Gå til innhold

Jeg sliter med å sove :S

asad

Anbefalte innlegg

wanke wanke før du sover, jeg er nesten sikker på at dette vaffal har vært oppe 1 gang før...

Jeg fåreslo det samme :p

Du blir avslappa av det...

edit: drikker du cola?

jammen så slutt med det da!

Endret av Best0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wanke wanke før du sover, jeg er nesten sikker på at dette vaffal har vært oppe 1 gang før...

5994402[/snapback]

Drikker ikke cola nei, utenom 1/2 liter i helga. Jeg spiser ganske sunt og btw. :)

Igjen, different day same shit. Kl nærmer seg halv fire, er lys våken. Selv om jeg bare har sovet 5 timer inatt. Må få stått opp før ni, skole...

takk for tipsene folkens, hehe, men ingenting hjelper foreløpig. :S

Lenke til kommentar

Tving deg selv til 50 push ups før du tar en driiiitlang dusj.. Og et varmt glass melk.. Hjelper ikke det så legger du deg i senga, også skaller du det du kan inn i veggen ;) Da vil du garantert sove

Edit: Eventuelt kan du sitter på knærne med bøyd rygg i to timer over en madrass, før du reiser deg fort opp.. Kanskje du faktisk klarer å svime av..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Bananer inneholder visst noe søvnfremkallende i likhet med melk.

Ellers kan det være en ide å forsøke å sove et annet sted enn vanlig, f.eks. på sofaen. Legge seg bak frem i sengen, evt, eller legge seg på gulvet.

Selv slokner jeg etter å ha hørt på musikk (rundt et kvarter-halvtime), merkelig nok det samme som jeg hører på til vanlig...

Lenke til kommentar
Eneste gangen jeg sover godt er når jeg ligger i armene til kjæresten min.. Klisje i know, men sånn er det. Sover ikke godt aleine, ikke i min seng..  ;)

5988770[/snapback]

Agreed.

Ikke noe funker bedre enn å ha kjæresten min ved siden av meg. Da vet jeg at jeg har noen som kan passe på meg om jeg har mareritt og blir redd. :blush:

Lenke til kommentar

Monoton musikk fungerer, gjerne med mye bass, og lite diskant.

(Metal går kanskje ikke under dette, men jeg sover som en stein likevel.)

Ellers, som siste utvei, har man dette:

BrainWave Generator

Den sender ut lydbølger som skal få hjernen over i en annen "fart", slik at man kan få hjernen over i "hvilemodus".

Det funker til dels mot hodepine, men det kunne da være verdt et forsøk, i det minste ;)

Lenke til kommentar

Faktisk har jeg ei kjæreste her nå som sover utrolig lite for tida. Noen gode råd annet enn piller og varm melk?? Hun sovner til slutt, men det er snakk om å sove kanskje 2-3 timer i døgnet.. Hjelper selvsagt at jeg også er der, men har ikke alltid mulighet.. Legen har, såvidt jeg skjønt, rpøvd å gi noen sterkere sovemeds, men hun vil ikke ha siden hun har irritert lever (som medisinene gjerne går på)..

Noen forslag??

Lenke til kommentar

5994402[/snapback]

Drikker ikke cola nei, utenom 1/2 liter i helga. Jeg spiser ganske sunt og btw. :)

Igjen, different day same shit. Kl nærmer seg halv fire, er lys våken. Selv om jeg bare har sovet 5 timer inatt. Må få stått opp før ni, skole...

takk for tipsene folkens, hehe, men ingenting hjelper foreløpig. :S

5995646[/snapback]

Prøv å løp så fort du kan inn i veggen (best hvis det er en murvegg :p) og stup med hodet først når du nærmer deg. Da vil du garantert sovne.... og få fri fra skolen også :p.

Faktisk har jeg ei kjæreste her nå som sover utrolig lite for tida. Noen gode råd annet enn piller og varm melk?? Hun sovner til slutt, men det er snakk om å sove kanskje 2-3 timer i døgnet.. Hjelper selvsagt at jeg også er der, men har ikke alltid mulighet.. Legen har, såvidt jeg skjønt, rpøvd å gi noen sterkere sovemeds, men hun vil ikke ha siden hun har irritert lever (som medisinene gjerne går på)..

Noen forslag??

6001460[/snapback]

Gjør det samme... bare kast henne :thumbup:.

Lenke til kommentar

Noen forslag??

6001460[/snapback]

Det med søvnproblemer er vel oftest psykisk, eventuelt forårsaket av "feil" døgnrytme. Kanskje det er noe som plager henne?Lurt å begynne der hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...