Boralis Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Takk byggern for støtten,det er jo det jeg har sagt han farer med juks og fanteri denne såkalte MrA,ikke att det betyr noe for meg men her er mange "nybegynnere" på forumet som søker hjelp og så skall slike som MrA feilinformere det skaper unødig usikkerhet og frustrasjon,når alt kommer til alt sitter`n vel med en P II og drømmer seg bort Lenke til kommentar
normal Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 LOL for en taper. for en ting å lyge om. har du innoverkuk eller noe :razz: juge om noe så dumt? lyge om et overklokkingsresultat på et FORUM i signaturen din Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 En annen ting er at det slettes ikke finnes 2,6ghz-CPU-er på 133 mhz, fordi det finnes ikke 19,5 multiplyer. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Ja, også var det to ting jeg skulle spørre deg om, Snekker'n. Jeg gjorde det i sted også, men nå har posten kommet bort, så jeg vet ikke om hvor jeg gjorde det. Men altså: 1. Hvilket HK ville du anbefalt til P4 i dag? 2. Jeg kan spørre deg om det siden, men det har med tegnsetting, storebokstaver og sånn å gjøre. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 00:52, skrev Maroder_S:En annen ting er at det slettes ikke finnes 2,6ghz-CPU-er på 133 mhz, fordi det finnes ikke 19,5 multiplyer. For å være så ***** nøyaktig så mulig så kan jeg skrive P4 2.66GHZ, men det har seg sånn at signaturen min var full og at det *******s tallet ikke kom med. Nå skal vi ikke gå til personlig angrep her heller. Og normal du er en taper selv, etter mine beregninger kan du umulig være mer enn 12 år. Jeg svarer saklig og da forventer jeg **** meg å få et saklig svar. Skal du prate med meg får du lære deg glosene dine ordentlig... Når jeg i tilleg vet at du vært bannet fra forumet tidligere, så skal det MYE til for at jeg skal sette meg ned å diskutere noe med deg. Og bygger`n jeg har tidligere sett på deg som en _meget_ flink kar innen PC, men nå vet jeg ikke lenger. Jeg gir ikke noe villedene svar i noen tråder. Du kan selv lese mellom og nøye lese utsagnene mine, jeg tviler på at du finner lite som ikke stemmer. Jeg vet ikke engang hvorfor jeg gidder å bry meg og misunnelige DRITT unger som dere! Jeg håper ikke dere tror ondt om hele verden. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 00:21, skrev RikkyRally:Vel, nå har jeg bestilt meg P4 2.533 533, så får jeg satse på å nå 3 Ghz Og til deg så vil jeg bare si, god overklokking! Går garantert til 3GHZ, sikkert langt over også. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Maroder_S når det gjelder hovedkort, har jeg prøvd ut flere bla fra Msi,Epox,Asus. Det jeg er mest fornøyd med er Asus P4B533-V. Når det gjelder spørsmål 2 er jeg klar over att ikke alt er korrekt skrevet,men det tar jeg ikke så veldig tungt. En annen ting som gjelder MrA så har jeg lagt ut resultater på MadOnion_comGamers under navnet Snekker`n fint om du kunne gjøre det samme. De resultatene beviser att jeg kjører på 3,3. En ting til MrA selv om du ble "tatt" i juks trenger du vel ikke begynne å henge ut andre,han hadde fått sin straff med å bli utestengt nå er han tilbake og ferdig med det. [ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-10-04 01:44 ] Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 01:12, skrev MrA|:Og bygger`n jeg har tidligere sett på deg som en _meget_ flink kar innen PC, men nå vet jeg ikke lenger. Jeg gir ikke noe villedene svar i noen tråder. Du kan selv lese mellom og nøye lese utsagnene mine, jeg tviler på at du finner lite som ikke stemmer. Kremt, jeg har da ikke antydet at du har gitt villedende svar? Er du sikker på at du snakker til korrekt person nå? Jeg har bare et innlegg på denne tråden og da informerte jeg deg om at du burde rette på signaturen din fordi DDR400 hastighet ved 166MHz FSB er umulig på hovedkortet ditt. Som litt tilleggsinfo kan jeg fortelle deg at DDR400 er mulig på ditt hovedkort, men det er bare mulig dersom du kjører med 150 eller 200MHz FSB. Av disse 2 er det bare 150 MHz FSB som er realistisk å oppnå. For å få minnet til å gå på DDR400 hastighet ved denne FSB hastigheten, må du ha et valg på MEM/FSB forholdet på 4/3. Det valget finnes ikke i biosen på P4B533e hovedkortet. (Det finnes bare FSB/MEM på 4/3). Men det finnes et lite triks som kan utføres på disse hovedkortene. Ved å flytte en jumper, og sette minneinnstillingen i bios til 1/1, vil du i realiteten få forholdet MEM/FSB på 4/3. Dette resultarer i en minnehastighet på DDR400, som også kan bekreftes i sisoft sandra. Du kan lese mer om dette i denne tråden. Hvorfor ikke prøve dette på ditt kort, sjekk ytelsen på minnet i sisoft sandra. Du kan regne med en meget pen økning i ytelsen når du får til dette :smile: Snekker`n, MrA| har en 2.66/533GHz prosessor og denne har samme steppingen som din 2.8GHz prosessor (C1-steppingen). Disse prosessorene har derfor omtrent samme mulighet til å nå 3.3GHz. Jeg tror derfor ikke det er umulig for MrA| å oppnå 3.3GHz med god kjøling. Edit: Det er viktig å legge merke til at noen plasser står det FSB/MEM, mens andre plasser står det MEM/FSB. Førtsnevnte brukes ofte i biosene, mens sistnevnte er mer fornuftig å bruke i "dagligtalen". Begge betyr det samme, men de viser altså et motsatt forhold. Derfor må også tallene byttes om (F.eks 4/3 og 3/4), dette fører dersverre ofte til missforståelser. _________________ Byggeren slapps.com [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-10-04 08:19 ] Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 byggeren jeg har blandet denne tråden med en annen HK tråd. Jeg har nettopp vært en tur innom bios og til min overraskelse sto det "FSB/MEM", det vil da ikke bli DDR400, men snarere DDR266 :smile:. Jeg som trodde jeg kjørte DDR400! Jeg må nok ha forvekslet med MEM/FSB... Jeg byttet nå til 1:1. Jeg skal se på den tråden du har linket til. Og til snekkern vil jeg si at jeg har handlet inn en Swiftech MCX4000B kjøler, med en støyende 26dB vifte på :smile:. Og jeg vil takke byggeren for et seriøst svar, mye lettere og lese enn nerde rage . Lenke til kommentar
Socratex^ Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 2,26 går på 3GHz, mange som har klart det, se på overclockers.com - eller snakk med CdBuRnR, har sett bilder fra hans prosjekt, Luftkjøling. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Jeg kan nå si at jeg har DDR400! Takk for tipset byggeren, DIP nummer 5 gjorde susen . Klokket ned til 150MHZ før jeg dytta til. Måtte ned på CAS2.5 nå da. Jeg klokket også ned CPUn litt (akkurat 3000mhz), i og med at DDR442 er ueralistisk med minnet mitt. Sandra ga meg følgende resultater: Int:3320 Float:3221 Akkurat før Rambus PC1066 minne det :smile:. Lurte alltid på hvorfor DDR400 ikke tok igjen Rambus PC800 før (DDR249 som jeg forvekslet med 400) :smile:. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 MrA jeg har prøvd samme viften/kjølern som du har og jeg kjører også med vannkjøling,jeg benekter heller ikke at du får en 2,6 opp i 3,3 jeg har selv klart å få 2,8 til 3,5 dette skjedde i et enkelt tillfelle men den stoppet etter noen sekunder.Det denne diskusjonen dreier seg om (ivertfall fra min side) er hva man får maskinen til å gå på stabilt det er det som er intresangt og da må jeg påstå att du her feil det er umulig å få en 2,26 til å gå stabilt på 3,14 spesielt med luftkjøling og du klarer heller ikke å få en 2,6 til å gå på 3,3 med minnet på 4oo,noe som du egentlig har bekreftet selv nå,at du får den til å gå på 3,3 med minnet på 266 er en helt annen sak.Jeg bygger en del maskiner til andre + at jeg har selv kjøpt de fleste prosessorne helt siden 1,8 kom ut disse har jeg dermed hatt muligheter for å teste så jeg har en noenlunde peil på hva de klarer.Men du har jo egentlig innrømmet at du hadde feil på dine spes angående den 2,6 og jeg fant i en annen tråd at den 2,26 du hadde tok kvelden så da anser jeg det som at du der også innrømmer at 3,14 på en 2,26 ikke er mulig.Jeg snakker hele tiden om stabilt.Jeg er ikke noen nerd eller kverulant,men jeg synest man bør oppgi det som er "riktig" og har man klart å få en prosessor opp i en bestemt hastighet bør man opplyse att dette ikke var stabilt. Personelig klarer jeg ikke å få minnet høyere enn til ca 375 over dette blir det trøbbel,så jeg venter bare på att de nye utavene av hk som støtter 333 minne skal komme da regner jeg med att det skal gå greit å nå 400 mhz. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Du må kjøpe Kårser minne, da går du glatt til DDR400, det er ikke chipsettet som holder deg tilbake. i845E er Intels beste etter min mening. Vel, jeg vet ikke hva du kaller stabilt, men jeg mener at når man kan bruke PCen uten bluescreen så er den stabil. Jeg brukte CPUn ved 3.1GHZ i omtrent to måneder. Intel hevder at det var en produksjonsfeil de VAR klar over, det var kun på CPUene med samme steppingen som jeg har som denne feilen kunne finnes i. I mailen fra dem står det at det er en feil med motstanden i en krets (står ikke bestemt hvilken). De skrever også at feilen nå er rettet, de sendte meg en 2.6GHZ som plaster på såret. Jeg tviler på at det da er min OC som er grunnen til at den slokkna. Du har nå sagt at du setter sammen pcer for folk hele dagen lang, det har IKKE noe med saken å gjøre. Jeg tviler på at du kommer noe sårlig langt med boxed kjølern. Og som sagt, det varierer fra prosessor til prosessor hvor langt du kommer. Keep that in mind. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 12:08, skrev Socratex^:2,26 går på 3GHz, mange som har klart det, se på overclockers.com - eller snakk med CdBuRnR, har sett bilder fra hans prosjekt, Luftkjøling. Alle oppegående er klar over OC potensiale til 2.26GHZen. Som jeg før har sagt, gjør et søk i databasen på overclockers.com . Det resulterer med at masse folk har nådd 3GHZ med luft. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Min 2.8 viste POST ved 3.5 Ghz med luftkjøling. Får kjørt benchmarks ved 3360 Mhz med min kjøling, men er ikke stabil. Liker det runde tallet 3.0 Ghz jeg :smile: Dessuten merker du ikke forskjell i ytelse mellom 3 og 3.3 Ghz....bare i benchmarks. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 00:21, skrev RikkyRally:Vel, nå har jeg bestilt meg P4 2.533 533, så får jeg satse på å nå 3 Ghz Det når du garantert! trur eg, men spørs om ikkje 2.4 er bedre valg... med tanke på fsb osv... nå kjøyre eg 666 fsb på den som gir 3 ghz Sjekk sigg. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Joda, nå har jeg nådd 3 ghz med boxed vifte, og kjører stabilt (har testet burn in i sandra). Vcore er stilt til 1.625 og CPUen ligger på 48-49 grader på full load. :smile: Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 21:30, skrev MrA|:2,26GHZ fikk jeg til 3,145GHZ ved hjelp av luftkjøling (Swiftech MC462). Ja men du greide jo å "drepe" prossesoren din også da! :smile: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det er aldri sikkert at man får overklokket 1mhz engang. Når skal folk skjønne det. Overklokking er individuelt for alle CPUèr.. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Quote: Snekker`n skrev (2002-10-04 00:45):Takk byggern for støtten,det er jo det jeg har sagt han farer med juks og fanteri denne såkalte MrA,ikke att det betyr noe for meg men her er mange "nybegynnere" på forumet som søker hjelp og så skall slike som MrA feilinformere det skaper unødig usikkerhet og frustrasjon,når alt kommer til alt sitter`n vel med en P II og drømmer seg bort Jeg påpekte det med CPUèn hans på HW.no@undernet og han ville ikke kjøre sandra.. Men de Spec. scriptene kom han med da. Men de er enkle og manipulere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå