Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkortproblemer igjen. Restart?

Anbefalte innlegg

Sitter her, rolig og uforstyrret, og skriver en tentamensoppgave.

Plutselig henger pc'en seg og jeg får svart skjerm, 'no signal input'. :ohmy:

Trykker på mus/tastatur men ingenting får den til å virke igjen. Jeg slår den av og starter på nytt. Nå fungerer alt igjen.

Noen av dere husker kanskje at jeg har hatt det samme problemet med mitt forrige skjermkort. Link til tråden.

Jeg byttet mitt Radeon 9250 inn for et Radeon x700, mot et mindre mellomlegg.

Har ikke hatt et eneste problem med dette, før nå. Før dette skjedde har jeg ikke installert noe som helst, lastet ned litt musikk og filmer, men that's it.

Etter at jeg oppdaterte til Catalyst 6.4 har jeg fått 'artifacts', dvs hele skjermen 'skurrete', med masse farger som er dradd over hele skjermen. Dette bildet oppstår i 3 sekunder før login-screen. Mystisk, tenkte jeg, men maskinen virker allikevel.

Hva kan jeg gjøre? Hvordan kan jeg finne ut om det er pga. skjermkortet maskinen hengte seg? I så fall, kan det være noe med en annen komponent siden det har skjedd før?

Endret av 3lw00d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres det ut som om du har overklokka noe :p

Men det er da bare en tanke... anner ikke... Bare kast den pc'n og finn noe nytt og bedrive tiden med :p bare fleipa, Nej det første jeg ville gjort var og tatt med maskinen til en sertifisert spesialist og ikke tukklet med det selv.. men uannsett... du kan jo prøve.. etter det jeg forstår av det så skjer med pc'n din kan ingenting bli værre :p

Et tips vertfall... sjekka skjermen? kansje noe der.. kabler, kabelfeste bakom skjermen osv gå over det og kos deg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...