abcd423417984 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Nei ver erlig å tørr innrøm dette selv om det er "deres" parti det går utover denne gangen . 5988122[/snapback] Er ikke imot etterlønn jeg så Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Nei ver erlig å tørr innrøm dette selv om det er "deres" parti det går utover denne gangen . 5988122[/snapback] Er ikke imot etterlønn jeg så 5988214[/snapback] Nei,men det er iallefall et ærlig svar Og ingen sier at du må være det heller Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Etterlønn får nå selv vanlige arbeidstagere. Gudene vite hvor mange millioner som gikk til postansatte i omstillingsperioden. Der var FRP motstander (sammen med Høyre). Regner nå med at Hagen vil innvolvere seg særs mye frem til den dagen han ligger i graven sin. Er jo dette han har drevet med hele livet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Etterlønn får nå selv vanlige arbeidstagere. Gudene vite hvor mange millioner som gikk til postansatte i omstillingsperioden. Der var FRP motstander (sammen med Høyre). Regner nå med at Hagen vil innvolvere seg særs mye frem til den dagen han ligger i graven sin. Er jo dette han har drevet med hele livet. 5988669[/snapback] Jo men at en vanlig arbeider som blir tvunget ut av jobben sin pga omlegginger i et firma synest jeg faktisk bør ha krav på en kompensasjon. Det er tross alt værre for en med en inntekt på 200 000 enn en som tjener 1 million + frynsegoder som overskrider en vanlig manns lønn. Ja om han ikke drar til Spania Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 FRP er et populistisk parti. Så de mener det folk måtte mene til enhver tid. Så vidt jeg vet så er ikke FRP imot fallskjermer. Det høres jo sykt ut at en sjef som blir sparket, skal få sinnsvake mengde penger for det. Men faktum er at en sjef ikke har noen rettigheter. Et styre kan sparke han på dagen med hvilken som helst tåpelig grunn. For å få slike personer til å forlate skuta på kommando, så bruker man penger som vederlag. En sjef kan sparkes for å ha gjort en udugelig jobb, han får penger som vederlag. En ansatt kan ikke sparkes for å ha gjort en udugelig jobb (det er faktisk ikke god nok grunn for avskjedigelse i norge, og man kan gå til sak hvis man har fått sparken på slikt grunnlag). Siden ansatte har denne rettigheten så får de ikke vederlag. Man kan se på lederjobber som risikostillinger. Det er høy risiko for å miste sin jobb, ergo så har de risikotillegg. Vanlige dødlige har lav risiko. En leder som har mistet sin jobb kan også ha problemer med å skaffe seg en ny lederjobb. bla bla bla ... eg surrer litt no, men dere skjønner. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 FRP er et populistisk parti. Så de mener det folk måtte mene til enhver tid. Dette er selvsagt rent tullprat. Frp har tvert imot stått på sitt gjennom utrolige mengder kritikk fra flertallet, f.eks. når det gjelder innvandringspolitikken. Men så viser det seg at de hadde rett hele tiden, så nå begynner de andre partiene å ta etter Frp. Å påstå at Frp "mener det folk måtte mene til enhver tid" er historieløst, uærlig og løgnaktig. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg trodde FRP var det partiet som var sterkest motstander av fallskjermer og etterlønn Avskjedsgaven fra Frp til avtroppende partiformann Carl I. Hagen er verd 875 000 kroner. I går vedtok partiet å gi Hagen tre og et halvt års etterlønn. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113969 5983467[/snapback] Om du har missforstått tidligere utsagn av Hagen, eller om du bevisst prøver å spille på en død hest skal jeg la være usagt.. Det Hagen har gått ut med tidligere er kritikk av etterlønnsordninger betalt av staten/statseide selskaper o.l. Mao etterlønn betalt av det offentlige, med offentlige midler. Det er en himmelvidt forskjell om du som eier av eget selskap velger å betale fx din far en fet etterlønn etter pensjon, sammenlignet om du skulle gjort det samme hvis du ledet et statlig selskap. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Jeg trodde FRP var det partiet som var sterkest motstander av fallskjermer og etterlønn Avskjedsgaven fra Frp til avtroppende partiformann Carl I. Hagen er verd 875 000 kroner. I går vedtok partiet å gi Hagen tre og et halvt års etterlønn. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113969 5983467[/snapback] Om du har missforstått tidligere utsagn av Hagen, eller om du bevisst prøver å spille på en død hest skal jeg la være usagt.. Det Hagen har gått ut med tidligere er kritikk av etterlønnsordninger betalt av staten/statseide selskaper o.l. Mao etterlønn betalt av det offentlige, med offentlige midler. Det er en himmelvidt forskjell om du som eier av eget selskap velger å betale fx din far en fet etterlønn etter pensjon, sammenlignet om du skulle gjort det samme hvis du ledet et statlig selskap. 5989658[/snapback] Tør jeg da minne om at også FRP som alle andre partier får penger nettop fra staten Og bare så det er klart,jeg er imot etterlønn/fallskjermer for ledere uansett om de tilhører et parti en statlig eller en privat bedrift og at jeg tok det opp nå er fordi jeg vet hagen har uttalt seg kritisk om dette tidligere. Mange graver en skyttergrav og går i forsvarsstilling så snart en nevner FRP og at de kan ha gjordt noe galt, men roper desto høyere når det gjelder andre.Hvorfor det?? Finn et parti som ikke har gjordt noe feil Endret 26. april 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Her er forresten grunnlaget som etterlønnen er gitt på Honoraret gis i erkjentlighet av at uten hans innsats ville Fremskrittspartiet ikke eksistert - og alle de som gjennom årene har spådd vår undergang ville fått rett. At han valgte å satse sin yrkesaktive karriere på et dødsdømt parti, og har ledet det frem til dagens nivå, er unikt i vår politiske historie - og er bakgrunnen for at vedtaket om etterlønn er fattet», skriver sentralstyret. Carl I. Hagen har ledet Frp i 28 år - også det norsk rekord. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113969 Og som dere ser kaller FRPs sentralstyre det også for etterlønn og det har ingen klausul om at han skal jobbe for dem etter at han går av . 5988172[/snapback] Hm. Fallskjerm, etterlønn, avskjedsgave? Man gir ofte folk som slutter i en jobb en liten gave når de slutter. Her slutter Hagen delvis, og vil framover bli brukt av partiet som en ressursperson. Ergo får han en viss andel penger. Nå ser ikke jeg noe galt i det, men så er jeg bare en hjernedød kapitalist. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Tør jeg da minne om at også FRP som alle andre partier får penger nettop fra staten 5989705[/snapback] Ja, men de er ikke et statlig drevet foretak. Partistøtte mottar alle partier på stortinget, men man kan ikke forlange detaljestyring av alle overførte beløp. Alle partiet står fritt til å kanalisere pengene slik de selv ønsker (innenfor lovverket selvsagt ). Og bare så det er klart,jeg er imot etterlønn/fallskjermer for ledere uansett om de tilhører et parti en statlig eller en privat bedrift og at jeg tok det opp nå er fordi jeg vet hagen har uttalt seg kritisk om dette tidligere. 5989705[/snapback] Igjen, Hagen har ytret seg mot fallskjermer i statlige/offentlige bedrifter og organisasjoner underlagt disse, i særdeleshet når vedkommene som mottar pengene har gjort en bedriten jobb som leder. Han har derimot (ikke meg bekjent) ikke ytret seg på samme måte mot det private næringsliv. Det blir helt galt å sammenligne offentlig vs privat i denne sammenhengen. Et privat selskap står selv ansvarlig for sine valg, på godt og vondt. Og hvordan private selskaper, store og små, velger å drive sin bedrift og forvalte sine penger, det blir et valg som er deres! Mange graver en skyttergrav og går i forsvarsstilling så snart en nevner FRP og at de kan ha gjordt noe galt, men roper desto høyere når det gjelder andre.Hvorfor det??Finn et parti som ikke har gjordt noe feil 5989705[/snapback] Alle partier gjør "feil. Det er jo helt mennesklig å ta feile beslutninger. Men det blir jo helt galt å fåstå at noen har gjort en feil hvis de ikke har gjort det..right? Og hvis man føler at noen kommer med falske argumenter så er man helt i sin rett til å bestride disse... Når det er sagt..jeg er personlig mot store fallskjermer7etterlønn for ledere, slik som du. Selvsagt reagerer jeg negativt når jeg hører at N.N har mottatt X-antall millioner for dårlig utført jobb, selv i det private. Dette er vel en naturlig førstereaksjon for de fleste. Men når jeg tenker meg litt om skiller jeg selvsagt mellom det private og det offentlige (les statlige). Hva Kværner velger å gi til Røkke har jeg ingenting med, men hvis derimot direktøren for Statsskog hadde fått en million-fallskjerm, da hadde jeg hatt både grunn og rett til å kritisere dette. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Hørte ikke at han spesifiserte statlige/offentlige,men det er nå så. Men jeg vil vel påstå at stortinget er både offentlig og statlig,dog ikke en bedrift men de tar rett av skattebetalernes penger, enda større grunn til å trå varsomt Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Kan være så mye imot fallskjermer som man vil. Får ikke ledere uten. Hvordan skulle man sparke en sjef hvis han hadde samme rett til jobb som dagens arbeidstakere? Svar på den du. