Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Etter handlingene i Oslo har moderatorer, veiledere og administratorer vist seg fra en særdeles bra side i den tunge tiden. De har vist enormt pågangsmot og en helt formidabel håndtering i denne tråden. Av de andre foraene jeg ferdes har jeg fremdeles til gode å se like god moderering som dere har vist her, og det oser respekt av. Uten dere hadde nevnte tråd kun gått en vei, så en stor takk til dere!

Takk, slike ord betyr mye, spesielt i en tid som denne. :)

 

Alle, fra veiledere til administratorer, har virkelig stått på og gjort sitt aller beste. Det er også vanskeligere enn du tror å moderere en tråd med til tider over 300 aktive brukere! Jeg vil også takke dere brukere, som har oppført dere eksemplarisk med tanke på trådens tema og de siste dagenes tragiske hendelser.

Endret av Runar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det blir jeg ikke. Men jeg gidder ikke at folk slenger dritt. Har ikke hatt noe med dem å gjøre på lenge og så skjer sånt.

«… så skjer sånt»? Du får det til å virke som et svært stort og alvorlig problem.

 

Dette er ingen rapporteringstråd, ei heller en diskusjonstråd for enkeltsaker som denne. Jeg ser du etterhvert rapporterte innlegget, men det skulle du ha gjort fra starten av og ikke kommet hit. Du sier også at flere har fortalt deg per PM at de óg syns det forekommer krangling i tråden. Jeg gjentar mitt tidligere svar på dette: Med mindre de selv rapporterer innlegg eller tar kontakt med oss, er det irrelevant hvor mange som deler sine klager med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen sak: Mener du det er bedre å kommentere meningsløse innlegg istedefor å fjerne dem når de ikke har noe i en seriøs tråd å gjøre? Tenker på tråden om å fjerne fostre med downs syndrom. Der kommenterte du jo nettopp et innlegg som ikke dreide seg om tema i det hele tatt. Spør her istedefor på pm da jeg luer på om det anses som bedre praksis å kommentere enn å slette innlegget. (Andre må for den saks skyld også svare på akkurat det).

Jeg kommenterte innlegget du sikter til fordi brukeren bak ble så oppgitt over tråden at han/hun ville forlate hele forumet. Jeg mente, og mener, at mitt svar ville overbringe et sterkere poeng enn ved å bare fjerne innlegget uten noen form for varsling. Vi kan diskutere om innlegget var relatert til trådens emne, og vi er sikkert ikke enige, men når noen blir så oppgitt over én enkelt tråd at de vil forlate forumet, mener jeg deres frustrasjon er relatert til tråden de deltok i. Det blir akkurat det samme som å si «Dette er en idiotisk diskusjon, så jeg trekker meg ut og bruker tiden min på nye nyttig».

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter handlingene i Oslo har moderatorer, veiledere og administratorer vist seg fra en særdeles bra side i den tunge tiden. De har vist enormt pågangsmot og en helt formidabel håndtering i denne tråden. Av de andre foraene jeg ferdes har jeg fremdeles til gode å se like god moderering som dere har vist her, og det oser respekt av. Uten dere hadde nevnte tråd kun gått en vei, så en stor takk til dere!

 

Den tråden har jeg knapt vært innom og har ikke lest noe som helst der, men jeg har vært masse i informasjonstråden og må si det er et glimrende engasjement!

Lenke til kommentar

Etter handlingene i Oslo har moderatorer, veiledere og administratorer vist seg fra en særdeles bra side i den tunge tiden. De har vist enormt pågangsmot og en helt formidabel håndtering i denne tråden. Av de andre foraene jeg ferdes har jeg fremdeles til gode å se like god moderering som dere har vist her, og det oser respekt av. Uten dere hadde nevnte tråd kun gått en vei, så en stor takk til dere!

Jeg har dessverre ikke deltatt så mye i debatten grunnet ferie, men har fulgt sånn noen lunde med på det som har skjedd på forumet. Vi i teamet har hatt fortløpende dialog gjennom hele prosessen og jeg må si meg enig at teamet har håndtert dette veldig godt og lagt ned en flott innsats.

