Gå til innhold

Finner ikke hardisken når jeg skal formatere...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
S-atadisk eller ? da må du kanskje legge inn drivere for sata, F6 ved oppstarten av XP-cdèn...

5983260[/snapback]

Tror kanskje det ja..står at det er en Satadisk. Men når jeg trykker på F6 så får jeg fram at installasjonprogrammet ikke finner typen av en eller flere masselagringsenheter som er installert i systemet, eller at jeg har valgt å angi et kort manuelt. Skal jeg da trykke A for å angi flere SCSI-kort, Cd-rom-stasjoner eller spesielle diskkontrollere som skal brukes med windows, inkludert de som krever diskett fra mskinvareprodusent. Eller hva skal jeg?

Lenke til kommentar
S-atadisk eller ? da må du kanskje legge inn drivere for sata, F6 ved oppstarten av XP-cdèn...

5983260[/snapback]

Skal jeg da trykke A for å angi flere SCSI-kort, Cd-rom-stasjoner eller spesielle diskkontrollere som skal brukes med windows, inkludert de som krever diskett fra mskinvareprodusent. Eller hva skal jeg?

5983329[/snapback]

Jepp ! det skal du gjøre, ha disketten med riktige drivere klar... :)

Lenke til kommentar

5983260[/snapback]

Skal jeg da trykke A for å angi flere SCSI-kort, Cd-rom-stasjoner eller spesielle diskkontrollere som skal brukes med windows, inkludert de som krever diskett fra mskinvareprodusent. Eller hva skal jeg?

5983329[/snapback]

5983341[/snapback]

Okei..tusen takk:) Da må je bare vite hva slags diskett man mene? Har nå forsåvidt ingen diskett med drivere da..

Lenke til kommentar

5983260[/snapback]

5983329[/snapback]

5983341[/snapback]

Okei..tusen takk:) Da må je bare vite hva slags diskett man mene? Har nå forsåvidt ingen diskett med drivere da..

5983348[/snapback]

Drivere ligger som regel på CDèn til hovedkortet, gi meg navnet og type for HK så finner jeg de på nettet...

Lenke til kommentar

5983348[/snapback]

Drivere ligger som regel på CDèn til hovedkortet, gi meg navnet og type for HK så finner jeg de på nettet...

5983354[/snapback]

Jeg har en cd med device drivers på, er det den jeg ska bruke?!? Har dell maskin, og er den eneste cd'n jeg fikk med som det står drivers på...

Lenke til kommentar
Er vel en recovery-cd eller ?

Maskinen har Intel-brikkesett og det skal vel være unødvendig å bruke noe ekstra sata-drivere ?

5983460[/snapback]

Ja regne me at det er en cd jeg må kjøre etter jeg har installert windows xp å formatert maskina.

Meg og klokhet på data er lik 0, så skjønne ikke helt hva du mene. Sorry

Lenke til kommentar
Vet du hvilken Dell modell og type ?

5983615[/snapback]

Dell Dimension 8400 Intel Pentium, stasjonær pc.

5983632[/snapback]

Ta kontakt med Dell-support ;)

Kommer ikke inn på Dell sine nedlastingssider..

5983681[/snapback]

Okei. Takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...