Foxteren Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Bilder tatt med Nokia N93. Dessverre ingen ting å rope hurra for Link: http://www.newmobile.nl/eur/en/photos.php?phone_id=194fab7 6569822[/snapback] http://www.mobile-review.com/review/nokia-n93-cam-en.shtml Banker K800 greit men så er N93 litt større. 6570113[/snapback] Hehe... Du mener det altså? Vil nå si at Sony Ericsson har rimelig større sjans for å klare å lage et bedre mobilkamera en nokia med hensyn til hvilke andre ting de driver med. Har K800 selv, og de bildene jeg har sett på nettet som er tatt med n93 kan nok desverre ikke måle seg med k800. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Mobile review har jo tatt bilde med mobilene på samme sted under nøyaktig samme forhold og N93 er tydelig bedre. Altså ikke enormt men bedre. (Prisen kan ikke rettferdiggjøre det men N93 har et par andre ting som ikke K800 har). På videofronten så får ihvertfall K800 juling av N93 så det suser, det er du vel enig i? Men på den andre siden, skaff K800 Wlan bedre og "film" kamera så tar jeg heller den. Endret 28. juli 2006 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Mobile review har jo tatt bilde med mobilene på samme sted under nøyaktig samme forhold og N93 er tydelig bedre. Altså ikke enormt men bedre. (Prisen kan ikke rettferdiggjøre det men N93 har et par andre ting som ikke K800 har).På videofronten så får ihvertfall K800 juling av N93 så det suser, det er du vel enig i? Men på den andre siden, skaff K800 Wlan bedre og "film" kamera så tar jeg heller den. 6574984[/snapback] Vidoedelen er det jo ingen tvil. Den er jeg med på. Jeg tror å mener alikevel fremdeles at k800 er og vil være bedre enn n93 angående bilder Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Tviler litt på kvaliteten på siste linken, de er veldig kornete, rart ikke Mobil Review får samme resultatet. Har sjekket manualen til N93 og finner ingenting om ISO innstillinger, men er flere innstillinger som går på kvalitet osv, og tipper det er ting der som skiller disse 2 testene kraftig. På kameraer med ISO innstilling (lysfølsomhet) så vil høyere følsomhet gjøre at man kan ta bilde i mindre lys, men dette vil gi mer korn i bildene. Noen av de bildene er nesten på nivå med N7610 min faktisk. Til dere som vurderer N93, sort eller sølv ? Har vanskelig for å bestemme meg, men vurderer sølv som vil matche Dell M1710 som blir bestilt neste tirsdag. Skal forsøke å koke sammen video og musikk. Endret 29. juli 2006 av JoonGoii Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Til dere som vurderer N93, sort eller sølv ? Har vanskelig for å bestemme meg, men vurderer sølv som vil matche Dell M1710 som blir bestilt neste tirsdag. Skal forsøke å koke sammen video og musikk. 6579714[/snapback] Sort! Det er mye Hotere Kan ikke tenke meg en lys mobil. eller jo hvis dekslene er laget av Alu eller Syrefast/rustfritt stål så kan det være lyst men da i Chrome form Endret 29. juli 2006 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Cath13 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe N73, men er litt usikker etter å ha lest deler av diskusjonen her. Jeg ønsker meg en mobil som har et kamera som er bra nok til at det er et reelt alernativ til digitalkamera og har stått mellom SE K800i, N73 og N93. Fordi jeg også vil ha en bra kalendefunksjon så har jeg utelukket SE og kom frem til N73 pga prisen og størrelsen, samt at den har det jeg ønsker. Men ser nå at N93 har optisk zoom og at N73 ikke har det. Hvor stor forskjell utgjør det? Er det noen som vet? Ønsker å kunne ta bilder som er bra nok til å sette inn i fotoalbum, men jeg er samtidig ikke den store kamerakunstneren og det er primært daglige situasjoner jeg vil ta bilde av. Noen som kan hjelpe meg å velge? Lenke til kommentar
audi200 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe N73, men er litt usikker etter å ha lest deler av diskusjonen her. Jeg ønsker meg en mobil som har et kamera som er bra nok til at det er et reelt alernativ til digitalkamera og har stått mellom SE K800i, N73 og N93. Fordi jeg også vil ha en bra kalendefunksjon så har jeg utelukket SE og kom frem til N73 pga prisen og størrelsen, samt at den har det jeg ønsker. Men ser nå at N93 har optisk zoom og at N73 ikke har det. Hvor stor forskjell utgjør det? Er det noen som vet? Ønsker å kunne ta bilder som er bra nok til å sette inn i fotoalbum, men jeg er samtidig ikke den store kamerakunstneren og det er primært daglige situasjoner jeg vil ta bilde av. Noen som kan hjelpe meg å velge? 6579920[/snapback] Optisk zoom er at du kan zoome uten og miste oppløsning eks: Hvis du har N73 eller K800i zoomer 2x har du i en oppløsning på 1.6 megapixel disse mobilene har DIGITAL zoom. N93 har 3x OPTISK zoom og vill ikke miste oppløsning. Alså regnestykket på Digital zoom er: 3.2 mega delt på hvor mye du zoomer (2x,3x,4x) = ny oppløsning(1,6m,1,0m,0,8m) håper dette var forståelig... Lenke til kommentar
m3 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Kamera mobilene er ennå ikke like bra som kompakt kameraer - spesielt i dårlige lysforhold, som på fest. Så det er en stykke igjen selv om mobile produsentene gjerne påstår noe annet. Og får prisen du skal betale for N93 (Kr 6200) eller N73 (Kr 4000) så får du veldig mye kamera for den prisen. Jeg råder deg å lese søster sida til Amobil nemlig Akam for å få med dag siste innen foto. Du får f.eks. Casio Exilim Zoom EX-Z1000 med 10,1 megapixlers oppløsning til Kr. 3300,- Eller en Canon 350D inkludert objekt og 2GB minne kort til 6000,- Lenke til kommentar
Cath13 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Optisk zoom er at du kan zoome uten og miste oppløsning eks: Hvis du har N73 eller K800i zoomer 2x har du i en oppløsning på 1.6 megapixel disse mobilene har DIGITAL zoom. N93 har 3x OPTISK zoom og vill ikke miste oppløsning. Alså regnestykket på Digital zoom er: 3.2 mega delt på hvor mye du zoomer (2x,3x,4x) = ny oppløsning(1,6m,1,0m,0,8m) håper dette var forståelig... Tusen takk, det var et veldig bra og ikke minst forståelig svar! Det betyr jo da at n93 er ganske så mye bedre. Så er det bare å tenke på om det er verdt å legge såpass mye mer penger i mobilen. .... Poenget er jo at jeg tar en god del bilder, har en 2,5 åring og alt skal jo festes til film Jeg husker aldri å ha med det digitale kameraet, slik at i realiteten så blir 90% av alle bilder jeg tar, tatt med mobilen. Har SE s700i nå og vil ha et kamera som tar bedre bilder i bevegelse, når det er litt mørkt og bilder som er mindre kornete. Samtidig føles det utrolig sløsete å legge 5-6000 i en mobil som fortsatt ikke har et fullgodt kamera.... For det har vel ikke N93? Lenke til kommentar
audi200 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Optisk zoom er at du kan zoome uten og miste oppløsning eks: Hvis du har N73 eller K800i zoomer 2x har du i en oppløsning på 1.6 megapixel disse mobilene har DIGITAL zoom. N93 har 3x OPTISK zoom og vill ikke miste oppløsning. Alså regnestykket på Digital zoom er: 3.2 mega delt på hvor mye du zoomer (2x,3x,4x) = ny oppløsning(1,6m,1,0m,0,8m) håper dette var forståelig... Tusen takk, det var et veldig bra og ikke minst forståelig svar! Det betyr jo da at n93 er ganske så mye bedre. Så er det bare å tenke på om det er verdt å legge såpass mye mer penger i mobilen. .... Poenget er jo at jeg tar en god del bilder, har en 2,5 åring og alt skal jo festes til film Jeg husker aldri å ha med det digitale kameraet, slik at i realiteten så blir 90% av alle bilder jeg tar, tatt med mobilen. Har SE s700i nå og vil ha et kamera som tar bedre bilder i bevegelse, når det er litt mørkt og bilder som er mindre kornete. Samtidig føles det utrolig sløsete å legge 5-6000 i en mobil som fortsatt ikke har et fullgodt kamera.... For det har vel ikke N93? 6580355[/snapback] Hei Nei det er ikke et fullgodt kamera men det er nok det beste kamera du får i mobil i dag alså N93. Men du må huske at de forskjelden på 3x optisk zoom og ingen zoom. er stort sett 4 skritt frem. Alså. Med N93 kan du stå helt i ro og zoome motivet nærmere. Med N73 kan du ta 4 skritt frem og ha stort sett motivet like nærme som med N93. Da må du spørre deg: Er det da vært pris differansen? Til info. Jeg er fotograf av yrke og har jobbet som det i 15 år. Jeg har personlig en Nikon speirefleks D70 som jeg tar bilde av mine barn når "jeg skal fotografere" Sitter selv og vurdere nå om jeg skal kjøpe N73 eller K800i. Har tatt en del bilder med K800i og sett på bilder som er tatt med N73. De ar LANGT fra i nærheten av D70, og det er jo bare naturlig. Jeg kommer til og kjøpe meg K800i da JEG mener at dette kameraet er bra nok til "knipse" bilder på hverdagen. Men skal du ta de berømte blikskudene som skal henges på veggen, tror jeg nokk at mobilkamera er ennå en 2-3 år frem i tid. Husk det daglige blikskuddet kommer av at du har kamera for hånden når du ser en hedelse/øyeblikk. Håper dette kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Cath13 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Hei Nei det er ikke et fullgodt kamera men det er nok det beste kamera du får i mobil i dag alså N93. Men du må huske at de forskjelden