toreide Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Har prøvd å installere XP på en ny partisjon på en Samsung 160gb sata, (Samsung 1614C). Under oppstart av installasjonen får jeg beskjed om: not a compatible xp-partition (eller noe lignende). Har prøvd å slette partisjon, fixe med både Partition Manager v6 og Seagate Disk Wizard, men får fremdeles ikke innstallert. Hva kan jeg gjøre for å få en kompatibel partisjon? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Har du hatt Windows på den før og bootet fra den? Tror man må gjøre noe spesielt med SATA disker for å få dem til å ta Win og boote ? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 På hvilket stadium av installasjonen er det feilmeldingen kommer, da? Helt i starten, eller første gang Windows starter opp? Jeg bare lurte på om det kunne ha noe med det gode, gamle "trenger floppy med SATA-driver for å få dette til"-problemet å gjøre. Lenke til kommentar
toreide Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 På hvilket stadium av installasjonen er det feilmeldingen kommer, da?Helt i starten, eller første gang Windows starter opp? Jeg bare lurte på om det kunne ha noe med det gode, gamle "trenger floppy med SATA-driver for å få dette til"-problemet å gjøre. 5983821[/snapback] Problemet oppstår i begynnelsen. Først trykker man F8 for å godkjenne, så kommer listen over tilgjengelige hd'er og partisjoner. Ved valg av partisjon kommer meldingen. Har ikke hatt behov for floppy ved tidligere innstallasjoner på dette hovedkortet. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Eh... Bois endringer?... Sett samsungen disken som HDD0 Det skjedde med meg også tror det skal hjelpe... standar knapper for bios er F5, F6, F7, F8, F9, DEL eller ESC GL HF Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Problemet oppstår i begynnelsen. Først trykker man F8 for å godkjenne, så kommer listen over tilgjengelige hd'er og partisjoner. Ved valg av partisjon kommer meldingen. 5983934[/snapback] Hvis du starter med en helt blank disk så er det jo ingen partisjoner å velge i, du må lage en der og da. Funker ikke det siden du istedet har brukt PM og Disk Wizard? Kan være du har laget partisjoner som ikke er kompatible med XP. Lenke til kommentar
toreide Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Problem løst! Jeg koblet fra en IDE disk som var koblet på, og vips, XP lot meg formatere Samsung sta'en min. Installsjonen gikk så smertefritt. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Skulle akkurat til å poste løsninga di! Helt siden jeg fikk min første SATA-disk, har jeg alltid måtte koble ifra samtlige disker utenom SATA OS-disken for å få lov av Windows å installere. Sært, men sånn er det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå