Gå til innhold

Nokia N72, N73 og N93 (optisk zoom!) presentert

Anbefalte innlegg

N93 blir nok desverre en flopp ja, den selger til spesielt intreserte.

den er større en N90 etter å ha forstått?!

men stopper ikke meg (nysherrigpetra) å handle en å prøve litt...

med N93 har du alt i ett da, og jeg personlig synes den ser stili ut!

og Molna: liker du en eneste Nokia ? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er bra med N93 er at den har alt i ett:

3,2 MP Kamera

VGA Videokamera

mp3 spiller

radio

WiFi

videofremviser m.m.

i tillegg til at den er en

3G telefon

Skulle jeg hatt et eget kamera, egen radio, egen mp3 spiller og egen mobil, hadde det blitt mange enheter å holde styr på. Og jeg er sikker på at de hadde veid over 180g som N93 gjør. ALT I ETT, er helt fantastisk med N93. Da betyr ikke vekta masse. Jeg kommer ikke til å tenke at jeg har med en mobil å gjøre, men med en multimediamaskin som i tillegg er en mobil, skjønner? Da er N93 perfekt for meg. Synes også at den ser kul ut, mye fetere enn N90. N93, gleder meg som en unge.

Lenke til kommentar
Nei, men så filmer kameraet ditt heller ikke i bedre kvalitet :!:

Ehm... hva har du røkt da? Selvsagt er det bedre, med 720x480 oppløsning, 15x optisk zoom og 30Gb HardDisk.

Du må husker på at dette her er mye mer enn en mobil. Det er også mye mer enn et digitalt videokamera. N93 kan gjøre 1000 ting som et videokamera ikke kan så sånn sett så er den vel egentlig ikke stor.

Der forklarte du selv hvorfor folk flest ikke er interessert i denne mobilen. De TRENGER ikke alle disse funksjonene.

Hvordan vet du hva folk trenger og ikke trenger? Mange vil nå ha alt i en dings. Å slippe å drasse med seg videokamera overalt er en stor fordel for mange.

Det er firmaer som driver kun med research om slikt vet du... og andre firmaer, betaler flere mill i året for å ha tilgang til disse dataene.

SUPERJANNE: å joda, 6234 er en av favorittmobilene mine for tiden.

Det var min siste kommentar i denne tråden, vi blir neppe enige uansett (sjarmen med diskusjonsforum) :D

Lenke til kommentar
Skulle jeg hatt et eget kamera, egen radio, egen mp3 spiller og egen mobil, hadde det blitt mange enheter å holde styr på. Og jeg er sikker på at de hadde veid over 180g som N93 gjør.

6474849[/snapback]

Spørsmålet er om du trenger 3,2 MP Kamera, VGA Videokamera, mp3 spiller, radio, WiFi og videofremviser med deg rundt om kring, alle steder, til enhver tid. Jeg tar ikke med meg digitalkamera på Rema. Jeg tar ikke med meg WiFi på bussen. Jeg tar ikke med meg videofremviser når jeg går tur med hunden. Hvorfor skal jeg bære på alle disse tingene til enhver tid da?

Men vi er alle forskjellige, og hvis dere blir fornøyde med denne telefonen, så er det jo ikke noe bedre enn det. Men respektér at vi andre ikke vil bære på noe så stort, uansett innhold.

Lenke til kommentar
Nei, og hvorfor skulle det..

Ingen vits i å pakke fullt med funksjoner som nesten ingen trenger, slik som på N93. Nå må du huske at jeg ikke sier den er dårlig, jeg sier bare den blir en flopp (= lavt salg), så hvis man skal argumentere mot meg får man argumentere mot det jeg faktisk sier.

Ingen av de store operatørene (Vodafone, T-Mobile, 3, Orange, SFR osv) har foreløpig annonsert at de vil lansere N93, noe som er særdeles uvanlig angående en Nokia-mobil. Ca 55% av de største operatørene i Eurpa lanserte N90, men den floppet likevel. Så kan man jo bare tenke seg hvordan det vil gå med N93...

Tjohei: jøss :)

6472118[/snapback]

Skjønner jo hva du mener, men ikke sammenlikn N90 med N93. N90 eier jo ikke funksjoner i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Men respektér at vi andre ikke vil bære på noe så stort, uansett innhold.

Hehe, hvor har du det fra at vi ikke respekterer deg? Selvsagt gjør jeg det. Vi er bare uenige. Enig med deg at en isolert sett ikke trenger alle tingene hvor enn jeg beveger meg. For meg er det bedre å ha en device enn fire fem enkelte. Trenger bare holde rede på min N93, og slipper å lure på hvor radioen, kameraet, mp3 spilleren osv. ligger. Alt i ETT er forcen til N93 mener da jeg.

Noen som har en nærmere dato for når den kommer?

Lenke til kommentar
For de som er opptatt av det... ;) Da kan vi være enige om at vi har forskjellige preferanser. Å diskutere videre da blir jo bare tåpelig.

Jepp, det er det. Jeg gleder meg veldig til den kommer. Dere som ikke liker den er nok litt spente også tenker jeg.

Lenke til kommentar
Dere som ikke liker den er nok litt spente også tenker jeg.

6486622[/snapback]

Absolutt. Det er en spennende telefon, og det kan bli interessant å se hvor bra det endelige resultatet blir og hvilke ringvirkninger det kan sende ut til de andre produsentene.

Lenke til kommentar
Dere som ikke liker den er nok litt spente også tenker jeg.

6486622[/snapback]

Absolutt. Det er en spennende telefon, og det kan bli interessant å se hvor bra det endelige resultatet blir og hvilke ringvirkninger det kan sende ut til de andre produsentene.

6488485[/snapback]

En annen ting som kan være spennende hvis man tenker langsiktig er at vanligvis så kommer først teknologien til "high end" modellene også etterhvert så dukker de også opp i "vanlige" modellene. Og jeg gleder meg til den dagen Nokia lager denne telefonen i mindre format og litt billigere. Jeg vet det er en ønske tenkning men teknologi utviklingen går så fort innen data/mobil industrien at det kanskje kommer etter hvert (kanskje til neste år.....?!)

Endret av m3
Lenke til kommentar
En annen ting som kan være spennende hvis man tenker langsiktig er at vanligvis så kommer først teknologien til "high end" modellene også etterhvert så dukker de også opp i "vanlige" modellene. Og jeg gleder meg til den dagen Nokia lager denne telefonen i mindre format og litt billigere. Jeg vet det er en ønske tenkning men teknologi utviklingen går så fort innen data/mobil industrien at det kanskje kommer etter hvert (kanskje til neste år.....?!)

6489099[/snapback]

Det er ikke ønsketenking, men du tenker omtrent det som er Nokias strategi fremover.

Splitter ny teknologi og inovasjon i N9x modellene. Dette krever størrelse. De bruker disse mobilene til å få erfaring med teknologien før de presenterer mindre utgaver. Derfor vil vi fremover få se mange modeller lengre ned i N-serien, i mye mindre design og med teknologien nåværende topp N-modeller har nå.

Lenke til kommentar

Ja arehei, du har nok rett. Prisen vi som skal kjøpe N93 er at den er stor og dyr, men vi får jo teknologi verden ikke har sett make til i en device.

Noen som har en dato, sikkert noen som jobber innenfor tele her på forumet?

Lenke til kommentar
N93 nå på Komplett! kommer den 31 denne månden kanskje :p

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323420

N73 er også lagt til i lista.

6460334[/snapback]

Ja arehei, du har nok rett. Prisen vi som skal kjøpe N93 er at den er stor og dyr, men vi får jo teknologi verden ikke har sett make til i en device.

Noen som har en dato, sikkert noen som jobber innenfor tele her på forumet?

6491742[/snapback]

Hepp? :)

Lenke til kommentar
Telekiosken er vel et av de dyreste stedene å kjøpe mobil? Selv med subsidering

6520781[/snapback]

Jeg tenkte bare på lanseringen i norge jeg da ;) Tror nok ikke at det blir telekiosken jeg kjøper den hos uansett :) blir nok en nettbutikk av noe slag tenker jeg, om det ikke blir gode gamle elkjøp :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...