Gjest member-96408 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 kan jeg ha 2 ATI kort, å bruke SLI? eller må jeg ha Nvidia skjemkort? Mvh Ruben Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 ATI's variant av SLI heter Crossfire og innebærer altså det samme, at man kan koble to skjermkort sammen. Så du kan godt kjøpe et skjermkort som er Crossfire-kompatibelt for så å kjøpe enda et senere. Men etter det jeg leser er det få som har råd til det, og innen den tid der de har råd til det får kjøpt det er det kommet et skjermkort som er bedre enn de to til sammen. Så valget er ditt. Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Ikke glem at crossfire og SLI krever sine respektive hovedkort(brikkesett) for å fungere. Crossfire på et nforce4-hk er ikke mulig for eks, man måtte da brukt et hk med ati-basert brikkesett. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hos ATI må man ha ett Master kort og ett vanligkort . Hos Nvidia skal man ha to identiske kort. Det er også en forskjellen. Hvis du skal kjøpe to kort med en gang, kjøp i stedet ett kort som koster det samme som de 2. Hvis du da ikke skal bruke toppkortene til ATI. Har selv et SLI oppsett, og skal ikke ha det igjen siden. Det er en del spill jeg ikke merker forskjell når jeg slår det av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå