Gå til innhold

Hvilkem skjermkort burde jeg velge?

Gjest member-96408

Anbefalte innlegg

Gjest member-96408

hei.

har tengt å kjpr 2 nye skjermkort. men vet ikke hvordan. di burde ikke koste så mye over 3000 for begge. har sedd litt på detter. men veit ikke om det er bra. vet du :p

Mvh Ruben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du planlegger 2stk i SLI for 3000kr istedenfor 1stk skjermkort til 3k? Isåfall vil jeg råde deg til å heller kjøpe for eks et 7900gt og spare de resterende 500kr. Bare gjetter her utifra den andre posten din....

Dersom du skal kjøpe til to maskiner er det sikkert ikke dumt med 7600gs ikke så dumt, men dette er jo avhengig av hva slags HW du ellers har da...

Endret av morgawr
Lenke til kommentar
Gjest member-96408

næi, skal ha begge i en pc. men viss jeg da kjøper to geforse 7900 korsen burde jeg velge da, det finsjo fler enn et geforse 7900.

takk for svarene :D

Mvh Ruben

Lenke til kommentar
næi, skal ha begge i en pc. men viss jeg da kjøper to geforse 7900 korsen burde jeg velge da, det finsjo fler enn et geforse 7900.

takk for svarene :D

Mvh Ruben

5982876[/snapback]

Da ville jeg nok heller gått for et 7900GTX om du vil ha Nvidia eller et X1900XT om du vil ha ATI pga ytelse, varme, bråk osv....

Skal du ha skikkelig grafikk nå så er det bedre å bruke pengene på ett voldsomt skjermkort enn to dårligere.

SLI er ganske oppskrytt og lønner seg som regel kun om du har ett skjermkort fra før og vil ha mer ytelse uten å kjøpe et enda dyrere kort igjen.

Du vil heller ikke få dobbel ytelse med SLI..

Lenke til kommentar
Gjest member-96408

noen sier at man får dobbel ytelse, å noensier det motsate. hva er riktig. å GrFore 7900GT er IKKE dålig. å jeg tror jeg får mye bedre ytelse med to GrForse 7900GT en med et GeForce 7900GTX. eller?

Lenke til kommentar

Dårligere betyr i sammenhengen som er i setningen ikke at det er dårlig men at det er dårligere i forhold til det som er bedre (les igjen)..

7900GT er et bra kort..

Etter hva jeg har lest så er det ikke dobbel ytelse men så og så mange % som kan ganske være avhengig av spillet.

Lenke til kommentar

Er nok en del mer fremtidsrettet om du skal bruke såpass med penger..

Da har du også muligheten for å kjøpe ett til senere så du får 7900GTX i SLI (da slipper du også å måtte selge 2stk brukte 7900GT senere om du vil ha mer kraft)..

Edit: nå vet jeg ikke hvilken hardware du har fra før men bare til info så er de aller fleste storfornøyd med kraften fra ett enkelt 7900GT..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Nvidia Geforce 7900 GTX er da ikke SÅ mye bedre, nei hadde jeg vært deg hadde jeg gått for dette kortet fra XFX:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=42526

Dette er bedre en kortet du siktet til tidligere, fordi det har høyere klokkefrekvens på både minnet (520 mhz) og i kjernen (1500mhz) VS Club3Ds Kjerne (450mhz) "står vel ikke minne :ermm: ". Dessuten er jo 7900 GTX meget dyrt med priser fra 4000 kr og den prisøkningen gjør ikke opp for hva du faktisk får...dette er naturligvis etter min mening..

:thumbup:

Lenke til kommentar

I min mening så er dette med SLI og CrossFire ( Ati sitt svar på dual skjermkort )

At spill nå tildags ikke støtter dette fult ut.

Om et år til så vil alle spill være kompatibel med SLI/CrossFire

I noen spill kommer du til og få ytelse tap når du benytter SLI/CrossFire

Jeg skjønner ikke helt , men VIL du ha 2 skjermkort for det ser fett ut ?

pga et 7900GT f.eks er mye råere en to 7600GT kort.

Og du må se at PSU ( Strømforsyningen ) din er kraftig nok til SLI.

Jeg anbefaler deg og kjøpe et 7900 GT / GTX

GT versionen får du utrolig mye for pengene , den er faktisk nedi 2473,-

Lykke til med kjøpet :)

Edit : Støtter ElderScrollsinisten sitt forslag om du vil ha et skjermkort som du ikke trenger og overclocke

Endret av Yuri555
Lenke til kommentar

SLI funksjonen er nok mest attraktiv med tanke på oppgradering.

Har du SLI Hk og ett nytt nVidia skjermkort, kan du ofte sette inn ett nytt av samme typen, og få en del bedre ytelse.

Men det er vel i praksis ikke veldig mye mer enn 50% (varierer veldig)

Derfor lønner det seg mer å kjøpe ett godt kort til å begynne med, og så ha mulighet til å oppgradere siden. Ser ingen fordeler med å kjøpe 2 kort med en gang (unntatt hvis du skal bruke over 8000 på skjermkort.

Lenke til kommentar
Gjest member-96408

Takk for mange svar :cool:

men syns detter så meget bra ut (som ElderScrollsinisten viste meg linken til:P. viss jeg kjøper ett sån nu, å ett senere.?

Mvh Ruben

Lenke til kommentar

Er litt delte meninger om det er verdt å gå for et ferdig overklokka kort. På den ene siden får du et kort som garantert klokker bra. På den andre siden opplever mange ustabilitet, bugs og overoppheting med de ferdigklokkede kortene, og du kan selvfølgelig klokke kortet selv og spare noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...