Longinus Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Heisann. Nå blottlegger jeg sikkert min uvitenhet, men jeg lurer på hvorfor vi ikke har gpu`er med langt høyere klokkefrekvens? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Godt spørsmål, hvorfor ikke hive i en FX-57 og bruke den som GPU? Nei, seriøst? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Blir vel et skjermkort opp i 10 000 kr om vi bruker FX 57 på den Men jeg husker å ha lest en i en discusjon at GPU på skjermkortene er mye raskere enn en CPU, det er bare at GPU kan ikke gjøre så mange orskjellige oppgaver som en CPU. Om jeg husker riktig så var det en omvendt discusjon hvor det var en som lurte hvorfor ikke man bruker en GPU istedenfor CPU siden den er så mye raskere Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Tar man en titt i 3Dmark ser man jo stor forskjell mellom testene hvor grafikkortet tegner og CPU-testene hvor CPU'en tegner. Det burde jo egentlig indikere hvor spesialisert GPU'en er på sitt område i forhold til en vanlig CPU. Å bruke en FX-57 som GPU tror jeg ikke kan sammenlignes ytelsesmessig med f.eks 7800GT i det hele tatt. FX'en ville ha tapt stort når man freser opp oppløsningen og effekter.. Endret 24. april 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 En gpu er lagd for sin oppgave så derfor må det jo funke dårlig med gpu istedet for cpu og omvendt Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 En kan jo snu på det og spørre hvorfor vi ikke har CPUer med 24 eller flere kjerner. Det er to helt forskjellige design. CPU skal kunne gjøre alt, GPU er veldig spesialisert. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 svaret er: varme varme varme. Hadde de kunnet laget raskere så hadde de jaggu gjort det. Det er så stiv konkurranse at de ikke kan la være å kjøre på max. Nå leverer de jo kortene ferdig klokket for deg... Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Mener å huske i en test her på HW nevnte de at nyere lydkort (X-Fi -serien) hadde omtrent lik prosesseringskraft som en 4 ghz pentium 4 (nå husker jeg ikke akkurat hva det stod, og jeg finner ikke igjen artikkelen). Men duger bare til å "lage leven". Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Alle prosessorer er klokket, absolutt alle. Nå må folk lære seg forskjellen på en klokkefrekvens og en overklokking! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå