jensens Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Heisann. Jeg har en kernel .config for gentoo, så lurte jeg på om jeg kan bruke den på Slacware serveren min ? Det er på samme hardware gentoo .configen er confa for. Eller må jeg confe en helt ny for og få en 2.6 kernel ? Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hvis du bruker vanilla-kernel på Gentoo så går det nok fint. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Som olear sier går det nok glattest dersom du har brukt vanilla-kernel. Har du derimot brukt gentoo-sources er det ikke helt sikkert det går like glatt. Forsøk gjerne. Forøvrig er det ingen ting i veien for å legge inn Gentoo-kernel i Slackware! Dra ned gentoo-sources manuelt, så kan du bruke configen du allerede har. Jeg kjørte Gentoo-kernel under Arch Linux, og det gikk fint. Jeg ble riktignok nødt til å konfigurere kjerna på nytt, men konfigurasjonsfilen kom da fra en annen maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå