ghostmaster Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Hei! Jeg er en WoW spiller, derfor nicket. For noen dager siden spilte jeg WoW som vanlig, etter ca 2 timer slo lcd skjermen min seg av og jeg hørte at pc'en stoppet opp/pauset litt. Når det ikke er output signal fra skjermkortet, står det "No Signal" i en blå boks på skjermen min. Jeg prøvde å restarte, alt virket ok, og jeg logget på wow igjen. 5 minutter spilletid, så skjedde det samme. Jeg restartet nok en gang, og alt var iorden, men ventet ei stund med å prøve å logge inn i WoW. Da jeg logget inn igjen, gikk det en liten stund så plutselig fikk jeg masse rare farger og striper på skjermen/desktopen. Rundt markøren var det en blurry firkant, og alt lignet et sjakkbrett med rare, lodne shapes og farger som endret seg. Så jeg måtte bare reboote igjen, og alt var som normalt etterpå. Disse symptomene har skjedd iblant de siste par dagene med "garbled desktop" som jeg kaller det. Har prøvd iblant å bare teste WoW for å se om det samme hender, og det gjør det etter ca 5-10 minutter. Det skjedde også en gang når jeg så video fra pc til tv'en via s-video. Jeg har ikke turt å belaste systemet mitt noe nevneverdig, og kan ikke spille mer WoW før jeg får bukt med problemet. Mitt spørsmål er, kan det være et opphetingsproblem med mitt skjermkort? Jeg har et ATI Radeon 9800 Pro med ArcticCooling Silencer kjøler på det. Kortet har jeg hatt i snart 3 år, og det har vært gjennom 2 kjølesystemer. Jeg har allerede spurt om forslag på et par andre forum også, og de fleste sier det er et overopphetingsproblem, men har også fått svar om at det kan være minne- eller psu-problem. Jeg har allerede bestilt en ny og bedre vga kjøler til kortet mitt, men jeg vil gjerne høre andres synspunkter på dette. Det kan tenkes at thermal paste på gpu'en er i ferd med å forsvinne, dette blir jeg ikke å sjekke før jeg setter på den nye kjøleren. Litt hardware info: Thermaltake Soprano VB1000BWS Kabinett med 2x 120mm vifter og 1x 90mm vifte i siden) AMD64 Athlon 3000+ CPU Socket 754(idle temp 36, når jeg spiller wow mellom 51-55) Powercolor ATI Radeon 9800 PRO 128 MB m/ArcticCooling Silencer ATI1,r2 (m/nyeste catalyst drivere 6.4 fra ATI) Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB ASUS K8V SE Deluxe Motherboard Thermaltake 480W Silent Purepower PSU Soundblaster Audigy 2 Windows XP SP2 with all updates Hilsen en som savner WoW Endret 25. april 2006 av Ghostmaster Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hei hei, og velkommen til forumet! Jeg har hatt det samme problemet selv (spiller ikke WoW). Disse såkalte artifactsene oppstod etter at jeg klokket mitt skjermkort (9600xt) og spilte Oblivion etterpå. Skrudde litt ned på klokkehastigheten og da forsvant de. Også etter en stund med spilling oppstod disse artifactsene, kortet hadde da blitt varmt. Skrudde av pc`en så temperaturen sank en del. Skrudde så på igjen og da var artifactsene borte. Så jeg vil si at det kan være kjøleren din på skjermkortet som skaper problemer for deg. Lenke til kommentar
ghostmaster Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Takk for svar. Da har jeg gjort det eneste riktige, å kjøpe ny kjøler. Så får man se om det funker bra Lenke til kommentar
Veed Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hadde akkurat det samme probleme, samme grafikk kort og samme spill jeg spilte også wow da jeg merket masse streker, å prikker som "hoppet" rundt på skjermen, da jeg åpnet Pcn, merket jeg at vifta på kortet hadde stoppet. Så jeg leverte kortet å fikk fiksett vifta, nå går alt som smurt, men WoW er jeg lei av da Lenke til kommentar
ghostmaster Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Hehe Jeg merket idag at vifta på skjermkortet stoppet opp et par tre ganger og ville ikke starte igjen før jeg byttet litt om på molex kontaktene, hvorfor skjønner jeg ikke, men jeg fikk sånne artifacts igjen da. Nå går den for fullt igjen. Har iallefall lokalisert hva problemet er, nemlig vifta. Så nå håper jeg bare kjøleren kommer før helga. Endret 26. april 2006 av Ghostmaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå