neb Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Hei. Vet ikke helt om denne ble postet riktig.. Menmen.. Fant akkurat en meget enkel pickup-løsning som de selger for en billig penge på Riff. Noen som har testet den, eller har erfaringer med liknende produkter? Tenker da henholdsvis på lydkvalteten.. Korg CM100 Tenker i hovedsak på å bruke den på en aukustisk gitar, og en annen gammel kasse Takker for svar Endret 24. april 2006 av bigben247 Lenke til kommentar
neb Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Ok, ingen som hadde erfaring med en slik en nei.. Ok Men fant et annet produkt som virka ganske spennde og billig Denne Pickup'en. Video demonstrasjon av produktet Tror dere en så billig pickup virkelig kan gi bra lyd i kombinasjon med en grei forsterker? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Poste her i stedet, kanskje: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=391636 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Dette er to helt forskjellige pickup'er. Den første er en kontaktmikrofon primært beregnet på tilkobling til stemmebokser, så du kan stemme akustiske gitarer med mer nøyaktig resultat. Da spiller det mindre rolle hvordan det låter, så lenge du får et godt signal til stemmeboksen. Den er nok ikke særlig brukandes til å koble til en forsterker. Da må du nok opp i prisklasse. Den andre er en vanlig magnetisk pickup. Tviler på at den er brukbar heller. Fyren sier den har en klar fin lyd, hvorfor høres det eneste han spiller ut som en blikkboks med snor....? Det finnes mange gode pickup'er til dette formålet. Disse to er nok ikke blant dem. Geir Lenke til kommentar
neb Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Hei, takk for svar! Grunnen til at jeg i første omgang leter etter noe billig, er fordi jeg om ikke så alt for lenge kommer til å gå til innkjøp av en ny western/halv akustisk. Så dette var bare ment som en slags billig midlertidig løsning Ok, viste ikke at det var det den mic'en var ment for trodde det var ment som en pickup-løsning.. Tror jeg legger hele greia på hylla, å spiller litt høyere på kassa mi intill videre. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Du kan jo gå i en musikkforretning og spørre om du kan få prøve en. Så kan du jo selv vurdere om den er brukbar til noe, sånn rent midlertidig. Det er ikke alltid kvalitet er det viktigste. Min første "elgitar" laget jeg ved å ta en billig nylonstrenger og en god gammeldags spolebåndopptager, og putte mikrofonen inn gjennom lydhullet i gitaren. Det låt ille, men det var enkelt å lage feedback med den da... Den båndopptageren hadde forresten en utrolig tøff fuzzaktig overstyring i input-trinnet når man dro opp innspillingsvolumet. (Hvis man koblet en ordentlig elgitar til den.) Jeg hadde planer om å plukke det ut og få laget en "pedal" av det. Men det ble aldri noe av. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå