Gå til innhold

875 000 til Frp-Hagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trodde FRP var det partiet som var sterkest motstander av fallskjermer og etterlønn  :hmm:

Avskjedsgaven fra Frp til avtroppende partiformann Carl I. Hagen er verd 875 000 kroner. I går vedtok partiet å gi Hagen tre og et halvt års etterlønn.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113969

5983467[/snapback]

FRP er vel først og fremst mot fallskjermer og etterlønn til ledere som har mistet jobben pga. at de har gjort en dårlig jobb (tror jeg). Carl I Hagen derimot, har gjort en god jobb som partileder.

Endret av 2ern
Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1291675.ece

Carl kommer til å bli brukt i partiet i lang tid fremover og er en meget ressurssterk person.

"- Hagen har gjennom årene opparbeidet seg en unik kunnskap som vil komme partiet til gode gjennom mange år ennå. Partiet ser fram til å kunne fortsette å øse av denne kunnskapen i årene som kommer, heter det i en pressemelding fra Frp."

Lenke til kommentar
Jeg trodde FRP var det partiet som var sterkest motstander av fallskjermer og etterlønn  :hmm:

Avskjedsgaven fra Frp til avtroppende partiformann Carl I. Hagen er verd 875 000 kroner. I går vedtok partiet å gi Hagen tre og et halvt års etterlønn.

5983467[/snapback]

FRP er vel først og fremst mot fallskjermer og etterlønn til ledere som har mistet jobben pga. at de har gjort en dårlig jobb (tror jeg). Carl I Hagen derimot, har gjort en god jobb som partileder.

5983489[/snapback]

Og opptil hvem er det å avgjøre hvem er det som gjør en dårlig eller god jobb? frp eller selskapets styre.

Syns styrene burde kunne klare bestemme selv og frp burde holde seg unna denne form for dobbeltmoral.

Lenke til kommentar

Rakib: Ja. De er i mot fallskjermer til ledere som blir sparket pga. av at de har gjort noen mindre lovlige ting eller bare en dårlig jobb. Carl I Hagen har gjort det motsatte, i tillegg sier de at de kommer til å bruke ham i flere år fremover.

Lenke til kommentar

Nok en storm i vannglass bare fordi det er snakk om FrP. Mannen er antagligvis en av de dyktigste politikerne Norge har hatt på lenge og det kan ikke engang venstresiden nekte på. Det han har gjort for FrP er verdt det beløpet der og vel så det. Mannen er ene og alene ansvarlig for at FrP i dag er hva det er og fortjener nok laaaangt mer enn det der med tanke på hva han har måttet gå gjennom i media grunnet sitt engasjement.

Det er uansett FrP sitt valg å bruke midlene sine på dette og av alle som kan kritisere FrP for det så er nok venstresiden de siste som har rett til å stikke nesen sin i denne saken som de absolutt ikke har noe med å gjøre. Stem FrP så kan du kritisere!

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Nok en storm i vannglass bare fordi det er snakk om FrP. Mannen er antagligvis en av de dyktigste politikerne Norge har hatt på lenge og det kan ikke engang venstresiden nekte på. Det han har gjort for FrP er verdt det beløpet der og vel så det. Mannen er ene og alene ansvarlig for at FrP i dag er hva det er og fortjener nok laaaangt mer enn det der med tanke på hva han har måttet gå gjennom i media grunnet sitt engasjement.

Det er uansett FrP sitt valg å bruke midlene sine på dette av og alle som kan kritisere FrP for det så er nok venstresiden de siste som har rett til å stikke nesen sin i denne saken som de absolutt ikke har noe med å gjøre. Stem FrP så kan du kritisere!

5985890[/snapback]

Nei det er ingen som lager storm i verken vannglss eller andre steder, men Karl har jo selv kritisert andre for både etterløn og fallskjermer.

Han sa vel noe slikt "greit at folk får betalt for den jobben de gjør,men når de slutter eller blir sparket bør lønnen stoppe og så får de finne seg noe annet å gjøre slik vanlige folk må"

Det viser bare at selv de mest radikale i dette spørsmålet fort glemmer når de selv står oppi det .

Lenke til kommentar
Nei det er ingen som lager storm i verken vannglss eller andre steder, men Karl har jo selv kritisert andre for både etterløn og fallskjermer.

Han sa vel noe slikt "greit at folk får betalt for den jobben de gjør,men når de slutter eller blir sparket bør lønnen stoppe og så får de finne seg noe annet å gjøre slik vanlige folk må" Det viser bare at selv de mest radikale i dette spørsmålet fort glemmer når de selv står oppi det .

5985951[/snapback]

Nå har han jo faktisk ikke sluttet, så jeg ser egentlig ikke problemet her. Han kommer fortsatt til å arbeide for partiet, minst frem til 2009, slik jeg har forstått det, dog ikke som partiformann.

Lenke til kommentar

Har du en link som viser nøyaktig hva Frp eller Hagen mener om dette?

Det eneste jeg fant på frp.no var dette, men der er det altså også snakk om hinsides mye penger i forhold til det Hagen får.

Lenke til kommentar

Har du en link som viser nøyaktig hva Frp eller Hagen mener om dette?

Det eneste jeg fant på frp.no var dette, men der er det altså også snakk om hinsides mye penger i forhold til det Hagen får.

5987550[/snapback]

Nei jeg har ikke det,derfor kan jeg ikke gjenngi det helt ordrett men temmelig nært.

Dette sa han i en debatt på NRK der det var diskutert grådighetskulturen i nors næringsliv.

men om du kontakter NRK har de det sikkert i arkivet :)

Lenke til kommentar

Han sa vel noe slikt "greit at folk får betalt for den jobben de gjør,men når de slutter eller blir sparket bør lønnen stoppe og så får de finne seg noe annet å gjøre slik vanlige folk må" Det viser bare at selv de mest radikale i dette spørsmålet fort glemmer når de selv står oppi det .

5985951[/snapback]

Nå har han jo faktisk ikke sluttet, så jeg ser egentlig ikke problemet her. Han kommer fortsatt til å arbeide for partiet, minst frem til 2009, slik jeg har forstått det, dog ikke som partiformann.

5985982[/snapback]

Nei men dette er noe han får når han slutter/går av, at han da stiller seg disponibel for partiet er helt frivillig,han kan like gjerne gå over i en annen jobb med full lønn å beholde pengene da også.

Han burde jo takket nei til disse for å vise at han mener det han har sagt tidligere, jeg tror ikke det er av nød han trenger dem :)

Her blir det jo det samme som når dere feks kritiserer Kristin Halvorsen for å si en ting i opposisjon og en annen i regering og viser at selv ikke FRP klarer å holde på sine prinsipper .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nei men dette er noe han får når han slutter/går av, at han da stiller seg disponibel for partiet er helt frivillig,han kan like gjerne gå over i en annen jobb med full lønn å beholde pengene da også.

5987609[/snapback]

Slik jeg har oppfattet det kommer han til å være sentral i partiet flere år fremover og det er rimelig at han blir kompensert for det, hvis han bruker mye tid på partiarbeid. Men det er egentlig opptil partiet hva de vil bruke penger på..

Lenke til kommentar
Her blir det jo det samme som når dere feks kritiserer Kristin Halvorsen for å si en ting i opposisjon og en annen i regering og viser at selv ikke FRP klarer å holde på sine prinsipper .

Nå er det jo du som påstår at de ikke står på sine prinsipper, men du kunne ikke finne noe som bekreftet det.

Du er sikker på at han ikke snakket om udugelige sjefer som får fallskjerm når de får sparken?

Lenke til kommentar
Jeg visste ærlig talt ikke at FrP/Hagen mente det du påstår om fallskjermer og etterlønn. Jeg skulle ønske det var noen konkrete kilder på denne påstanden fordi hvis de/han er så i mot det som du får det til å høres ut så er jeg uenig med de/han på det punktet.

5987731[/snapback]

Verken FrP eller andre partier bør legge seg opp i hva private foretak gir sine sjefer og/eller andre ansatte. Men man kan selvsagt mene at det ikke er veldig smart å premiere udugelighet. :)

Lenke til kommentar
Jeg visste ærlig talt ikke at FrP/Hagen mente det du påstår om fallskjermer og etterlønn. Jeg skulle ønske det var noen konkrete kilder på denne påstanden fordi hvis de/han er så i mot det som du får det til å høres ut så er jeg uenig med de/han på det punktet.

5987731[/snapback]

Verken FrP eller andre partier bør legge seg opp i hva private foretak gir sine sjefer og/eller andre ansatte. Men man kan selvsagt mene at det ikke er veldig smart å premiere udugelighet. :)

5987743[/snapback]

Nøyaktig det jeg mener. FrP er vel generelt for privatisering og individuell frihet i større grad enn andre partier og derfor jeg er litt overrasket over at det blir påstått at de er såpass sterkt i mot det.

Lenke til kommentar

5987609[/snapback]

Slik jeg har oppfattet det kommer han til å være sentral i partiet flere år fremover og det er rimelig at han blir kompensert for det, hvis han bruker mye tid på partiarbeid. Men det er egentlig opptil partiet hva de vil bruke penger på..

5987677[/snapback]

Jammen det er ikke det det er snakk om her,dette er en etterlønn om han velger å være sentral i partiet er det frivillig og ingen betingelse for denne lønnen.

Han kan sitte hjemme,ta seg en annen jobb og likevel få den lønnen.

At en person velger å fortsette frivillig på hobbybasis kvalifiserer vel ikke til løn,da skulle det blitt morro i næringslivet om slik mulighet fanns.

Nei ver erlig å tørr innrøm dette selv om det er "deres" parti det går utover denne gangen . :hmm:

Lenke til kommentar

Her er forresten grunnlaget som etterlønnen er gitt på

Honoraret gis i erkjentlighet av at uten hans innsats ville Fremskrittspartiet ikke eksistert - og alle de som gjennom årene har spådd vår undergang ville fått rett. At han valgte å satse sin yrkesaktive karriere på et dødsdømt parti, og har ledet det frem til dagens nivå, er unikt i vår politiske historie - og er bakgrunnen for at vedtaket om etterlønn er fattet», skriver sentralstyret. Carl I. Hagen har ledet Frp i 28 år - også det norsk rekord.

Og som dere ser kaller FRPs sentralstyre det også for etterlønn og det har ingen klausul om at han skal jobbe for dem etter at han går av .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...