Gå til innhold

P4 3 GHz

Rikky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt sprikende svar...

2.8 er helt utelukket, hadde tenkt meg en 2,4...

Skal ha Corsair xms3200.

Får jeg en 2.4 opp til 3 ghz, og bør det i så fall være en 400 eller en 533? Må vente med å bestille til jeg finner ut hva slags busshastighet jeg skal ha:(

Lenke til kommentar

MrA de tallene du oppererer med har jeg virkelig lyst til å sett en dokumentasjon på for hvist du kjører en 2,26 på over 3,1 stbilt med luftkjøling har du sannsyneligvis satt ny verdensrekord,beklager jeg tror det ikke før jeg ser det da jeg har testet mellom 20 -30 forskjellige prosessorer fra 1,8 til 2,8 dette har jeg hatt muligheter til da jeg på fritid driver å bygger pcer for private og firma samtidig som jeg har hatt 1,8-2,0-2,26 -2,4 og 2,8 selv,nå kjører jeg en 2,8 med vannkjøling denne går stabilt på 3,3 men jeg har klart å få den til å boote på 3,5 men henviser ikke til dette da det er uintresangt fordi maskinen da er ubrukelig,å få en boot er en ting å få en maskin 100% STABIL er en helt annen ting.Så beklager men jeg må nok ta de tallene dine med en meget stor klype salt

Lenke til kommentar

Rikkrakky du må ha 133fsb, for å utnytte minnebåndbredden til minnet ditt. Husk at med 100fsb blir du låst til små summer.

La oss si at du har usannsynlig flaks, og får den oppi 125*24=3ghz. Da blir minnebåndbredden 125/3*4=166 mhz...

Det er ikke helt smart.

Med fsb på 133 klarer jeg å få min oppi 162fsb, jeg får corsair xms-minnet mitt i morgen, jeg håper på 162/3*4=216mhz på minnet...

Da skal(/må) jeg le av alle som kjører over 3 ghz med en sugende minnebåndbredde under de 3 mb/s.

Lenke til kommentar

hvist du er ute etter kun å vise hvor høyt du kan klare å klokke prosessorn kommer du sannsynelig litt lengre med en 400 enn en 533 men det er marginalt en annen ting er at du mister 533 ens fortrinn og du vil aldri kunne kjøre den på 133 da multipern på den er låst på 24 ganger og da blir det jo 24 * 133=3192 noe som er helt umulig å få en 2,4 opp i

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-01 21:45, skrev Maroder_S:

Hei Mr|a

Du kjører altså en p4/2,6/100 på 126 fsb, og rammen din på 126/3*4=168 mhz?

Det kan da umulig lønne seg minnebåndbreddemessig?

Jeg har "fått" 533 versjonen av 2.6GHZen. Altså FSB på 166MHZ og minnet på 200MHZ, da med Corsair XMS3000.

byggern, det er ikke mitt problem om du tar tallene mine med en klype salt... Om du gjør det eller ikke gir jeg blanke i. Jeg svarer bare med min egen erfaring, hva ville jeg som indiv tjent på å gi ut falske tall? Jeg vil si "ikke noe".

Lenke til kommentar

MrA for det første så var det ikke byggern men jeg som tok dine tall med en klype salt og etter ditt siste innlegg tar jeg det ikke bare med en klype salt men jeg vil påstå att du bløffer så det renner av deg, det er da merkelig at du og BARE du skal kunne få sånne "fantastiske " tall først en 2,26 til 3,145 så en 2,6 til 3,3 det er jo det man får en 2,8 til og da med vannkjøling, beklager men jeg har tross alt testet og montert mellom 10 og 15 prosessorer bare i år så jeg tror deg ikke,men du kan jo for eks kjøre en 3d mark 2001se test legge den ut på deres side så legger du en link til den her så får vi se,inntil da påatår jeg ivertfall att du bløffer

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-03 21:31, skrev Snekker`n:

MrA for det første så var det ikke byggern men jeg som tok dine tall med en klype salt og etter ditt siste innlegg tar jeg det ikke bare med en klype salt men jeg vil påstå att du bløffer så det renner av deg, det er da merkelig at du og BARE du skal kunne få sånne "fantastiske " tall først en 2,26 til 3,145 så en 2,6 til 3,3 det er jo det man får en 2,8 til og da med vannkjøling, beklager men jeg har tross alt testet og montert mellom 10 og 15 prosessorer bare i år så jeg tror deg ikke,men du kan jo for eks kjøre en 3d mark 2001se test legge den ut på deres side så legger du en link til den her så får vi se,inntil da påatår jeg ivertfall att du bløffer

:grin:

Lenke til kommentar

MrA|, nå er det byggeren som snakker :smile:

Ikke for å pirke, men jeg har en liten komentar til dette:

Quote:

Pentium4 2,[email protected] | 166FSB

Corsair XMS3000 | DDR400 CL2.5

Asus P4B533-E/L i845E

Du bør rette på signaturen din. Dersom du kjører med 166MHz FSB, er det komplett umulig å kjøre DDR400 hastighet med det hovedkortet. Det finnes rett og slett ikke mulighet for denne minnehastigheten i bios på dette hovedkortet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...