Gå til innhold

Program for å forminske masse bilder

Anbefalte innlegg

Etter en fest nå sitter jeg med over 100 bilder hvor alle er i over 3 megapixel per bilde, jeg leter etter et program for å forminske ned alle bildene samtidig så jeg slipper å ta ett og ett i ps, tar så lang tid. Programmet kan godt komprimere også, skal pakke alle bildene i en zip og sende på mail!

takker for hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter en fest nå sitter jeg med over 100 bilder hvor alle er i over 3 megapixel per bilde, jeg leter etter et program for å forminske ned alle bildene samtidig så jeg slipper å ta ett og ett i ps, tar så lang tid. Programmet kan godt komprimere også, skal pakke alle bildene i en zip og sende på mail!

takker for hjelp!  :thumbup:

5984669[/snapback]

Irfanviev gjør dette.

http://www.irfanview.com/

Lenke til kommentar
Photoshop fikser også dette glatt. Bruk actions og batch prosessing.

5985747[/snapback]

Kan du lage in liten tutorial på dette, jeg lurer også litt hvordan PS gjør dette.

IrFanView ser grei ut med det er alltids greit å jobbe i PS!

Lenke til kommentar
Photoshop fikser også dette glatt. Bruk actions og batch prosessing.

Kan du lage in liten tutorial på dette, jeg lurer også litt hvordan PS gjør dette.

IrFanView ser grei ut med det er alltids greit å jobbe i PS!

Er ikkje verre enn å lese det som står i hjelp om actions og batch processing, so klarer du det nok.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Det er en av de få tingene jeg også tenkte på men når jeg trenger bedre kvalitet så bruker jeg PS, og da er det jo ikke mange bilder som brukes etc.

Det som var digg var at man bare markere alle bildene og høyreklikker......Digg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...