Gå til innhold

Anbefalling av stille PSU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mist 500W er betydelig stillere enn 600-Watteren, og du får den med eller uten kabler. I tillegg skal du ha ekstremt mye hardware i PCen din for at denne PSUen skal slite. Har hørt om folk som kjører X1900XTX i crossfire uten problemer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg anbefaler deg Hiper Type-R 580w, selv med 2 vifter går den stille i dørene... :thumbup:

5986514[/snapback]

Det gjør jeg også. Jeg hører den ikke :thumbup:

Lenke til kommentar

Måtte kjøpe, Mist fant jeg ikke så da ble det Hiper.

Stille vill jeg ikke kalle den, er nokk det for de som kjører luft, men for et ellers helt stille system bråker denne mye. :thumbdown: Tror det er 80mm som er synderen. Mist har den bare 1 vifte?

Den skal ha at den leverer riklig med strøm.

Mulig det er ultra-silent jeg leter etter, klarer mist dette kravet?

Lenke til kommentar

Stille vill jeg ikke kalle den, er nokk det for de som kjører luft, men for et ellers helt stille system bråker denne mye. Mulig det er ultra-silent jeg leter etter, klarer mist dette kravet?

Ja nå lærte du ihvertfall at selv om noen forumbrukere kaller en PSU "stille" så betyr ikke det at den er stille for oss som virkelig trenger en lydløs PC og ikke sitter med 20 andre bråkete komponenter fra før ;)

Som sagt: Mist 500-watteren er den eneste PSU jeg vet om som både har ekstremt høy ytelse og samtidig er stille. Den yter faktisk langt bedre enn de fleste 600-wattere jeg vet om. Papst-viften som sitter inni kjører på 1600rpm ved 12V, men Mist kjører den helt ned i 4V i oppstarten og ifølge Microplex går den sjelden over halv hastighet, altså 800rpm, ved normal bruk. En 12cm vifte vil oppleves helt lydløs opp til ca 1000rpm.

Ellers kan du få tak i andre "stille" PSUer, men ingen som er i nærheten av å yte like godt som Misten. Vifteløse PSUer yter også langt dårligere selv om noen av de kalles "500W" fra produsentene.

Kan gi deg et par alternativer: Antec Phantom er antagelig like lydløs som Mist, og du får den i 500W. Men ytelsen til Mist har den ikke, noe man ser på at +12V-linjene ligger på 17A/18A mot 20A/20A hos Mist. Seasonic 600W er også en stille og kraftfull PSU, men heller ikke den matcher Mist på +12V-linjene (18A/18A). Mener også at viften der har noe høyere (altså mer bråkete) spesifikasjoner.

Mist 600W trenger du bare dersom du skal kjøre dual CPU og SLI samtidig, + diverse disker. Den matcher ikke 500-watteren på stillheten. Har sett flere klage over bråk fra den. Mist får du hos f.eks. Microplex og Netshop.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Stille vill jeg ikke kalle den, er nokk det for de som kjører luft, men for et ellers helt stille system bråker denne mye.  :thumbdown: Tror det er 80mm som er synderen. Mist har den bare 1 vifte?

5988488[/snapback]

Du skal ikke angre på kjøpet, tvert i mot. Du skal angre på at du ikke kjøpte den tidliggere.

Lenke til kommentar

Stille vill jeg ikke kalle den, er nokk det for de som kjører luft, men for et ellers helt stille system bråker denne mye.  :thumbdown: Tror det er 80mm som er synderen. Mist har den bare 1 vifte?

5988488[/snapback]

Du skal ikke angre på kjøpet, tvert i mot. Du skal angre på at du ikke kjøpte den tidliggere.

5991907[/snapback]

Hæ?? Hva er det du mener? Dessuten er det latterlig at folk som underernærer psuen sin med hw fra 90-tallet skal kommentere støynivået... :tease:

Lenke til kommentar

5988488[/snapback]

Har du sett Kompletts helgetilbud?

Seasonic S12 til 498 kr bør du teste hvis du vil ha en ultrasilent PSU.

Den har fått høyeste anbefaling av SilentPcReview!

Legg merke til at den scorer 8 på støynivå!

In summary, the S12-430 is the quietest fan-cooled PSU we have tested to date, by a small margin. It is also quite powerful enough for most systems, and very efficient.
Endret av Morten K
Lenke til kommentar

5988488[/snapback]

Har du sett Kompletts helgetilbud?

Seasonic S12 til 498 kr bør du teste hvis du vil ha en ultrasilent PSU.

Den har fått høyeste anbefaling av SilentPcReview!

Legg merke til at den scorer 8 på støynivå!

In summary, the S12-430 is the quietest fan-cooled PSU we have tested to date, by a small margin. It is also quite powerful enough for most systems, and very efficient.

