covah Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Har tenkt å sette opp en privat filserver med RAID5, og ser litt på forskjellige kontrollere. Ytelsen er ikke det viktigste, men vil gjerne ha litt bedre sikkerhet dersom en disk ryker. Har sett litt på disse 4 (2 stk med 4P og 2 med 8P): Promise FastTrak TX4310 4P Promise FastTrak SX4300 4P (med 32Mb ram, "hardware assisted RAID" som jeg regner med er en hardware XOR prosessor?) HighPoint RocketRAID 2220 8P Promise FastTrak SX8300 8P (64Mb ram, "hardware assisted RAID" som jeg regner med er en hardware XOR prosessor?) Er SX8300 verdt prisen? Er hardware XOR prosessor nødvendig? Hot-spare er greit å ha, men er det nødvendig i en hjemme-server? Noen med andre tips/erfaringer? Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Vel, kjører bare raid0 her så hmm 8 disker er det jeg har (på arbeids plassen) Dessverre, kan ikke hjelpe deg... m.v.h Johss€ IT.avd LMT Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Vel, siden jeg først og fremst er ute etter ekstra sikkerhet, er RAID0 utelukket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå