Heilage Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei. Jeg skal begynne med et prosjekt kalt "STFU" (Shut The Fuck Up ), hvor jeg skal jobbe mot en så stillegående som mulig, luftkjølt PC. Det jeg lurer på er om denne Zalman-kjøleren holder til å kjøle et PowerColor Radeon X850 PRO VIVO skjermkort? Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 *bump* Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Går kanskje om du bruker viften som hører til (og som MÅ brukes ved kraftige skjermkort). Zalman vifte m/grill Obs: det er en del ting å tenke på for å kunne bruke den kjøleren, sjekk ut fakta hos Zalman. Selv ville jeg nok heller gått for en Zalman VF700-Cu og kjørt den på 5Volt.. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Går kanskje om du bruker viften som hører til (og som MÅ brukes ved kraftige skjermkort).Zalman vifte m/grill Obs: det er en del ting å tenke på for å kunne bruke den kjøleren, sjekk ut fakta hos Zalman. Selv ville jeg nok heller gått for en Zalman VF700-Cu og kjørt den på 5Volt.. 5993894[/snapback] Trengs dette med en 250mm vifte rett over kortet? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Spørs akkurat hvor godt lutfstrømmen fra 250mm viften treffer kjøleren, det du bør tenke på er at den kjøleren egentlig er beregnet på litt svakere skjermkort (men det kjøler visstnok ok på kraftige også) så den trenger luftstrøm. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Spørs akkurat hvor godt lutfstrømmen fra 250mm viften treffer kjøleren, det du bør tenke på er at den kjøleren egentlig er beregnet på litt svakere skjermkort (men det kjøler visstnok ok på kraftige også) så den trenger luftstrøm. 5995801[/snapback] Også har vi alternativet ved å ikke bytte i det hele tatt, da skjermkortet allerede er ganske stille. Men takk for svar. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Prøv Atitools, der kan du regulere viften. Disse innstillingene gjør x800xt kortet mitt ganske så stille i windows ivertfall. Endret 27. april 2006 av Freeky2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå