Gå til innhold

Nokia N72, N73 og N93 (optisk zoom!) presentert

Anbefalte innlegg

Snakket nettopp med en selger hos Telebutikken på Trondheim Torg kjøpesenter, der han sa at de ikke hadde fått noen dato på når N93 skulle komme, men han hadde hørt at Nokia ikke ville gi den ut før ut på høsten fordi Nokia vil selge unna N90 og N91 først, samt at operatørene ikke var klare for N93 ennå..så..vi må vel vente enda lengre, HVIS han selgeren har rett da... :dontgetit:

Endret av capone-82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som svada....

Bortsett fra rått kamera så er det vel ingenting N93 har som ikke N80 allerede har og som fungerer i den virkelige verden.

Snakket nettopp med en selger hos Telebutikken på Trondheim Torg kjøpesenter, der han sa at de ikke hadde fått noen dato på når N93 skulle komme, men han hadde hørt at Nokia ikke ville gi den ut før ut på høsten fordi Nokia vil selge unna N90 og N91 først, samt at operatørene ikke var klare for N93 ennå..så..vi må vel vente enda lengre, HVIS han selgeren har rett da... :dontgetit:

6464824[/snapback]

Lenke til kommentar

Joda sant nok, i tillegg kan du vri mobilen istykker hvis man gidder, men dette gikk vel strengt tatt på operatør biten.

Jo, den har TV-ut og 3D accelerator i hardware. Muligens også bedre CPU.

Utenom det er det ingenting nytt.

6465833[/snapback]

Lenke til kommentar
1.inntrykket mitt av N93 (fikk den idag): latterlig

2.intrykk: er denne fra midten av 90-tallet?

Konklusjon: Nokia har 'lost it' (som en kollega her kommenterte)

6467102[/snapback]

Ganske usaklig dette!

Hva er latterlig?

Hva er det som gjør at den er fra midten av nittitallet?

Og hvor fikk du tak i denne mobilen?

Molna, er det lenge til den er i nettbutikkene tror du?

Jeg skal i alle fall ha denne beste mobilen som noensinne er lagd av en mobilprodusent på vår moder jord.

Lenke til kommentar
Ja molna, den er fra midten av nittitallet. Det er bare det at ingen har klart å lage en mer avansert telefon selv 10 år etter at den kom. Den var best da den kom og den er best den dag i dag. 10 år etter. Logisk ikkesant?

6468392[/snapback]

Veldig bra! :D Tenker molna slang litt vel mye med leppa i stad. Gleder meg som en unge til mobilen kommer, at den er stor, jaja, hva får en?

Kamea, mp3, mobil, 3D-spillemaskin, WiFi i ett! Helt rått spør du meg.

Lenke til kommentar
Og hvor fikk du tak i denne mobilen?

Han jobber i et firma som lager mobilspill, og har da tilgang på telefoner lenge før oss andre, men da antatt som prototyper? Tar jeg feil på det siste, molna?

Jeg skal i alle fall ha denne beste mobilen som noensinne er lagd av en mobilprodusent på vår moder jord.

Hvordan kan du vite det når telefonen ikke har kommet på markedet enda?

Dimensions-wise the phone is in a number of biggest devices on the market, and this is it first major drawback.
Lenke til kommentar
Lekkert av Nokia. N73 ble jeg rett og slett forelsket i.. N72 var egentlig bare en skuffelse, mens N93 gjør at jeg sitter igjen med blandede følelser...

5987704[/snapback]

hvorfor sier du at n72 var en skuffelse? no har jeg riktig nokk ikke lest så veldig mye om de, men kunne du/dere være så snill å begrunne det?

Edit: hva er Wi-Fi

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Så-så, mange av dere vil si det samme når dere får den, med unntak av de teknologiblinde selvsagt :)

Avansert eller ikke, det er størrelsen som er latterlig. Mitt digitale JVC videokamera er jo ikke særlig større.

De fleste her lo av N93, og det på en dag når vi fikk 3 stykk P990, som tradisjonelt er en klumpete serie, men kom denne gangen i skyggen av N93.

Gjentagelse av N90-historien egentlig. Folk synes den var kjempeavansert med sin skjerm og kamera, men endteopp som kjempeflopp. Jeg tror det samme vil skje med N93... mot jul kommer oppfølgeren vet dere...

Lenke til kommentar

Hvordan kan du vite det når telefonen ikke har kommet på markedet enda?

Det vet jeg når jeg ser på spesifikasjonslista, hva ellers? Regner med at Nokia legger det som står på lista si inn i N93. Og at funksjonene virker.

Molna, da fikk jeg svaret jeg ønsket meg, størrelsen. Det er bare størrelsen som teller for deg og gjør at mobilen blir en flopp. Har du tenkt på de som ikke bryr seg en døyt om størrelse, med så masse godsaker, betyr størrelsen veldig lite.

Molna, når tror du den kommer i salg for oss dødelige?

Lenke til kommentar
Har du tenkt på de som ikke bryr seg en døyt om størrelse, med så masse godsaker, betyr størrelsen veldig lite.

6471048[/snapback]

Hvilket ikke er en spesielt stor del av befolkningen. Det er ikke til å komme bort ifra at N90 ble en flopp, ihvertfall i forhold til alle 6'erne den fikk i alle mulige tester (bortsett fra Amobil). Den var for dyr, og den var for stor. Og jeg tror ikke dette kommer til å endre seg med N93.

Dæven, for en gangs skyld er jeg enig med deg, molna... :cool:

Lenke til kommentar

Her har dere 2 Nokia N93 tester. De er riktig nok på thailandsk.. men dere kan skikke på bildene av og med mobilen.

Test nr.1

http://www.thaimobilecenter.com/focus/mobi...n93_review.html

Test nr.2

http://www.siamphone.com/review/2006/nokia/n93/page.htm

(I denne testen så er det også men en mp4 videoklipp, jeg klarte ikke å laste den ned hvis noen får til det kan de være så snill å legge ut filen etterpå.)

Her har dere også en Flickr blogg med bilder om og med Nokia N93. Ps! Ikke alle bildene er tatt med kameraet... Se enten Exif info eller se på høyeste oppløsning er de på (2048 x 1536) pixler så er det N93.

Flickr N93

http://www.flickr.com/photos/audioblog/

http://www.flickr.com/photos/audioblog/set...57594180377525/

Etter å ha hørt så mye om Carl Zeiss og sett en pris lapp på 6-7000 kr så er jeg ikke så imponert over kamera kvaliteten. For å ikke nevne om størrelsen og vekta….

Og selv om de her er kanskje prototyper så er det ikke lenge til den modellen slippes 1-2 mnd så jeg hadde rett og slett forventet mer! Men vi får kanskje vente til endelig pris og versjon til vi er her helt sikker.

Men en ting er jeg positivt overrasket over, det ser ut som denne modellen er laget i Finland.

post-86748-1152618343_thumb.jpg

Her ser dere en annen bakgrunn farge enn den original lyseblå fargen som er på Nokia.

post-86748-1152618452_thumb.jpg

post-86748-1152618521_thumb.jpg

Endret av m3
Lenke til kommentar
Så-så, mange av dere vil si det samme når dere får den, med unntak av de teknologiblinde selvsagt :)

Avansert eller ikke, det er størrelsen som er latterlig. Mitt digitale JVC videokamera er jo ikke særlig større.

6470307[/snapback]

Nei og det har vel Wlan og 3g også regner jeg med?

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Nei, og hvorfor skulle det..

Ingen vits i å pakke fullt med funksjoner som nesten ingen trenger, slik som på N93. Nå må du huske at jeg ikke sier den er dårlig, jeg sier bare den blir en flopp (= lavt salg), så hvis man skal argumentere mot meg får man argumentere mot det jeg faktisk sier.

Ingen av de store operatørene (Vodafone, T-Mobile, 3, Orange, SFR osv) har foreløpig annonsert at de vil lansere N93, noe som er særdeles uvanlig angående en Nokia-mobil. Ca 55% av de største operatørene i Eurpa lanserte N90, men den floppet likevel. Så kan man jo bare tenke seg hvordan det vil gå med N93...

Tjohei: jøss :)

Lenke til kommentar

Mye snakk om N93, hva med N73 da? Den skulle komme i juli, ser ikke en prisantydning på den engnang i prisguiden.

Ser at prisen har dukket opp i prisguiden nå, var visst ikke det over igår.

Noen som har en dato på når den skal komme?

Telcontar

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

6470307[/snapback]

Nei, men så filmer kameraet ditt heller ikke i bedre kvalitet :!:

Du må husker på at dette her er mye mer enn en mobil. Det er også mye mer enn et digitalt videokamera. N93 kan gjøre 1000 ting som et videokamera ikke kan så sånn sett så er den vel egentlig ikke stor. Hva er den egentlig stor i forhold til?? Andre mobiler med tilsvarende specs? Det finnes jo ingen!

Ingen vits i å pakke fullt med funksjoner som nesten ingen trenger, slik som på N93.

6472118[/snapback]

Hvordan vet du hva folk trenger og ikke trenger? Mange vil nå ha alt i en dings. Å slippe å drasse med seg videokamera overalt er en stor fordel for mange. Så jo, det er vits å ha alt mulig av funksjoner. N80 beviste det.

Seriøst, jeg kjøpt et Canon DV kamera for ca et år siden for 6000 og videokvaliteten er lik som på det vi ser av proto-video tatt med N93.... til samme pris :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...