6008192[/snapback]

Den Seasonic var jo meget interessant :hmm: . Men har det ikke vært så mye problemer med den og dfi-kort? Jeg sitter med et sli-dr expert nå, og det ville jo vært _veldig_ kjipt om hovedkortet ikke likte psuen...

Lenke til kommentar

Husker også at det var problemer med DFI og et eller annet PSU-merke.

Husker ikke om det var Seasonic.

Spør Syar2003 han vet.

Edit:Hvis ikke jeg tar helt feil,så bruker Syar2003 Tagan PSU til sitt DFI kort.

Edit2:Fant ut at det stemmer at DFI og Seasonic ikke er helt venner.

Sjekk denne tråden.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Kan gi deg et par alternativer: Antec Phantom er antagelig like lydløs som Mist, og du får den i 500W. Men ytelsen til Mist har den ikke, noe man ser på at +12V-linjene ligger på 17A/18A mot 20A/20A hos Mist. Seasonic 600W er også en stille og kraftfull PSU, men heller ikke den matcher Mist på +12V-linjene (18A/18A). Mener også at viften der har noe høyere (altså mer bråkete) spesifikasjoner.

5991673[/snapback]

Hvor mange har egentlig bruk for 12 V på totalt 40 A / 480 W? Og da har en jo bare 20 W igjen for 3,3 og 5 V. Å kalle S12 600W svakere fordi den har "bare" 36 A totalt virker noe merkelig.

Men det er meget mulig at Mist er den stilleste i sin klasse. Seasonic 500 og 600 er ikke like stille som 430.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Hvor mange har egentlig bruk for 12 V på totalt 40 A / 480 W? Og da har en jo bare 20 W igjen for 3,3 og 5 V. Å kalle S12 600W svakere fordi den har "bare" 36 A totalt virker noe merkelig.

Men det er meget mulig at Mist er den stilleste i sin klasse. Seasonic 500 og 600 er ikke like stille som 430.

Nå kan du ikke bare doble +12V-linjene på en tolinjers PSU og tro at du får en realistisk total. Mist 500W yter nok max 35A totalt på +12V, men den yter hele 45A på +5V og 30A på +3,3V så den har mer enn nok til alle komponenter. Når det gjelder Seasonic så stiller saken seg litt annerledes for det er ingen ekte tolinjers PSU (noe jeg fant ut etter at jeg hadde skrevet forrige innlegg). Dermed har den egentlig én enkelt 36A-linje som splittes i to for å møte ATX-kravene. Så det ser ut til at Seasonic og Mist ligger forholdsvis likt totalt sett, med Seasonic (600W) litt foran på ytelse og Mist noe foran på støynivå.

Husk at Mist er basert på Fortron, og Fortron er jo kjent for å være konservative med watt-spesifikasjonene sine. F.eks. vil jeg tro at den nye 600-watteren til Mist yter en god del mer enn 600-watteren til Seasonic.

Lenke til kommentar
Husk at Mist er basert på Fortron, og Fortron er jo kjent for å være konservative med watt-spesifikasjonene sine. F.eks. vil jeg tro at den nye 600-watteren til Mist yter en god del mer enn 600-watteren til Seasonic.

6013347[/snapback]

Vel, Seasonic er ikke kjent for å gi seg fort ved maks oppgitt belastning de heller. Jeg har sett tester der Seasonic kom bedre ut enn anerkjente merker som Enermax. Så om Mist evt. skulle yte mer tror jeg er et åpent spørsmål.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Da har jeg testet Mist mot Hiper, det var natt og dag når det gjelder støy. Koblingene til Hiper var bedre en Mist sine, men det er vell smak og behag.

Kan anbefalle Mist 500W som en stille kraftig PSU. Seasonic tilbudet då veldig fristende ut. Spesielt til den prisen.

Lenke til kommentar
Da har jeg testet Mist mot Hiper, det var natt og dag når det gjelder støy. Koblingene til Hiper var bedre en Mist sine, men det er vell smak og behag.

Kan anbefalle Mist 500W som en stille kraftig PSU. Seasonic tilbudet då veldig fristende ut. Spesielt til den prisen.

6016890[/snapback]

Ok, det høres bra ut :thumbup: . Jeg gleder meg stort, regner med å få den på fredag(sammen med ny vannpumpe og t-line). Hvis Misten virkelig er så stillegående, så tror jeg knapt jeg kommer til å høre pcen lenger(og det med cpuen og grafikkortet heftig overklokket :green: ).

Jeg bestilte ikke den med modulære kabler. Synes det er bortkasta å betale noen hundre kroner ekstra på det. Men ellers så er vel psuene like...

EDIT: Bare rope ut(sende pm) om noen vil kjøpe en pent brukt Hiper 580w :innocent:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...