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 FRP var ett alternativ for 15 - 20 år siden da FRP gjorde forskjell på sitt parti og andre politikere. FRP har nødvendigvis ikke gjort ett så veldig godt arbeide det kan like gjerne være att andre partier har gjort ett meget dårlig arbeide. FRP er ikke ett alternativ slik det engang var, partiet er for lik de andre og fylt opp til toppen med rømlinger fra både AP, H og KRF som ikke setter politikk og sine landsmenn i førersetet men kun utfra egen interesse. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 FRP var ett alternativ for 15 - 20 år siden da FRP gjorde forskjell på sitt parti og andre politikere. FRP har nødvendigvis ikke gjort ett så veldig godt arbeide det kan like gjerne være att andre partier har gjort ett meget dårlig arbeide. FRP er ikke ett alternativ slik det engang var, partiet er for lik de andre og fylt opp til toppen med rømlinger fra både AP, H og KRF som ikke setter politikk og sine landsmenn i førersetet men kun utfra egen interesse. 6001182[/snapback] Jeg er uenig. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hva mener egenlig FRP med at eldre må få valgfrihet? De eldre som jeg har kjennskap til og er så heldige at de som har fått plass på omsorgssenter eller eldrehjem ( de fleste blir pleiet i hjemmet mange år av hjemmesykepleie ) er i en så dårlig dement tilstand at de går kontinuerlig med bleier, de vet ikke om de gjør på seg eller ikke, hvilke valgfrihet er det disse gamle skal få? Disse har arbeidet ett helt liv uten valgmuligheter og når de ikke er istand til og holde rede på seg selv skal de plutselig (få) valgfrihet? Jeg ser da selvfølgelig bort fra 60-70 aringer som fremdeles greier seg selv og deltar i daglige gjøremål det er ikke de det snakkes om. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hva mener egenlig FRP med at eldre må få valgfrihet? At de skal få bestemme mer over eget liv. De eldre som jeg har kjennskap til og er så heldige at de som har fått plass på omsorgssenter eller eldrehjem ( de fleste blir pleiet i hjemmet mange år av hjemmesykepleie ) er i en så dårlig dement tilstand at de går kontinuerlig med bleier, de vet ikke om de gjør på seg eller ikke, hvilke valgfrihet er det disse gamle skal få? Siden du kaller dem "heldige" tyder det på at du har bitt på sosialdemokratisk indoktrinering. De har selvsagt rett til å komme på eldrehjem hvis de har behov for det, og de skal kunne velge hvilket eldrehjem de vil være på, såfremt det har kapasitet. Disse har arbeidet ett helt liv uten valgmuligheter og når de ikke er istand til og holde rede på seg selv skal de plutselig (få) valgfrihet? Hvis de ikke klarer å velge selv, kan deres verge velge for dem. Jeg ser da selvfølgelig bort fra 60-70 aringer som fremdeles greier seg selv og deltar i daglige gjøremål det er ikke de det snakkes om. 6001419[/snapback] Hvorfor utelukker du grupper som nettopp vil nyte godt av valgfrihet? Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 At eldre syke mennesker som ofte lider av demens og i tillegg bruker medisiner plutselig skal få selv bestemme? Bestemme hva? De husker ikke om de har tatt sine tabletter, kjenner ikke igjen sine nærmeste og er mange ganger uvitende om kroppens funksjoner/behov. Mange ganger mates med skje. Disse trenger både hjelp og pass, ifra det og overlate disse til seg selv er ett langt skritt og ta. Med andre ord de har ingen valgfrihet om de vil eller ei sli8k er naturen. Og selvfølgelig var det ikke de selv som skulle få valgfrihet? Plutselig var det pårørende som skulle ta valget? Er ikke dette å la bukken passe havresekken, og mange ganger er det ikke pårørende og om de finnes kan de være i motsatt kant av landet. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Må desverre skuffe/glede deg har kun 1 gang i mitt 46-årige liv stemt sosialistisk resten har det istor grad blitt stemt FRP og H da Wiloch var inne. Men er blitt lei av att FRP er blitt ett skalkeskjul for tidligere AP og H folk som har rømt sine egne sunkende skuter. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Skal folk flest få utvalgt verge nå? når de blir eldre? Hva vil dette koste skattebetalerne? Jeg vil ikke ha en verge fra AP når jeg blir gammel! Ser at i lokaldemokratiet? går alle verv igjen på ett fåtall hender og de langt fleste blir ikke hørt, særlig gjelder dette uføre og trygdede. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Kan være så mye imot fallskjermer som man vil. Får ikke ledere uten. Hvordan skulle man sparke en sjef hvis han hadde samme rett til jobb som dagens arbeidstakere? Svar på den du. 6000751[/snapback] Sier du det,de fleste sjefer i dag har ikke fallskjerm . Hvordan skulle man sparke en sjef hvis han hadde samme rett til jobb som dagens arbeidstakere? Enkelt og greit,flytte han i en annen ikkeledende stilling i oppsigelsesperioden, vanlige arbeidere som ikke mestrer sine oppgaver blir jo glatt degradert/forflyttet. Svar på den du. jeg svarte på den du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå