Gå til innhold

Elever hacket skolen sin

darkness|

Anbefalte innlegg

Neste år så får de tilbud her om å kjøpe laptop for 5k altså 1k avslag :p Det er vel vg1 elever som den nye reformen tas i bruk?

Jeg var vertfall å fikk "godkjent" laptoppen. Han sa at neste år så kunne det muligens bli slutt med å la "alle" os få koble seg inn, altså sånn at de mac adressene som IKKE hadde XP pro og seneste patch update ble automatisk blokka? (?) WTF LIKSOM! Dette var ikke systemansvarliges verk men det kunne bli sånn i Oppland generelt.. Huff jeg blir så frustrert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neste år så får de tilbud her om å kjøpe laptop for 5k altså 1k avslag :p Det er vel vg1 elever som den nye reformen tas i bruk?

Jeg var vertfall å fikk "godkjent" laptoppen. Han sa at neste år så kunne det muligens bli slutt med å la "alle" os få koble seg inn, altså sånn at de mac adressene som IKKE hadde XP pro og seneste patch update ble automatisk blokka? (?) WTF LIKSOM!  Dette var ikke systemansvarliges verk men det kunne bli sånn i Oppland generelt.. Huff jeg blir så frustrert.

5991942[/snapback]

Tragisk. Altså homogene nettverk er farlige. De er lette å lage ormer o.l til siden de fort kan smitte hverandre. At man blir nekta å bruke noe annet enn WinXP med alle patcher vitner om total mangel på innsikt innen sikkerhet. Når så man sist en crossplatform-orm? Dessuten, hvilken plattform er for tiden det som blir mest belastet med virus, ormer, trojanere osv.? Tragisk at man da skal luke ut OS som for tiden ikke er belastet med slikt.

Kort sagt: Typisk eksempel på inkompetansen i skolen.

Lenke til kommentar

Ja, det skal bli slik fordi det var bestemt lengre opp i "systemet" huff.. De trodde de ville ha flere problemer om de vendte til skole-linux, det er jo helt latterlig.. Såklart vil de ha vanskligheter i starten, men det er jo problemer med alt som er nytt for en person.

Dette er jo enda et eksempel på den store mafiaen "microsoft" stenger ute muligheter for andre os.. Det er jo total utestengelse, om det blir slik at det bare skal være XP pro med siste update (som det sikkert er vanskelig å få til piratkopiert(valid cd-key)) Så skal jeg provosere å sitte der uten internett og nekte å være med på alle aktiviteter som foregår online om jeg ikke får tilgang til... Jeg kommer til å mase og mase og mase..

Som sagt, sex er som software. Det er best når det er gratis.

Lenke til kommentar
Ja, det skal bli slik fordi det var bestemt lengre opp i "systemet" huff.. De trodde de ville ha flere problemer om de vendte til skole-linux, det er jo helt latterlig.. Såklart vil de ha vanskligheter i starten, men det er jo problemer med alt som er nytt for en person.

Dette er jo enda et eksempel på den store mafiaen "microsoft" stenger ute muligheter for andre os.. Det er jo total utestengelse, om det blir slik at det bare skal være XP pro med siste update (som det sikkert er vanskelig å få til piratkopiert(valid cd-key)) Så skal jeg provosere å sitte der uten internett og nekte å være med på alle aktiviteter som foregår online om jeg ikke får tilgang til... Jeg kommer til å mase og mase og mase..

Som sagt, sex er som software. Det er best når det er gratis.

5993643[/snapback]

Husk, det er ikke Microsoft som stenger folk ute. Det er adminene som mangler kunnskap som gjør det.

Lenke til kommentar

• Passordet på BIOSen på alle maskinene på UGS var "Snorre", IT-lærer (og mattelærers navn)
    Økonomi-læreren ble en gang grum da han oppdaget et "hacke-tool", aka cmd med color 0a, i fullscreen.
    Jeg kan når som helst se på et brukernavn, gå inn til IT-ansvarlig og be om å få nytt passord til den kontoen fordi jeg har glemt det..
    Fikk en gang login til PC med en del eksamensinfo :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...