Gå til innhold

Krise - får ikke startet opp


Anbefalte innlegg

og eksamen snart... :(

Jeg fikk feilmeldingen:

stop c0000218 (muligens litt andre tall) registry file failure. The registry cannot load the hive (file)

 

systemroot/system32/config/software or its log or alternate;

It is corrupt, absent or not writable.

 

Beginning dump of physical memory

physical memory dump complete

contact your system administrator or technical support group for further assistance.

 

Så prøvde jeg denne oppskriften: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_sys32.htm

 

Nå får jeg ikke feilmeldingen, men maskinen starter aldri opp.

 

Så tok jeg en titt på http://support.microsoft.com/kb/315341/en-us

Men Microsoft snakker om valg jeg aldri får når jeg følger deres oppskrift. Får aldri muligheten til å "reparere" windows etter å ha trykt enter for å installere windows.

 

Jeg vet ikke hvordan jeg bruker repair-konsollen heller.

 

Noen som kan hjelpe? Jeg trenger desperat maskinen til mange typer arbeid de neste dagene, og har ingen annen maskin.

 

Alt funket perfekt før dette skjedde helt brått og tilsynelatende uten grunn.

 

Plis plis, kan noen hjelpe?? :cry:

Endret av wawa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må her for å reparere.

Men det er painfull hvis du har ikke tid ,ikke noe back-up og ikke minst som du sier hvordan du bruker man WRC.

 

Det vil væra vel enklere om du reparere windows installasjon, dvs at du installere windows igjen men at du bruker " repair " og ikke ny installation.

Det får du til med å starte fra CD rom , trykk enter heile tiden , til windows sier at det er funnet en C:\windows og her får du 2 valg. Enten trykk ENTER og da blir ny installation med div. varsel og greie eller trykk E og da blir windows installert på samme folder "reparerert" men du beholder alt annet.

Og da ser ut den repair/installation som om du installere windows på nytt .

Du må nok installere hotfixes på nytt.

Lenke til kommentar

Hmm... Naar jeg trykker enter faar jeg aldri valg om aa "reparere". Derimot faar jeg masse advarsler om at hvis jeg installerer windows i samme folder som den gamle vil jeg miste alt jeg hadde fra foer av, inkludert my documents! Stemmer ikke det da?

Lenke til kommentar

Funker igjen naa!! Herregud gud for en jobb det var men TUSEN TAKK for oppskriften!! Litt av en utfordring for meg som ikke er kjent med Dos og slikt hehe

 

Sorry dobbelpost.

PS: Måten jeg brukte var den harde måten, ikke den "muligheten" å "reparere" ved å reinstallere, for den muligheten fant jeg aldri.

Endret av wawa
Lenke til kommentar
Funker igjen naa!! Herregud gud for en jobb det var men TUSEN TAKK for oppskriften!! Litt av en utfordring for meg som ikke er kjent med Dos og slikt hehe:-)

5986363[/snapback]

Ta backup mens du enda har tid da ;) .

5986375[/snapback]

 

Jeg bruker Mamut Teamwork til backup av mine "vitale filer". Det hadde likevel vært dødsens kjipt å måtte reinstallere.

Noen annen form for backup du hadde i tankene?

 

Forresten lurer jeg på hvordan man kan backe opp itunes-referanse-bibliotek samt firefox bookmarks og mailene i outlook. That´s about it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...