Gå til innhold

Ekstra HD, samme type som den gamle?

Anbefalte innlegg

Har pr. dags dato en Samsung SP200 SATA disk som systemdisk, samt en gammel Maxtor 6Y120 som jeg har endel tv-serier på. Men nå tenkte jeg å erstatte Maxtoren med en SATA disk da jeg føler at Maxtoren gjør maskina tregere av en eller annen grunn, er dette noe jeg innbiller meg eller er det vanlig om du har en SATA og en IDE disk?

Men spørsmålet mitt er følgende, er det en fordel for systemet om jeg kjøper en Samsung SP disk til, eller spiller det ingen trille hva slags disk jeg velger? Vurderer egentlig en SP 300 til 710kr opp mot en Hitachi T7250 til 650kr.

Eller bør jeg kanskje se på en MaxLine III siden maskina stort sett står på døgnet rundt? (ref denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=568827)

Vil jeg få en ytelsesfordel ved å kjøre 2xSP kontra 1xSP og 1xnoe annet?

Er det eventuellt noen andre disker jeg bør ta en titt på?

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... det bør sie seg selv når har du ikke lengre raid0 disk... når har du raid1... det vil at de ikke er samspiller lengre på og dele på og lagre info og som da gir bedre yting...

men btw... det er da ikke så farlig... ny hdd hyle og sett inn den siste om du har flere ledige S-ATA input

m.v.h

Johss€

IT.avd LMT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...