Gå til innhold

Nokia N72, N73 og N93 (optisk zoom!) presentert


Anbefalte innlegg

Da var dagen endelig her. Vet vi har tråd om ryktene, men bedre med fresh start med info kun om mobilene og ikke motstridende rykter :)

 

Nokia presenterte i dag følgende multimedia computere:

 

Nokia N72

Pressemelding: http://press.nokia.com/PR/200604/1046555_5.html

Utrolig lekker! Design og musikk står i sentrum. Last ned musikk direkte til mobilen, uten bruk av PC.

2 megapiksel kamera, bare EDGE, tilgjengelig i juni :)

Drittskjerm. Irriterende at Nokia fortsatt bruker 176x208, men men. Ser ut til å være ganske nøyaktig N70 med nytt deksel det her, om jeg ikke har sett feil.

 

Nokia N73

Pressemelding: http://press.nokia.com/PR/200604/1046576_5.html

3,2 mpx kamera fra Carl Zeiss og selvfølgelig autofokus, 2,4" skjerm, stereo høytalere.. Tilgjengelig i juli.

 

Nokia N93

Pressemelding: http://press.nokia.com/PR/200604/1046557_5.html

Neste generasjon video på mobil. 3,2 mp her og med CZ-optikk, 3x optisk zoom og autofokus. Video i dvd-kvalitet og 30 fps. Wlan, upnp osv.. Tilgjengelig i juli.

 

Kommer tilbake med mer som det kommer.

 

Har ikke bedre å gjøre, så kan like gjerne oppdatere denne tråden "live" :)

 

Som han så fint sa på slutten. "Nokia will lead the way and the rest will follow"

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir nok en spennende "konkuranse" mellom N93 og SE K800i på hvem som blir den beste kameramobilen, men ser jo Nokias fordel med optisk zoom.

5983718[/snapback]

Nei, duellen blir mellom N73 og K800i. N73 er omtrent på samme størrelse, har bedre skjerm, Symbian osv., mens N93 er en helt annen telefon.

 

N93 er vel en gigant i forhold og er som skrevet det som skal føre ann for video på mobil. SE kommer med handycam til neste år sannsynligvis.

Lenke til kommentar
Blir nok en spennende "konkuranse" mellom N93 og SE K800i på hvem som blir den beste kameramobilen, men ser jo Nokias fordel med optisk zoom.

5983718[/snapback]

Nei, duellen blir mellom N73 og K800i. N73 er omtrent på samme størrelse, har bedre skjerm, Symbian osv., mens N93 er en helt annen telefon.

 

N93 er vel en gigant i forhold og er som skrevet det som skal føre ann for video på mobil. SE kommer med handycam til neste år sannsynligvis.

5984884[/snapback]

 

Ja, mente N73...

Hvordan kan du si N73 har bedre skjerm?

:whistle:

 

Er så morsomt, hvis det er 2 ulike mobiler, samme specs, da tar du som en selvfølge at Nokia'en er bedre.

 

Handycam er stipulert tidlig neste år mener jeg, skallet finnes allerede i en eksisterende mobil.

:)

Lenke til kommentar
Ja, mente N73...

Hvordan kan du si N73 har bedre skjerm?

N73 sin skjerm er langt større, med sine 2,4" enn K800i sin på 2,0". Selv om oppløsningen er lik tror jeg de fleste ville valgt en stor skjerm som på N73 for bedre multimedieopplevelse, og det er jo det den er laget for.

 

Og N73 og K800i har vel langt fra identiske spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

MEGET spennende mobiler! :dribble:

 

N93 er akkurat det technomonsteret jeg har ventet på, måtte det bare fortsette den veien. Størrelsen er jo så som så :hrm:

Utenom at N73 var omtrent like stor som N70, så kunne jeg tenkt meg å vite de aksakte målene. Noen som vet?

N73 og K800i blir nok konkurrerende på kamerfronten, ja, men N73 har jo CIF-oppløsning på videoen da som sin fordel. K800i har jo bare (unnskyld utrykket) patetiske 176*144 piksler. Det er den samme oppløsningen som min K700i :no: jaja, nok OT.

 

Jeg sier ikke at det vil skje, men jeg tror ikke N93 vil komme til juli pga. forsinkelse, men håper jeg tar feil :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...