Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Eg kan ikkje anna enn å gjenta meg sjølv; utan konkrete eksempel er det lite eg kan gjere med det.

Du kan holde deg vekke fra fremtidige diskusjoner der flere forumveiledere og moderatorer er innblandet. (no offence)...

Det er helt umulig å se om du poster som administrator eller privatperson, når dere ikke viser med tydelighet hva som er hva. har man ikke tid til å merke en melding som en moderatormelding, så la være å modererer det innlegget.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan holde deg vekke fra fremtidige diskusjoner der flere forumveiledere og moderatorer er innblandet. (no offence)...

Det er helt umulig å se om du poster som administrator eller privatperson, når dere ikke viser med tydelighet hva som er hva. har man ikke tid til å merke en melding som en moderatormelding, så la være å modererer det innlegget.

Vel, vi er bare vanlige brukere vi også. Jeg bruker forumet på vanlig måte som jeg alltid har gjort. Vi poster alltid som privatpersoner med mindre vi er innom tråden i "moderatorærend".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eg forstår framleis ikkje heilt kva du vil fram til eller kva du meinte med det siste innlegget.

Veiledere, moderatorar og administratorar er og brukarar av forumet. Dersom eit innlegg frå ein i staben er eit innlegg for å moderere, eller anna, "i embets medfør", så skal det gå fram av innlegget. Alle andre innlegg er ikkje å tolke som "moderatorinnlegg".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kan dett høres ut som om det er lov å oppføre seg annerledes når man er inne på tråden som moderator en når mann er der bare som privatperson.

det kan da ikke være tilfelle ?

For å sammenligne det med noe annet .

En politimann må alltid oppføre seg som politimann enten han er på Job eller ikke

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kvifor er det då ikkhe alle som følgjer dei opp, og slepp unna med å seie at dei er moderatorar?

Eg forstår ikkje heilt kva du vil fram til. Eg kan ikkje følgje med på alle innlegga til staben får. Vil du klage eller rapportere ein moderator, så brukar du rapportfunksjonen, eventuelt sender meg ein melding.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Bare som en liten anekdote, så har jeg aldri sett en moderator, forumveileder eller administrator motsi eller argumentert imot hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Eg forstår ikkje heilt kva du vil fram til. Eg kan ikkje følgje med på alle innlegga til staben får. Vil du klage eller rapportere ein moderator, så brukar du rapportfunksjonen, eventuelt sender meg ein melding.

Hva vil utfallet av en slik rapportering føre til? Hva skjer om en autoritets person bryter reglene her inne?

Lenke til kommentar

Bare som en liten anekdote, så har jeg aldri sett en moderator, forumveileder eller administrator motsi eller argumentert imot hverandre.

I ein diskusjon relatert til moderering eller vanlege diskusjonar?

Hva vil utfallet av en slik rapportering føre til? Hva skjer om en autoritets person bryter reglene her inne?

Det er avhengig av kva saken går ut på. Utfallet kan vere alt frå at eg ikkje vurderer det som noko å reagere på, til at moderatoren mistar stillingen.

Lenke til kommentar

Det skjer faktisk en del. Men vi gjør det på PM og vårt interne forum.

De fleste moderatorer her lar nok være å skrive en del innlegg som ellers ville komme ut, nettopp fordi man som moderator må oppføre seg, "enten man er på jobb eller ikke":

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

I ein diskusjon relatert til moderering eller vanlege diskusjonar?

Det er avhengig av kva saken går ut på. Utfallet kan vere alt frå at eg ikkje vurderer det som noko å reagere på, til at moderatoren mistar stillingen.

Vanlige diskusjoner mener jeg.

Er der noen som har mistet stillingen sin?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det skjer faktisk en del. Men vi gjør det på PM og vårt interne forum.

De fleste moderatorer her lar nok være å skrive en del innlegg som ellers ville komme ut, nettopp fordi man som moderator må oppføre seg, "enten man er på jobb eller ikke":

Som sagt, jeg ser det ikke og dermed bekrefter du at det skjer bak fasaden, men utad er det enighet...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vanlige diskusjoner mener jeg.

Er der noen som har mistet stillingen sin?

Eg har sett og delteke i mange, vanlege diskusjonar med andre i staben, der me ikkje er einige. Det er sikkert nokon som har måtte tre av opp gjennom årene, men eg kjenner ikkje til det.

Som sagt, jeg ser det ikke og dermed bekrefter du at det skjer bak fasaden, men utad er det enighet...

Diskusjonar rundt moderering skal me ta internt, ikkje utad i forumet. Med mindre det er ein generell diskusjon rundt eit emne. Er moderatorar ueinige i ei avgjersle så skal me diskutere det internt hos oss, så det er ikkje noko dramatisk.

Når me har evt. fatta eit vedtak internt, så må alle forholde seg til det. Difor vil dei som evt. er ueinige heller ikkje skrive om det i forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Eg har sett og delteke i mange, vanlege diskusjonar med andre i staben, der me ikkje er einige. Det er sikkert nokon som har måtte tre av opp gjennom årene, men eg kjenner ikkje til det.

Så summa sumarium så nytter det ikke å rapportere en moderator. Jeg vet hva de kan gjøre her inne uten å miste sin status.

Lenke til kommentar

Så summa sumarium så nytter det ikke å rapportere en moderator. Jeg vet hva de kan gjøre her inne uten å miste sin status.

Det har eg aldri sagt. Dessutan er det stor forskjell på å korrigere ein moderator og å seie vedkomande opp. Me har ikkje den luksusen at me kan plukke fritt blant store mengder frivillinge.

Så lenge du kun pratar generelt så er det som sagt ingenting eg får gjort med det, men rapportar mot moderatorar kan få reaksjonar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det har eg aldri sagt. Dessutan er det stor forskjell på å korrigere ein moderator og å seie vedkomande opp. Me har ikkje den luksusen at me kan plukke fritt blant store mengder frivillinge.

Så lenge du kun pratar generelt så er det som sagt ingenting eg får gjort med det, men rapportar mot moderatorar kan få reaksjonar.

Det er jeg som summerer opp med den konklusjonen basert på hva som jeg har opplevd her inne.

Det er vel en årsak til at dere ikke har store mengder med frivillige.

Kan det ha noe med det ironiske i hele denne tråden. Vi som er brukere skal kunne si ifra hva vi mener om moderatorer og veiledere her inne og nettopp den gruppen er de som argumentere mest imot.

Forenkling av denne tråden.

Bruker: Dere suger.

Mods: Nei det gjør vi ikke. Diskusjon slutt....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden er meint for dialog, som det står i førstepost:

Jeg håper denne tråden kan leve og at den kan bli en fin dialog mellom oss brukermoderatorer og dere brukere.

Vil du diskutere utan at alle skal kunne delta, så får du ta det over PM med aktuell moderator, meg, eller andre. Det er naturleg at veiledere og moderatorar tar del i diskusjonen her inne. Denne tråden er meint generelt og for åpne diskusjonar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...