_Furien_ Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Er på utkikk etter Kabler som kan kobles på mitt GF2MX 400, til TVen og lurer på om disse er riktige: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...34&GrpID=5&s=pl Takker for alle svar! [ Denne Melding var redigert av: _Furien_ på 2002-10-01 21:03 ] Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Men denne kabelen får du til det du ønsker. Men jeg hadde stukket innom elkjøp og kjøpt en lingnende pakke. Betalte 299 kr for den. Mulig det er noe kvalitets forskjell, men regner med at det er divX også videre du skal se så det har ingen betydning! Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Du får alt det der for halvparten av prisen på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Trust Televiewer VGA to Video/TV Converter (PAL) Frakt Vekt 0.75 Kg (Varenummer: 11672) Pris: 699,- inkl. mva Frakt kommer i tillegg Lager: 9 VGA til Video (PAL) konverter Støtter 640x480, 800x600 og 1024x768 oppløsning Justering av bilde størrelse og plassering ved hjelp av knapper i front Utgang for RGB, S-VHS og Composite (RCA) Får strøm fra PS/2 eller DIN tastatur port (nødvendig kabel medfølger) Maskin krav: PC med Standard VGA tilkobling PS/2 eller DIN tastatur tilkobling (PAL) TV med RGB Scart, S-VHS eller Composite (RCA) inngang Pakken inneholder: VGA-Splitt kabel S-VHS kabel Composite (RCA) kabel PS/2 og DIN Tastatur strøm kabel RGB -> Scart (med L+R Lyd) kabel Lyd Kabel (3.5mm Jack -> L+R Phono) Liten Skrutrekker Lurer på om dette blir det samme,,, [ Denne Melding var redigert av: _Furien_ på 2002-10-01 21:52 ] Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 21:21, skrev Goldfish:Du får alt det der for halvparten av prisen på Clas Ohlson. Er det dette du mener? VGA/SVGA TV-adapter. Overfør bilder fra datamaskinen til din TV. Passer PC med 15-pol. tilkoblingskontakt for monitor (HD15F) og USB-port. Klarer oppløsninger fra 640x480 til 1024x768 pixels. Leveres med S-VHS-, RCA- og SCART-kontakt. Utganger for video-out oo S-VHS-out. Omkobler for PAL/NTSC. 995,- Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 [ Denne Melding var redigert av: _Furien_ på 2002-10-01 21:51 ] Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 1. Finn ut om du trenger SVHS eller composit. Settet fra Komplett ser ut til å inneholde begge, noe du neppe trenger. Sjekkpunkt; har kortet ditt SVHS utgang og takler TV'n SVHS. SVHS er å foretrekke fordi dette gir best bilder på DVD osv. 2. Har kortet ditt SVHS-utgang OG TV'n takler SVHS-signaler, finn ut om TV'n har SVHS-kontakt. Hvis ikke, kjøp et SVHS til SCART-adapter sammen med en 10 meters SVHS-kabel. SVHS og S-video er begreper som brukes omhverandre. 3. Hvis du ikke kan bruke SVHS, kjøp en composit (kompositt?) kabel. I tillegg trenger du kabel for overføring av lydsignalene. Det finnes en mengde ulike kombinasjoner som kan fungere. Hvis du skriver litt mer om du skal bruke SVHS eller composit, og hvilken type kontakter for lyd og bilde, samt lengde du skal bruke i hver ende av kabelen så kan vi muligens være litt mer konkret med hensyn til kabler. Både Clas Ohlson og Biltema har rimelige kabler for dette bruket. Jeg ville også sett på Sandberg-kablene som ITbutikken har. Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Bare en ting... Du nevner SVHS hele tiden. SVHS er en avansert videospiller. Det du tenker på heter s-video, og er en kabel/kontakt standard for overføring av video. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 22:12, skrev covah:Bare en ting...Du nevner SVHS hele tiden.SVHS er en avansert videospiller. Det du tenker på heter s-video, og er en kabel/kontakt standard for overføring av video. Jeg er ikke sikker på om denne kontakten egentlig heter SVHS eller s-video i det hele tatt. Jeg har et modem som bruker nøyaktig samme kontakten i strømforsyningen. Så ett eller annet sted (Elfa?) at kontakten hadde en DIN-betegning. Som sagt i innlegget over under punkt 2 over, så brukes de to begrepene omhverandre. De fleste kataloger og andre steder der denne type kabler selges, så brukes SVHS som betegnelse. I manualen til skjermkortet mitt kalles kontakten SVHS. Etter det jeg har sett, så er vel de mest utbredte SVHS-enhetene SVHS-kameraer (+ Hi8)? Og den mest utbredte bruken av s-video begrepet er om selve SIGNALET (separat farge og intensitet), ikke den fysiske kontakten/kabelen. Som oftest, på en TV, må jo signalet gjennom et SCART-adapter. Det er jo et s-video signal likevel, selv om det passerer SCART-kontakten. Det er jo mest logisk at kabelen som brukes å overføre signaler til/fra SVHS-enheter blir kalt SVHS-kabel? Som at signalkabelen til et modem blir modemkabel, signalkablen til skjermen blir kalt skjermkabel.... Grunnlaget for at jeg hevder dette? I forbindelse med at jeg studerte hvordan jeg best skulle integrere PC med TV/video/stereo-anlegget, så gikk jeg gjennom noen titall websiter om emnet. Som sagt SVHS og s-videobegrepene blir brukt omhverandre, men SVHS er det mest utbredt BRUKTE navnet på denne typen kabler/kontakter. Noen referanser: http://tvtool.info/english/cablefaq_e.htm http://www.rivastation.com/review/tv-out_d...out_dvd_2_e.htm http://www.technick.net/pinconhav_s_video.php PS. Composit kabler bruker RCA-kontakter ;-) Edit: (Hi 8) ble til smily [ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-10-02 01:30 ] Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 Takker for alle svar. Var på Expert her om dagen og kjøpte 10m lang S-VHS kabel og lydkabel sammen med en scartkontakt i ett for 254,- Lenke til kommentar
Sikmu Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Heter S-Video! Å kalle det S-VHS er missvisende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå