Gå til innhold

Farlige skjermer ?

Dr.X

Anbefalte innlegg

Heisann alle norske nerder!

Jeg og noen venner er veldig glade i å kaste tekniske ting ut av vinduet. Der er det noen meter ned til hard betong. Så slår vi på det med slegge.

Dette filmer vi.

Nå har vi lyst til å kaste ut en skjerm. Men er det ting i skjermen som kan eksplodere eller gjøre det farlig? Jeg hørte om at det skal være en sikring eller lignende i skjermen som har veldig høyt trykk i seg som visstnok er farlig hvis du f. eks. slår den med slegge. Er det egentlig farlig å gjøre dette?

Dr.X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at bilderøret skal implodere og sende glassbiter i alle retninger hvis du knuser en skjerm. Men det er sikkert noen som vet mer om dette en meg.

Noen mulighet for at disse filmene vil bli gjort tilgjengelig for offentligheten?

LeD

Lenke til kommentar

LeD har helt rett! Billedrøret imploderer, og vil deretter sprute glass i alle retninger!

Ikke bra, kan i verste fall gå utover synet....

Alle andre komponenter i skjermen kan godt tåle en smekk fra slegga, uten at det skjer noe dramatisk!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-02 01:11, skrev e_urkedal:

Dere kan eventuelt gi elektronkanonen et "kakk" før dere tar livet av skjermen. Det skal da komme en "fssst" lyd (vanskelig å gengi lyd i tekst :razz: ) da trykket blir utlignet. Skjermen burde da være ufarlig.

Vi skal jo kaste den ut av vinduet(et par meter ned) før den kommer til å bli fullstendig knust av en STOR slegge da! Så kanskje den "fssst" lyden kommer FØR vi nærmer oss den !?

Lenke til kommentar

Skulle ikke være farlig å pælme skjermer ut vinduet nei.. Jeg har knust en del skjermer opp gjennom åra (flere enn 10 tror jeg, mista tellinga). Pleier bare å smashe dem i en stein, jeg... Funker hver gang. De smeller best hvis de akkurat har stått i kontakten, tror jeg. (slik at det fremdeles er spenning i dem). Har også testa å stappe thunder king oppi bilderøret. Spruta en del glass, men d gikk ikke utover noe anna enn skjermen.

Så bare kast dem ut vinduet dere! Går helt fint så lenge ingen står under...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-02 02:55, skrev Dr.X:

HAHAH! Ja, den håpløse karen som ALLTID nunner på country road !! Roter du på nettet SÅ sent da "bror til eirik" :smile: ! Digg, han sa nemlig at du var mye på hw.no! Jepp, hva syns du om mine videoer/bilder da ??

Joda, de var litt artige de (syns litt synd på fuglen da).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-02 03:01, skrev e_urkedal:

Quote:

Den 2002-10-02 02:55, skrev Dr.X:

HAHAH! Ja, den håpløse karen som ALLTID nunner på country road !! Roter du på nettet SÅ sent da "bror til eirik" :smile: ! Digg, han sa nemlig at du var mye på hw.no! Jepp, hva syns du om mine videoer/bilder da ??

Joda, de var litt artige de (syns litt synd på fuglen da).

Hah! Hva syns dere andre da? jeg har ikke fått uploade mer enn 1 "Knuser" film da.. Flere kommer !!

http://home.no/knusern/

Dr.X

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...