Gå til innhold

Nokia N72, N73 og N93 (optisk zoom!) presentert

Anbefalte innlegg

Er alle disse inkludert N serien som ikke er på gata ennå kun plæstikk skall, eller er det metall på noen av de ? Med vekta burde vel flere av de være kledd i bly...

5989530[/snapback]

N80 har noe metall..

5990301[/snapback]

Virkelig? Hvor på mobilen? Gjelder dette den sorte også?

5990742[/snapback]

Jeg vet ikke, jeg tror det står noe om det tidligere i denne tråden

Jeg mener og ha hørt at det er litt metall framme på mobilen(rundt skjermen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

• Video (MPEG4 CIF @ 15fps AAC audio) up to 175 min

Jeg vil påstå at de kunne spandert på seg 30fps som de har ved N90, noen som aner hvor mye CIF biten utgjør ved kameret?

Videoklippene vil umulig kunne utgjøre store forskjellen i forhold til N70?

Hvordan tror folket denne vil takle motstanderen, K800i i en kameraduell?

Hvilken kvalitet kan vi forvente oss ved vanlig Foto, Eksemplebildet:

nokia_lansering0406_p10.jpg

Kan det konkurere med K800i?

Noen som vet hvilke kvalitets tap vi kan forvente oss ved zooming, N70 har egentlig ganske god kvalitet selv ved zooming, vil det være det samme, eller bedre?

Ole Marius

Lenke til kommentar

Utrolig dårlig at d ikke er wlan på alle disse modellene, å til dere som har lyst å droppe N80 for å vente, når disse kommer på markedet er jo N80 utslitt for lengst, N80 "kom" jo i første kvartal den også, man er heldig vist man kan handle noen av disse modellene i slutten av august/september.. D tror vertfall jeg.. Nokia er treg :p

Lenke til kommentar
Er alle disse inkludert N serien som ikke er på gata ennå kun plæstikk skall, eller er det metall på noen av de ? Med vekta burde vel flere av de være kledd i bly...

5989530[/snapback]

N80 har noe metall..

5990301[/snapback]

Virkelig? Hvor på mobilen? Gjelder dette den sorte også?

5990742[/snapback]

Jeg vet ikke, jeg tror det står noe om det tidligere i denne tråden

Jeg mener og ha hørt at det er litt metall framme på mobilen(rundt skjermen)

5991374[/snapback]

kan du legge inn en link. i så fall er det min neste telefon :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar
Utrolig dårlig at d ikke er wlan på alle disse modellene, å til dere som har lyst å droppe N80 for å vente, når disse kommer på markedet er jo N80 utslitt for lengst, N80 "kom" jo i første kvartal den også, man er heldig vist man kan handle noen av disse modellene i slutten av august/september.. D tror vertfall jeg.. Nokia er treg :p

5991992[/snapback]

N93 har jo WLAN :D

Lenke til kommentar
hva blir forskjellen mellom nokia n73 og k800 ?

5992853[/snapback]

Hovedsaklig skjerm og grensesnitt.

5992866[/snapback]

vær litt mer spesefikk takk

5993677[/snapback]

Skjermspesifikasjonene til K800 og N73 er de samme (320x240 & 262144), men skjermen til N73 er på 2,4" mens K800 sin vel er på "bare" 2".

Når det gjelder grensesnitt så ruller jo N73 på Symbian OS noe K800 ikke gjør.

Bortsett fra dette er nok mobilene stort sett like funksjonsmessig.

Lenke til kommentar
Common Intermediate Format

Back in history, this acronym's name comes from video conferencing tools in late 1980's and early 1990's. Nowadays the term CIF is used to mean specific video resolution:

352x288 in PAL

352x240 in NTSC

slik jeg ser det her, virker det som om CIF har utrolig mye å si ved dette kameraet? er det andre telefoner i N serien som benytter seg av CIF teknologien?

Lenke til kommentar
• Video (MPEG4 CIF @ 15fps AAC audio) up to 175 min

Jeg vil påstå at de kunne spandert på seg 30fps som de har ved N90, noen som aner hvor mye CIF biten utgjør ved kameret?

Common Intermediate Format

Back in history, this acronym's name comes from video conferencing tools in late 1980's and early 1990's. Nowadays the term CIF is used to mean specific video resolution:

352x288 in PAL

352x240 in NTSC

Jeg antar det er 352x288 de mener.

Selve utsnittet er sikker det samme som stillbilder. (Altså ingen digital zoom i forhold til stillbilder)

Videoklippene vil umulig kunne utgjøre store forskjellen i forhold til N70?

Hvordan tror folket denne vil takle motstanderen, K800i i en kameraduell?

Hvilken kvalitet kan vi forvente oss ved vanlig Foto, Eksemplebildet:

http://www.amobil.no/artikkelbilder/nokia_...ing0406_p10.jpg

Kan det konkurere med K800i?

Noen som vet hvilke kvalitets tap vi kan forvente oss ved zooming, N70 har egentlig ganske god kvalitet selv ved zooming, vil det være det samme, eller bedre?

5991546[/snapback]

Angående eksempelbildet så ser fargene helt greie ut. Dybdeskarpheten tyder på at det er ganske stor blenderåpning i forhold til størrelsen på bildebrikken, noe som er en fordel med tanke på at det er lett å få inn mye lys i mørke omgivelser.

Men eksempelbildet sier veldig lite om generell skarphet i optikken, oppløsning og bildestøy siden bildet er skalert kraftig ned.

Lenke til kommentar
Men eksempelbildet sier veldig lite om generell skarphet i optikken, oppløsning og bildestøy siden bildet er skalert kraftig ned.

jeg vil anta at vi vil få mer reelle bilder tatt av telefonen snart, men slikt jeg ser det, er det ikke værst, den skal kunne holde fotokvalitet på vanlige bilder i følge nokia..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...