Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Nå er det vel strengt tatt umulig å vite om det er samme person som står bak flere brukere, hvordan løser dere denne problemstillingen? Hacker dere brukerne og ser på webkameraet deres? Eller er den en svada lov som ikke følges opp men som er der fordi dere håper at folk er snille og følger reglene ?

 

Veldig mange som har lyst på to brukerkontoer er overbevist om at hvis de bare oppretter en svadae-postadresse og finner på et tilfeldig nick er det aaaaaldri noen som kjenner dem igjen. De tenker ikke på at skrivestil, holdninger, og det å vanke i samme forum innebærer at en hel rekke andre brukere vet hvem du er (selv om de kanskje ikke kjenner identiteten bak psevdonymet).

 

Som så veldig ofte i regelverkspraksis er det de andre brukerne som oppdager det, og typetilfellene er mange. En nyregistrert som er veldig, veldig enig med en etablert bruker i flere tråder, nyregistrerte som hopper inn i temaer der noen nettopp har blitt utestengt med samme "side" og lignende språkbruk, und so weiter.

 

Vi finner ikke ut alt. Men så lenge vi kniper de som bryter énkontoregelen for det formål å slippe unna andre regler er jeg egentlig ganske fornøyd. Det er det den er der for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den dagen jeg ikke kommer meg inn på forumet kommer jeg til å opprette en nye konto.

jeg kommer mest sannsynlig også å være tydelig på hvem jeg er og begrunne hvorfor jeg lager meg en ny konto

 

Så du sier at isteden for å følge reglene til forumet og ta kontakt når du ikke kan logge deg inn (sett at du ikke har blitt utestengt for et eventuelt grovt overtramp ) så oppretter du en ny konto og sier klart ifra at denne kontoen har du opprettet fordi du ikke husker det gamle passordet (eller annen grunn) ?

 

Har du problemer med å logge deg inn tar du kontakt med Admins her på forumet , forum@ diskusjon.no kan selvsagt også brukes, vi er da mer enn behjelpelig til å løse problemer med å logge seg inn , har man bryt reglene og blitt utestengt , så kan man få tillatelse til å komme tilbake så lenge man faktisk sørger for at man ikke begår nye overtramp som man ble utestengt for.

Lenke til kommentar

 

Den dagen jeg ikke kommer meg inn på forumet kommer jeg til å opprette en nye konto.

jeg kommer mest sannsynlig også å være tydelig på hvem jeg er og begrunne hvorfor jeg lager meg en ny konto

 

Så du sier at isteden for å følge reglene til forumet og ta kontakt når du ikke kan logge deg inn (sett at du ikke har blitt utestengt for et eventuelt grovt overtramp ) så oppretter du en ny konto og sier klart ifra at denne kontoen har du opprettet fordi du ikke husker det gamle passordet (eller annen grunn) ?

 

Har du problemer med å logge deg inn tar du kontakt med Admins her på forumet , forum@ diskusjon.no kan selvsagt også brukes, vi er da mer enn behjelpelig til å løse problemer med å logge seg inn , har man bryt reglene og blitt utestengt , så kan man få tillatelse til å komme tilbake så lenge man faktisk sørger for at man ikke begår nye overtramp som man ble utestengt for.

 

Nei nå var du veldig negativ her , som den enste grunnen til at man vil operette seg som nye bruker er fordi man vil bryte reglene.

 

jeg sier jo bare at hvis jeg ikke kommer meg inn på forumet på andre måter så kommer jeg til å opterte en nye konto

 

Diskusjon her beviser jo bare at ikke alle som skal styre forumet forstår helt vi vi brukere snakker om

Her dra du diskusjon i lit for mye i en retning en det som er tilfelle

Det er jo slik misforståelser oppstår

Lenke til kommentar

Hvorfor opprette en ny konto når admin kan fikse problemene med den forrige?

Om du har glemt passordet eller en eller annen feil som gjør at du ikke kommer inn har oppstått er det vel bedre å ta det den riktige veien enn å opprette en ny, som muligens blir bannet pga. dobbeltbruker?

 

Kort fortalt, ta kontakt ved innloggingsproblemer, ikke opprett ny bruker.

Lenke til kommentar

Hvorfor opprette en ny konto når admin kan fikse problemene med den forrige?

Om du har glemt passordet eller en eller annen feil som gjør at du ikke kommer inn har oppstått er det vel bedre å ta det den riktige veien enn å opprette en ny, som muligens blir bannet pga. dobbeltbruker?

 

Kort fortalt, ta kontakt ved innloggingsproblemer, ikke opprett ny bruker.

 

Men det er en ting jeg ikke skjønner helt, det dere "frykter" er vel at folk troller, og bruker multiple accounts til å oppnå trollingen sin antar jeg? Eller er det mye ekstra data som skal lagres på serveren deres med et ekstra brukernavn email og passord???

 

Kan ikke regelen være slik istedenfor dersom det er tilfellet: "bruker du flere accounter for å oppnå trolling, så blir du bannet" Så kan de folka som får for eksempel sin virkelige identitet knyttet til brukerkontoen og derfor ønsker en ny uavhengig bruker som ikke direkte identifiserer deg i virkeligheten få lov til det?

 

Jeg bare spørr jeg =)

Lenke til kommentar

Det er så vidt jeg vet(ikke at jeg driver med sånt) absolutt mulig å få en bruker deaktivert, så lage en ny, om man vil starte på nytt. Vet sånne ting har blitt gjort før, uten at jeg vet den konkrete løsningen, men om du vil ha en ny. ren start tror jeg det pleier å ordne seg. om man tar kontakt.

Man har også mulighet til å poste anonymt enkelte steder på forumet for spørsmål man ikke vil knytte til sin konto.

 

Er nok trolling og annet tull man er mest redd for, en bruker tar minimalt med plass på serveren :)

 

Mods/admin har nok kanskje ett bedre svar, ettersom det er de som faktisk driver med sånt.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Hvorfor opprette en ny konto når admin kan fikse problemene med den forrige?

Om du har glemt passordet eller en eller annen feil som gjør at du ikke kommer inn har oppstått er det vel bedre å ta det den riktige veien enn å opprette en ny, som muligens blir bannet pga. dobbeltbruker?

 

Kort fortalt, ta kontakt ved innloggingsproblemer, ikke opprett ny bruker.

 

Men det er en ting jeg ikke skjønner helt, det dere "frykter" er vel at folk troller, og bruker multiple accounts til å oppnå trollingen sin antar jeg? Eller er det mye ekstra data som skal lagres på serveren deres med et ekstra brukernavn email og passord???

 

Kan ikke regelen være slik istedenfor dersom det er tilfellet: "bruker du flere accounter for å oppnå trolling, så blir du bannet" Så kan de folka som får for eksempel sin virkelige identitet knyttet til brukerkontoen og derfor ønsker en ny uavhengig bruker som ikke direkte identifiserer deg i virkeligheten få lov til det?

 

Jeg bare spørr jeg =)

 

Om det ikke skjer her så vet jeg av erfaring fra andre steder at det er mye enklere å operettee ny konto en prøve å renske opp i problemene.

bare det å omregistrere e-post adressen kan være et hersk

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Personer som ønsker en ny uavhengig bruker som ikke kan identifiseres tilbake til dem har allerede mulighet til å få det.

 

Dere har jo mulighet tll å sjekke ip så så lenge man ikke skaffer seg nytt ip og ny boplass finner dere det vell ut uansett?

Det er så vidt jeg vet(ikke at jeg driver med sånt) absolutt mulig å få en bruker deaktivert, så lage en ny, om man vil starte på nytt. Vet sånne ting har blitt gjort før, uten at jeg vet den konkrete løsningen, men om du vil ha en ny. ren start tror jeg det pleier å ordne seg. om man tar kontakt.Man har også mulighet til å poste anonymt enkelte steder på forumet for spørsmål man ikke vil knytte til sin konto.Er nok trolling og annet tull man er mest redd for, en bruker tar minimalt med plass på serveren :)Mods/admin har nok kanskje ett bedre svar, ettersom det er de som faktisk driver med sånt.

Så hva hadde skjedd om for eksempel jeg lagde en ny bruker og oppførte meg helt grei og dere fant ut?
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den første linja i dette innlegget:

 

 

Vi forsøker igjen, siden moderator slettet forrige innlegget mitt (uten å sende PM).

Jeg ønsker å si at moderatorer slutte å slette innlegg uten grunn, og moderatorer alltid gi en begrunnelse for hvorfor de gjør ting, og de må i det minste si fra at de har gjort det, så man kan vite hvem man skal kontakte for å få en begrunnelse. En begrunnelse eer viktig, fordi man da vet hva man ikke skal gjøre, så man slipper å gjøre det samme igjen.

Endret av sevs
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den første linja i dette innlegget:

 

 

Vi forsøker igjen, siden moderator slettet forrige innlegget mitt (uten å sende PM).

Jeg ønsker å si at moderatorer slutte å slette innlegg uten grunn, og moderatorer alltid gi en begrunnelse for hvorfor de gjør ting, og de må i det minste si fra at de har gjort det, så man kan vite hvem man skal kontakte for å få en begrunnelse. En begrunnelse eer viktig, fordi man da vet hva man ikke skal gjøre, så man slipper å gjøre det samme igjen.

 

 

Vel, jeg skjønner at det kan være frustrerende, men dette slår begge veier med frustrasjon for moderatorstaben også. Brukere som bryter åpenbare regler i trådene eller på forumet bør være klar over det selv uten å få det inn med teskje.

 

Utover det så er det nok delvis et kapasitetsproblem som står sentralt i tillegg til skjønnsvurderinger om støy i tråden som jeg også toucher innpå i innlegget jeg linker til her. Skulle man gitt tilbakemelding på alle moderatorhandlinger så ville det frivillige arbeidet fort tatt tre ganger mer tid, da bruker man fort mer tid på å gi tilbakemeldinger og diskutere med brukere enn man bruker på å rydde forumet.

 

I en ideell situasjon ville man kunne gitt tilbakemeldinger på alle moderatorhandlinger og rapporter vi får inn (uansett om de følges opp eller ikke), dessverre har vi ikke muligheten til det, derfor vi har [email protected] som et alternativ hvis man har blitt moderert og ikke vet hvor man skal henvende seg, da administratorer kan se hvilke handlinger som har blitt gjort.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Vel, jeg skjønner at det kan være frustrerende, men dette slår begge veier med frustrasjon for moderatorstaben også. Brukere som bryter åpenbare regler i trådene eller på forumet bør være klar over det selv uten å få det inn med teskje.

 

Hvilke åpenbare regler ble brutt her?

Endret av sevs
Lenke til kommentar

 

 

Vel, jeg skjønner at det kan være frustrerende, men dette slår begge veier med frustrasjon for moderatorstaben også. Brukere som bryter åpenbare regler i trådene eller på forumet bør være klar over det selv uten å få det inn med teskje.

Hvilke åpenbare regler ble brutt her?

 

 

Det er brukeren selv veldig klar over siden det nye innlegget har blitt postet uten bruddet, manglende PM var med andre ord ikke problemet, bruker var selv klar over at reglene på forumet ble brutt.

Lenke til kommentar

jeg følger med på diskusjonen.

når en moderator bruker argumenter som at man ikke kan svare på innlegg fordi da da ødelegger poenget med å fjerne innlegg da er man på ville veier

Argumentet kan misforståes og man kan tro at poenget var å slette innlegg uten grunn.

 

Da kan man bli forledet til å tro at dere har veldig lyst til å slette innlegg slik det lystrer dere

og uten vilkår

 

Det må man slutte med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...