Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!

Anbefalte innlegg

Jeg spør ganske enkelt om hvordan man skal gå frem om man føler at deres regler er brutt av autoritetspersoner i Deres nettverk.

Siden jeg ikke vet hva saken gjelder så send mail til innholdsansvarlige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi moderatorer har ikke tilgang til å gå inn i PM-samtaler uten først å bli invitert inn i den. Om vi er det så anser jeg det som et ikke-problem å se på dem igjen etter et år.

Kun administratorer har tilgang til å gå inn i andres PMer, og det gjøres så vidt jeg vet kun når det anses som strengt nødvendig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vi moderatorer har ikke tilgang til å gå inn i PM-samtaler uten først å bli invitert inn i den. Om vi er det så anser jeg det som et ikke-problem å se på dem igjen etter et år.

Kun administratorer har tilgang til å gå inn i andres PMer, og det gjøres så vidt jeg vet kun når det anses som strengt nødvendig.

Kan moderatorer (som er i en samtale) invitere andre moderatorer inn i den samtalen?

Om en moderator moderere meg, vil ikke den samtalen mellom meg og han være tilgjengelig for andre moderatorer?

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Har du først åpnet en PM for mods så kan også andre inviteres inn, dog kan du gi beskjed om dette ikke er ønskelig.

Men det er opp til deg selv.

Om en moderator moderere meg, vil ikke den samtalen mellom meg og han være tilgjengelig for andre moderatorer?

Nei, om ikke invitert av noe parter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vi kan se advarselen du fikk, men ikke den påfølgende samtalen.

Ja, alle som deltar i en samtale kan invitere andre. Hvorfor det i tilfelle ble gjort i ditt tilfelle kan jeg ikke annet enn spekulere i så der skal/kan jeg ikke uttale meg.

Det var bare spørsmål på generelt grunnlag.

Har du først åpnet en PM for mods så kan også andre inviteres inn, dog kan du gi beskjed om dette ikke er ønskelig.

Men det er opp til deg selv.

Nei, om ikke invitert av noe parter.

En PM med moderering, startes gjerne av moderator. he he

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ikke uten grunn, saker være seg rapport, brudd på retningslinjer eller avklaring av oppståtte situasjoner som krever mer info.

Eller av private karakterer, hvem vet..

Finnes der noen grunner for en moderator å dra inn andre moderatorer i en samtale som går på moderering av en brukers innlegg? Jeg mener at har først en moderator initiert en moderering, så bør han jo ha grunnlag for det og dermed burde det ikke trenges flere "kokker".

Hva skal man tro om moderatorer som har vært innom en samtale som hadde siste bevegelse halvannet år tidligere og som ikke hadde noe med samtalen å gjøre? Det er jo tatt opp tidligere i denne tråd om mods som gjenger seg sammen mot bruker. Jeg kan forstå problemstillingen med en mods kanskje har problem med en sak og må ha hjelp fra en admin, men når en mods og en admin i tillegg har vært innom tråden såpass lenge etterpå, da kan man jo lure på hvorfor.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Finnes der noen grunner for en moderator å dra inn andre moderatorer i en samtale som går på moderering av en brukers innlegg? Jeg mener at har først en moderator initiert en moderering, så bør han jo ha grunnlag for det og dermed burde det ikke trenges flere "kokker".

Tja?

Vi har bl.a noen moderatorer som har juridisk kompetanse og er jurister til daglig virke. Ikke noe uvanlig at slike personer kan kobles til PM om nødvendig. Eller hjelp til videreføring av den kompetansen til andre, om disse ikke har tid til å ta seg av hastesaker.

:)

Lenke til kommentar

Hva skal man tro om moderatorer som har vært innom en samtale som hadde siste bevegelse halvannet år tidligere og som ikke hadde noe med samtalen å gjøre? Det er jo tatt opp tidligere i denne tråd om mods som gjenger seg sammen mot bruker. Jeg kan forstå problemstillingen med en mods kanskje har problem med en sak og må ha hjelp fra en admin, men når en mods og en admin i tillegg har vært innom tråden såpass lenge etterpå, da kan man jo lure på hvorfor.

Sikkert fordi du stadig drar opp gamle saker, som me ser på som avslutta. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Sikkert fordi du stadig drar opp gamle saker, som me ser på som avslutta. :)

Det forklarer ikke hvorfor flere mods og administratorer som overhodet ikke har hatt noe med saken å gjøre har vært innom å lest på den saken. Den saken vi snakket om tidligere i denne tråden var fra i høst og ikke halvannet år siden. det er en annen sak og det var bare tilfeldig at jeg såg når de sist hadde vært og lest på saken.

Lenke til kommentar

Det forklarer ikke hvorfor flere mods og administratorer som overhodet ikke har hatt noe med saken å gjøre har vært innom å lest på den saken. Den saken vi snakket om tidligere i denne tråden var fra i høst og ikke halvannet år siden. det er en annen sak og det var bare tilfeldig at jeg såg når de sist hadde vært og lest på saken.

Er det slik å forstå at du reagerer på moderering som blir foretatt leng etter at en tråd har vær aktiv ?

Det var lit uklart her

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Alle som har tilgang til ein samtale har lov å lese den når dei sjølve vil. Ikkje legg meir i det enn nødvendig. For alt du veit var dei på leiting etter ein anna samtale.

For alt jeg vet, så er det noen som er ute etter meg og bare venter på å finne noe å moderere av det jeg skriver. Jeg skai ikke legge mer i det, men man bør si ifra så andre kanskje også er litt mer oppmerksom på hva som skjer bak fasaden. Spesielt hvis dere oppfører dere på en uakseptabel måte.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hvordan går man frem for å klage på en moderator? Moderator KVTL slettet ett av mine innlegg og ga meg et advarselspoeng helt uten videre, fordi han feiltolket innholdet. Dette skjedde på en slik måte at det er grunn til å mistenke at modereringen har skjedd i påvirket tilstand. Han svarer ikke på PM, det har ikke vært noen kommunikasjon mellom oss. Jeg forventer at en moderator tolker i beste mening, lar tvil komme debattanter til gode, og forsøker å oppklare eventuelle misforståelser. KVTL har aktivt vist at det skorter på modningsnivået en slik posisjon krever.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...