefalt til dette. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Dette løser du ved å bruke group by. Som i "SELECT * FROM tabell WHERE (X) GROUP BY Y ORDER BY Y" 5984865[/snapback] Særs dårlig kode spør du meg, EirikO kom med den koden som er anbefalt til dette. 5987468[/snapback] Sånn i ettertid er eg helt enig det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå