Gå til innhold

Firefly og Serenity (tv-serie og film) No spoilers

Anbefalte innlegg

Serenity er vel skipet til de i Firefly.

5989259[/snapback]

Såpass ja.. Er det samme folk som spiller i både film og serie?

5998147[/snapback]

ja det er de samme

5998708[/snapback]

Oki, takker. Må definitivt skaffe meg serien da.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Så ferdig serien i går med en kamerat. Kjøpte den fra Play.com for bare £12.99, så det var lommerusk for noe slikt.

Firefly er uten tvil en av de absolutt bedre sci-fi seriene jeg har sett. Måten en blir kjent med karakterene på, forholdet mellom de og hvordan deres skjebner knyttes sammen i det skipet, alt kommer i en herlig gavepakke av en serie som IKKE ENGANG KOM ORDENTLIG I GANG!

Vi satt begge med "å nei, ferdig allerede?!" følelsen da den siste episoden tok slutt. Er det virkelig sant at serien ikke ble godt mottatt i USA, for jeg har virkelig vanskelig for å forstå hva som skulle være kjedelig eller dårlig med "Firefly". Jeg skal lese mer om dette på nettet, men måtte bare kommentere det her og nå, for det er en skam når en så god serie ikke blir ført videre.

Når isen smaker ekstra godt, varer den ikke lenge :(

Vi skal se "Serenity" igjen i kveld, da vi så filmen før vi så serien.

Jeg vil uansett anbefale serien på det varmeste. God humor med en drøss replikker som er til å dø av, en del action, gode karakterer og skuespillere.

Lenke til kommentar

noe av grunnen til at serien aldrig ble så godt motat i usa, var jo at fox sendte episodene i feil rekkefølge så da kommer karakterer og story inn på feil sted osv. det andre var at fox også drev å bytta om på sendetidene til serien noe som gjorde at bare fan var våkene nok til å finne ut når den ble sent.

Lenke til kommentar

det jeg leste var at FOX selv ikke likte serien, og derfor sende de den på kjipesendetider, slik at den kunne kanseleres uten at de fik dårlig samvitighet.

men helt enig med de andre her, firefly er en serie jeg sku likt og sett videre. minst like mye som dark angel. *Savne*

Lenke til kommentar

Serien har jeg ikke sett, så den kan jeg ikke si noe om. Filmen synes jeg er høyst middelmådig. Ingen ting jeg ikke har sett før. Helt grei film, men jeg følte meg litt som et spørsmålstegn etterpå. Tenker da ikke på handlingen, men heller på "hva var egentlig poenget med denne filmen?". Den oppnår liksom aldri noe. Den handler ikke om noe. Kan godt hende at jeg hadde likt filmen bedre om jeg hadde likt serien, men jeg kan ikke si at filmen fikk meg mer interessert på serien.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

DVD utgaven av TV serien har nå ligget inne på Amazons topp salgslister i utrolig nok 160. uke. Altså over 3 år kontinuerlig siden lanseringsdatoen tidlig i desember 2003. Serien blir bare mere og mere populær som tiden går og nå er den er blitt så masseselgende at den faktisk utkonkurrerer de aller fleste spillefilmer også i salg. Hver eneste dag de siste ukene har den ligget inne på Topp 10 listen over dagens salg av DVD titler på Amazon uansett og spillefilm, TV-seriie eller annet.

Nå i romjula er den faktisk helt oppe på 2. plass. Filmen Firefly ble laget for å tilfredsstille millioner av fans verden over og har gitt inntekter på over 400 millioner kr så langt. Serien Firefly har derimot rundt millarden i inntekter så langt.

På grunn av massive kjepper i hjulene fra Fox som hater grenseløst at serien er blitt trolig tidenes mestselgende DVD serie noensinne, nekter de plent å gi fra seg rettighetene til serien til andre TV selskaper, i allefall de som er kommersielle. I ren krig mot Fox har Universal og filmteamet bak Firefly og Serenity vært i forhandlinger med SciFi Channel om mulig overtakelse av serien. De fikk også sende hele 8 utvalgte episoder av serien på en formiddag og ettermiddag i midten av desember 2006 med stor suksess. Universals egen betalingskanal Universal Cinema HD viste også en god del av episodene for å terge Fox. SciFi Channel er ikke fremmed for tanken på å vise mere Firefly, men de har fra før en rekke egne favorittserier selv å ta hensyn til som bl.a. 2005s og 2006s aller beste TV serie Battlestar Galactica, Stargate Atlantis, Stargate SG-1 og diverse andre. SciFi Channel har nå snart nærmere 100 millioner TV seere på det store amerikanske betalings kabel-TV sendernettet. De kommersielle TV kanalene sliter voldsomt for tiden, noe som har medført hele 3 måneders pause på selveste Lost etter kun vist 6 episoder av sesong 3. Noe som gjør at TV Norge faktisk kan muligens sende de 6 episodene rett over nyttår før det blir noe mere Lost i USA. Utrolig. men helt fakta. Foreløpig er kun episode 7 til 11 av Lost planlagt klare for visning og de blir remikset om i et forsøk på å få flere kommersielle amerikanske TV seere. Ta f.eks. Invasion, den hadde ikke overlevd med sine 22 episoder i en hel sesong hvis ikke de hadde blitt vist rett etterpå Lost i sesong 2 på ABC. PVR, i USA Tivo, som er betegnelsen på programmerbare harddiskbaserte smartdekodere som kan ta opptak av og vise de TV programmer folk selv vil se og ha med seg, blir bare mere og mere populært. I de nyeste programversjonene til TiVO kan man nå også faktisk både hoppe over, spole over og fjerne TV reklamene så og si helt automatisk. Noe som de kommerisielle TV kanalene setter særdeles lite pris på. Inntektene på reklame stuper med TiVO og annonsørene murrer kraftig om dagen.

Noe som gjør at de kommersielle kanalane vil måtte stadig mere gjennomsyre TV sendingene med reklame inni sendingene og produktplasseringer. TV serier vil gå en mørk fremtid på kommersielt TV og programmer som evige såpeserier, shows, gameshows, standups, talkshows, nyheter og sport osv. vil dominere hele døgnet.

På grunn av at millioner av fans av Firefly serien ønsker masse mere Firefly. har Universal og filmteamet bak Firefly samt de som laget DVD utgaven kommet frem til at de vil forsøke noe helt nytt. Nemlig å produsere episoder av Firefly ved å gi dem ut direkte rett på DVD, helst 2-3 episoder i måneden. F.eks. 15 dollar, under hundrelappen i norske per måneds DVD. En sesong kan bestå av 20-21 episoder.

Bonusmateriell rundt skuespillerne og produksjonen vil selvsagt være på DVDene.

Når minst 1 million har meldt seg på som abonnenter regner man med å kunne sette igang. Husk det er opptil hver fan å melde seg på så raskt som mulig.

Dataspill skal det også bli. En avart av World of Warcraft, skal et spillefirma i USA utvikle og sette i drift i 2008. World of Firefly & Serenity Online er foreløpig tittel.

Spillet vil basere seg på seriens innhold og skuespillerme og man vil bl.a. foreta oppdrag og masse annet som er basert på det som er hovedinnholdet i Firefly serien. Den som tror Firefly vil forsvinne må tro om igjen. Det er nå det virkelig vil skje mye.

Imens kan vi gjøre som fansen verden over gjør. Nemlig å kjøpe og gi bort Firefly serien på DVD til alle vi kjenner. DVD serien koster nå i øyeblikket, jula 2006, ikke mere enn 20 dollar, altså 123 kroner på Amazon. Det er så utrolig rimelig at det er bare å bestille i vei. Amazon.com har kjøpt inn en god del flere millioner av Firefly DVDer, så stadig flere skal få kjøpt og levert Firefly raskest mulig for tiden.

Endret av kjellgh
Lenke til kommentar

http://www.fireflyseason2.com/

Dette er i allefall en offisiell nettside for prosjektet for mere Firefly.

http://www.fireflyfans.net/

Selvskreven site for fansen av Firefly og Serenity. Har masse info om det meste.

Sjekk ut http://www.fireflyfans.net/amazon.asp for full statistikk over Amazons salgsplassering av Firefly hver eneste dag fra idag og helt tilbake til høsten 2003 da man kunne forhåndsbestille serien på DVD på Amazon. Veldig interessant.

http://www.fireflyfans.net/amazonserenity.asp for tilsvarende for filmen Serenity.

http://browncoats-norge.net/ - Norges egen fansite for Firefly og Serenity.

http://www.browncoats.com/ - Internasjonal fansite for Firefly og Serenity.

Sjekk ut mange flere andre gode siter ved søkning på webben.

Endret av kjellgh
Lenke til kommentar
Serien har jeg ikke sett, så den kan jeg ikke si noe om. Filmen synes jeg er høyst middelmådig. Ingen ting jeg ikke har sett før. Helt grei film, men jeg følte meg litt som et spørsmålstegn etterpå. Tenker da ikke på handlingen, men heller på "hva var egentlig poenget med denne filmen?". Den oppnår liksom aldri noe. Den handler ikke om noe. Kan godt hende at jeg hadde likt filmen bedre om jeg hadde likt serien, men jeg kan ikke si at filmen fikk meg mer interessert på serien.

6242518[/snapback]

Det må jo være noe av det latterligste eg har hørt, man ser ikke den avsluttende filmen for å bli interessert i serien. Hadde du sett serien først hadde du nok hatt et annet syn på filmen, men då regner eg med at du har en viss interesse for sci-fi.

Men uansett serien er faktisk den beste serien jeg vet om, og filmen er etter min mening kjempe god underholdning!

Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig ikke hørt om Firefly eller Serenity før jeg så et bilde av Windows 95 på en boks (episode 11, søppelcontaineren for de som lurer) for lenge siden. Regnet med at dette var "enda en sci-fi serie". Jaja, uansett.

For et par uker siden hentet jeg ned hele serien fra nettet og begynte så smått og se på pilotepisoden. Og pang, da var det gjort. Jeg var hekta.

Denne serien har absolutt alt, fra knallgodt skrevet dialog, humor, atmosfære, mystikk og interessante karakterer.

Like etter bestilte jeg likesågodt både serien og Serenity. Et mesterverk som dette er absolutt verdt å ha i samlingen, og vise Fox hvilken gullgruve de ga opp.

Og det tror jeg de vet selv faktisk, men kanskje ikke vil/tør innrømme det selv.

Uansett så håper jeg bare inderlig at Joss fortsetter med serien på et eller annet vis, for jeg vil ha mer. Mye mer!

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Genialt klipp ja.. Veldig synd at folk styrer unna en serie bare de ser ordet Sci-Fi er innblandet. Hadde folk flest gitt Firefly en sjanse, kunne den nok blitt en kjempehit! Alle kompiser jeg har anbefalt denne serien til, har elska den..

FOX lever på ratings, så på den måten forstår jeg dem må kansellere en del rusk, men på en annen side synes jeg Firefly ikke fikk bra nok sendetider.. serien ble veldig fort flyttet til ugunstige tider, slik at seertallene bare var dømt til å gå ned.

Endret av Dune1982
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...