på 3x optisk zoom og ingen zoom. er stort sett 4 skritt frem. Alså. Med N93 kan du stå helt i ro og zoome motivet nærmere. Med N73 kan du ta 4 skritt frem og ha stort sett motivet like nærme som med N93. Da må du spørre deg: Er det da vært pris differansen? Til info. Jeg er fotograf av yrke og har jobbet som det i 15 år. Jeg har personlig en Nikon speirefleks D70 som jeg tar bilde av mine barn når "jeg skal fotografere" Sitter selv og vurdere nå om jeg skal kjøpe N73 eller K800i. Har tatt en del bilder med K800i og sett på bilder som er tatt med N73. De ar LANGT fra i nærheten av D70, og det er jo bare naturlig. Jeg kommer til og kjøpe meg K800i da JEG mener at dette kameraet er bra nok til "knipse" bilder på hverdagen. Men skal du ta de berømte blikskudene som skal henges på veggen, tror jeg nokk at mobilkamera er ennå en 2-3 år frem i tid. Husk det daglige blikskuddet kommer av at du har kamera for hånden når du ser en hedelse/øyeblikk. Håper dette kan hjelpe deg. Tusen takk for kjempebra svar igjen! Der hjalp du meg å ta avgjørelsen og da går jeg for N73. 4 skritt frem klarer jeg å gjøre selv. Nå har jeg stort sett fått svar på alt det jeg har kvernet på ift til disse kameraene og når N73 til alt overmål er ute på markedet endelig så ser jeg at jeg snart har ny mobil!! Etter 4 SE går jeg nå over til Nokia fordi jeg er dritlei deres elendige kalender, den kan ikke brukes til noe. De to første modellene jeg hadde, hadde faktisk bedre kalender enn de to siste, merkelig egentlig. Nok en gang takk!! Gleder meg til ny mobil!! Da er det bare å lure på om jeg skal slenge meg på MPX sitt tilbud til litt over 2500 med binding til NetCom eller om jeg skal vente til jeg kommer hjem fra ferie. det høres ganske billig ut og det er NetCom jeg ønsker Endret 29. juli 2006 av lipo Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Har selv brukt speilreflekskamera siden 1984 og forventer ikke at N93 gruser bildene ett sånt tar. Men med de bildene jeg har sett på nettet og spesielt hva video delen får til så frister den fortsatt. Jeg har sjeldent mobilen i lomma uansett da jeg som oftest har sekk på ryggen så vekt og str har lite å si. Lenke til kommentar
joackim Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hvorfor trenger man zoom når man bare kan ta 4 skritt framover? Blir kanskje litt dumt å si, men skjønte poenget Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Hvorfor trenger man zoom når man bare kan ta 4 skritt framover? Blir kanskje litt dumt å si, men skjønte poenget 6589582[/snapback] Fordi du står ved kanten av et ganske heftig skråning og den lett kledde damen på stranda må ikke høre deg Hvis det er noe i lufta kanskje, mye rart man kan bruke optisk zoom til ^^ Endret 31. juli 2006 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Cath13 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) De første eksemplarene av Nokia N93 har nettopp begynt å leveres ut til våre forhandlere For de som venter på den Ikke helt imponert over norsken til de som lager mailene da Endret 31. juli 2006 av lipo Lenke til kommentar
m3 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Bilde sammenligning K800 vs N93 http://www.gsmarena.com/review.php3?idReview=100&idPage=2 Lenke til kommentar
palandersberge Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Bilde sammenligning K800 vs N93 http://www.gsmarena.com/review.php3?idReview=100&idPage=2 6590382[/snapback] K800 var jo stort sett best? Lenke til kommentar
jealei Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 på Mobile Review er det n93 som er best Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Noen som venter på N93 her ? Lenke til kommentar
Lifeforms Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Noen som venter på N93 her ? 6607967[/snapback] Det skal jeg love deg Har 6280 nå og har vent meg såpass til god videokvalitet at jeg ikke klarer å kjøpe noe med dårligere kvalitet iallefall. Eneste bekymring er størrelsen på den, men har ennå ikke sett noe sted at bæremeis kan kjøpes som tilleggsutstyr så jeg har et håp om å bli positivt (tvilsomt kanskje men) overrasket Ser griselekker ut i sort utførelse! Litt "småstiv" pris og noe forbedringspotensiale i kamerakvalitet foreløpig leser jeg rundt omkring, men klarer man å vente litt til løser forhåpentlig begge disse tingene seg!! Telefonen er iallefall så spekket med funksjoner og teknologi at den er høyaktuell for meg nesten uansett størrelse Har ikke sett den live ennå tyverr.. Har du? Edit: leifs.. Endret 3. august 2006 av Lifeforms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå