Gå til innhold

ATI eller GeForce?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville tråkket til med et slikt et, når du først skal opp i den prisklassen. Personlig velger jeg helst ati om det er mulig i forhold til prisklassen man holde seg i. Men det har vel noe med at jeg en gang gikk fra et ur-gammelt skjermkort til et moderne ati-kort, og da la jeg merke til en fargeforskjell som brente inn ATI i panna på meg. Hadde jeg kjøpt et geforce kort ville nok det samme skjedd. :roll:

Lenke til kommentar
har pci-E ja. men har lest mange tester der de sier at ATI har vinner kortene for oblivion. fordi de er mer stabile med AA på. ellers hører jeg at geforce er best uten AA på.

5983841[/snapback]

Og du spiller Oblivion da sikkert, da går du for x1900xt da.Se deg litt rundt etter tester.Kommer du til å bruke AA?

Lenke til kommentar

Velger du et kort i X1900-serien vil du kunne kjøre både AA og HDR samtidig i Oblivion, foreløpig funker det visstnok ganske bra via en betadriver fra ATI i allefall.

Edit: Her er driveren jeg snakket om forøvrig.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Du kan også bruke litt mer på et 7900gt kort og få et kort som er klokket opp litt.

F.eks. dette som er et XFX 7900gt med ViVo funksjon og som nevnt høyere klokk enn standard 7900gt(høyere enn GTX på minne og 1000,- lappen mindre).

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Et 7900gt, ikke minst geforce sin egen model og da dermed XFX er nok et fabelaktig kjøp.. selv om dere som setter den ut som om den hadde prisen 2500,- så er det nok 256mb det... det er riktig nok at han ber om et kort som er full pakket 512...

Du kan umulig få et GODT 512 kort for 3500,- Men hadde jeg vert deg hadde jeg slått til og kjøpt asus 7900gt 256mb på flekken... ps...

(lån meg resten sparer til det kortet selv :S :p)

Lenke til kommentar

umulig å få ett godt 512 til 3500?? 1900XT kortene koster ikke så my mer! tror du skal sette deg litt mer inn i stoffet ditt før du kommer med slike påstander.

BTW: 7900GT ER GeForce sin model.

selv ville jeg gått for 1900XT da du nevner oblivion. regner da med at du spiller det og det er utentvil det beste til Oblivion.

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

Jeg ville si at et kort fra produsenten XFX -"7900GT" var et godt alternativ. Hadde jeg vært deg hadde nok valget endt på dette kortet:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=44258

Hvis dette faller i smak ville jeg nok, for min del tatt en titt på et X1800 XT "Forutsatt at du ikke ønsker å spytte i med et par kroner til, og overskride budsjettet for et X1900 XT":

https://prisguiden.no/product.php?product_id=37570

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Er du nabb eller er du nabb... ta en titt...

7900GT - asus, geforce, xfx!!

btw, det er nokså umulig og få det til den prisen som er fastslått av tråd starteren... Men om han er som deg en galant pruter så er det nok ingen fare..

Take Care of your own buisness....

Johss€

IT.avd LMT

Lenke til kommentar

Ati er utvilsomt det beste akurat nå, med tanke på Oblivion.

Spiller dette spillet selv på to 7800gt kort i sli, og savner det å kunne kjøre både AA og HDR. :(

Foresten, hva mener du med "7900GT - asus, geforce, xfx!!"?! :ermm:

Her kommer det litt lise spikking.

1. Overskriften: "Ati eller GeForce?" Dette blir litt feil. Riktig er vel enten "Ati eller nVidia?" eller "Radeon eller GeForce?".

2. 7900gt: For det første; det finnes ingen "GeForce sin egen model" (med mindre man er heldig og får en referanse model ifra nVidia). GeForce er et varemerke i likhet med Ati's Radeon. Fult navn på XFX sitt kort f.eks er XFX: nVidia GeForce 7900GT, Men hvem gidder å si det?

Any who... det var alt jeg hadde for deg

Lenke til kommentar
Ati er utvilsomt det beste akurat nå, med tanke på Oblivion.

Spiller dette spillet selv på to 7800gt kort i sli, og savner det å kunne kjøre både AA og HDR.  :(

Foresten, hva mener du med "7900GT - asus, geforce, xfx!!"?!  :ermm: 

Her kommer det litt lise spikking.

1. Overskriften: "Ati eller GeForce?" Dette blir litt feil. Riktig er vel enten "Ati eller nVidia?" eller "Radeon eller GeForce?".

2. 7900gt: For det første; det finnes ingen "GeForce sin egen model" (med mindre man er heldig og får en referanse model ifra nVidia). GeForce er et varemerke i likhet med Ati's Radeon. Fult navn på XFX sitt kort f.eks er XFX: nVidia GeForce 7900GT, Men hvem gidder å si det?

Any who... det var alt jeg hadde for deg

5989571[/snapback]

Hmm.. flott skrevet.. :D som musikk i mine ører

Lenke til kommentar

Vel... akkuratt det jeg skriver det er de forskjellige kortene jeg fant da jeg søkte i shg.no men om jeg skriver feil er mulig...

Forholder meg ikke ti grafikk for tiden... ligger ganske langt bak i det..

Sitter fast med Ati radeon 9800pro flash til 800xt mener jeg..

uannsett... Neste lønning skal jeg garantert springe til nærmeste nettshop og kjøpe meg 9700gt 256mb

Lenke til kommentar
Er du nabb eller er du nabb... ta en titt...

7900GT - asus, geforce, xfx!!

btw, det er nokså umulig og få det til den prisen som er fastslått av tråd starteren... Men om han er som deg en galant pruter så er det nok ingen fare..

Take Care of your own buisness....

Johss€

IT.avd LMT

5989445[/snapback]

Dæsken.

Jobbet på IT.avd på sveisen jeg og en gang i tiden. Hvilke arbeidsoppgaver har du?

Du får spørre sjefen din (Ove?) om han har en jobb til en, nesten ferdig, dataingeniør i sommer. ;)

Dersom du har tenkt å kjøpe deg et 7900gt på neste lønning, bør du først sørge for å ha et PCI-e hovedkort.

Til trådstarter:

Anbefaler deg å gå for et X1900XT

Men om du vil spare litt penger, ville jeg kjøpt 7900GT. Dette er også et absolutt godt kort. Og gir vel litt mer "bang for bucks".

Lenke til kommentar

Har kjøpt et GeForce 7900GT etter å ha hatt Radeon X800PRO en stund.

Ytelsen er jo upåklagelig, men eneste jeg er litt skuffet over med GeForce er at antilalisingen ikke kan måles med kvaliteten på antialisingen på Radeon!

På Radeon er 4xAA helt fantastisk, men med GeForce ser jeg veldig liten forskjell om jeg kjører 8xAA - og ytelsen lider voldsomt.

Forøvrig støtter jo ikke GeForce HDR (FP) og AA samtidig, noe Radeon gjør.

Men 7900GT gir alikevel mest for pengene! :)

Lenke til kommentar
Forøvrig støtter jo ikke GeForce HDR (FP) og AA samtidig, noe Radeon gjør.

5995483[/snapback]

Det stemmer, i allefall delvis. I f.eks. Oblivion kan du ikke kjøre HDR + AA med GeForce 7800/7900-serien, men det funker derimot helt fint i Counter-strike: Source. Det kommer an på hvordan HDR er implementert i det aktuelle spillet så vidt jeg har skjønt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...