 

Ser blant annet aftenposten har stengt sin debattsentral og forhåndsmodererer artikkelkommentarer. Etter en slik hendelse er det nok viktig for mange å snakke og føle de er flere om det. Derfor er det svært viktig å strukturere og lede debatten fremfor å stenge den som andre har gjort. Jeg føler veldig mye er blitt gjort på en god måte. Er på mange måter stolt av å være en del av et flott team! :)

Lenke til kommentar

Etter handlingene i Oslo har moderatorer, veiledere og administratorer vist seg fra en særdeles bra side i den tunge tiden. De har vist enormt pågangsmot og en helt formidabel håndtering i denne tråden. Av de andre foraene jeg ferdes har jeg fremdeles til gode å se like god moderering som dere har vist her, og det oser respekt av. Uten dere hadde nevnte tråd kun gått en vei, så en stor takk til dere!

 

Tusen takk for din støtte. Vi setter høy pris på dine meninger, og det trenger våre medarbeidere også.

Vi har stått på 3 dager nå, døgnet rundt.

 

Mvh

Vi alle sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det blir jeg ikke. Men jeg gidder ikke at folk slenger dritt. Har ikke hatt noe med dem å gjøre på lenge og så skjer sånt.

«… så skjer sånt»? Du får det til å virke som et svært stort og alvorlig problem.

 

Dette er ingen rapporteringstråd, ei heller en diskusjonstråd for enkeltsaker som denne. Jeg ser du etterhvert rapporterte innlegget, men det skulle du ha gjort fra starten av og ikke kommet hit. Du sier også at flere har fortalt deg per PM at de óg syns det forekommer krangling i tråden. Jeg gjentar mitt tidligere svar på dette: Med mindre de selv rapporterer innlegg eller tar kontakt med oss, er det irrelevant hvor mange som deler sine klager med deg.

 

Jepp, det er et problem at en type driver og kategoriserer idioter i den tråden selvom det bare er en tulletråd!

Lenke til kommentar

Kommer diskusjon.no til å forandre sine retningslinjer når det kommer til moderering av kommentarfelt-fascistene? Man kan knapt åpne politikk og samfunn uten å bli bombardert med tankegods fra ekstremhøyre og slik har det vært lenge.

Er det greit at diskusjon.no brukes som plattform for slike diskusjoner eller hvordan ser staben på akkurat den biten i lys av det som har skjedd den siste tiden.

Lenke til kommentar

Det blir forhåpentligvis ikke slik at vi møter terroren med mindre åpenhet og vern om ytringsfrihet her på Diskusjon.no.

 

Vi har ingen planer om å nekte noen å uttrykke sin politiske ideologi, såfremt det skjer på en saklig og verdig måte.

 

Snu på flisa, skal vi nekte en anti-ekstremist å diskutere med en ekstremist?

 

Er du ute etter å lese meninger du er enige i, eller alle meninger?

 

:)

Lenke til kommentar

Nå er det ganske lenge (1-2år?) siden sist jeg orket å bevege meg på den delen av forumet, men da florerte det av ytringer jeg mente brøt med rasismeparagrafen og jeg er rimelig sikker på at jeg finner det samme i dag, uten å ha noen konkrete tråder å linke til.

 

Spørsmålet blir altså hvor jeg trekker grensa for en saklig og verdig diskusjon og den avgjørelsen er det lenge siden jeg tok :)

Endret av Mith
Lenke til kommentar

Nå skal det særdeles mye til for at noen dømmes ihht. § 135a, delvis fordi ytringsfriheten - som er hjørnesteinen i ethvert demokrati - også holdes høyt og listen derfor legges såpass høyt før domfellelse.

 

Det er derimot en jus-diskusjon, vi vurderer alle rapporter vi får om dette og innlegg er blant annet slettet fordi de er ansett som å ha ulovlig innhold.

 

En mer interessant diskusjon er hvorfor slutte å lese?

 

Hatefulle meninger blir vi ikke kvitt om vi later som de ikke eksisterer. Det er hjørnesteinen i dialog. Ignoranse setter kunnskapen tilbake, jeg vil generelt oppmuntre alle til å våge å få innblikk i selv de mest skremmende meningene man er uenig i.

 

Kanskje man også gjennom dialog kan få slutt på den. Det er tross alt derfor vi diskuterer, for å kontrollere egen overbevisning slik filosofer fra Platon til Habermas har lært oss. Hvem vet, kanskje er dine ord korrigeringen en høyre-ekstrem trenger?

 

Ser du vekk forsvinner i hvert fall ikke en skremmende mening.

 

Hva er du egentlig ute etter når du er i politikkforumet? Hvem ønsker du å diskutere med? Bruke tid på de som har ufarlige meninger? Hvorfor ikke forsøke å gjøre noe med de meningene som virkelig kan gjøre skade i samfunnet vårt?

 

Eller tror du ikke diskusjon kan hjelpe (og om så, hvorfor diskuterer vi?)

 

:)

Lenke til kommentar

Mediehuset Tek er eid av Edda Media og A-pressen (50/50), mediehuset ble oppretter 1. januar i år (før det var vi eid av Edda Media, som før det het Orkla Media. Før det igjen var vi eid av Hardware-nettverket, som ble kjøpt opp av Orkla].

 

Wikien er dessverre ikke oppdatert, vi tar det når vi får tid. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det særdeles mye til for at noen dømmes ihht. § 135a, delvis fordi ytringsfriheten - som er hjørnesteinen i ethvert demokrati - også holdes høyt og listen derfor legges såpass høyt før domfellelse.

Det er derimot en jus-diskusjon, vi vurderer alle rapporter vi får om dette og innlegg er blant annet slettet fordi de er ansett som å ha ulovlig innhold.

Yes, jeg vet. Jeg mener loven bør brukes mer aktivt. Slik den er nå er den nesten en sovende paragraf, noe som innebærer at vi i praksis ikke har noen form for rettsvern på området.

En mer interessant diskusjon er hvorfor slutte å lese?

 

 

Hatefulle meninger blir vi ikke kvitt om vi later som de ikke eksisterer. Det er hjørnesteinen i dialog. Ignoranse setter kunnskapen tilbake, jeg vil generelt oppmuntre alle til å våge å få innblikk i selv de mest skremmende meningene man er uenig i.

Jeg finner det svært lite givende å lese de forskrudde tankene til en del her på bruket, særlig når det, til tider, er en ekstremt forskrudd virkelighetsoppfatning som kommer fram. Jeg mener, når poller om "flerkultur" er bra eller ikke får ca. 50/50 ja/nei så mener jeg slaget for rasjonelle tanker er tapt og "grumset fra folkedypet" har tatt over. Det er ikke en arena jeg ønsker å bruke tiden min på.

Kanskje man også gjennom dialog kan få slutt på den. Det er tross alt derfor vi diskuterer, for å kontrollere egen overbevisning slik filosofer fra Platon til Habermas har lært oss. Hvem vet, kanskje er dine ord korrigeringen en høyre-ekstrem trenger?

 

Ser du vekk forsvinner i hvert fall ikke en skremmende mening.

Det kan jeg være enig i, og det er flott at noen faktisk gidder bruke tiden sin slik på nett. Personlig har jeg andre arenaer for den typen aktiviteter, men for all del, stå på.

 

 

Hva er du egentlig ute etter når du er i politikkforumet? Hvem ønsker du å diskutere med? Bruke tid på de som har ufarlige meninger? Hvorfor ikke forsøke å gjøre noe med de meningene som virkelig kan gjøre skade i samfunnet vårt?

For å være ærlig er jeg egentlig ikke ute etter så mye hos dere lenger. Problemet, slik jeg ser det, er at skillet mellom de riv ruskende gale på kommentatorfeltet hos nettavisene og hit er blitt for lite og da blir det hele meningsløst for min del. Jeg forstår argumentet om ytringsfrihet, men mangelen på moderering er helt klart med på å drive en del "vanlige" folk vekk fra diskusjonen, noe man ser på hvilke meninger og innlegg som får oppslutting i de forskjellige trådene.

 

Eller tror du ikke diskusjon kan hjelpe (og om så, hvorfor diskuterer vi?)

Jeg tror diskusjon kan hjelpe, men da er man avhengig av at diskusjonen styres på en fornuftig måte slik at de moderate stemmene ikke drukner i sirkelargumentasjon fra de mer ekstreme.

:)

Lenke til kommentar

Som en liten kommentar til den pågående diskusjonen lenger oppe:

 

Det er viktig at folk ikke tar alt for serriøst. ;) Det kan godt hende at brukere skriver hyggelige ment innlegg med litt humor i, men som blir tolket omvendt. På internett kan ting tolkes flere veier, og ironi, tull og spøker kan enkelt tolkes feil dithen at noen tror det er ment som spydig eller frekt. Folk som opptrer uhyggelig og frekt synes jeg selvsagt lite positivt om, dette er det bare til å rapportere. Men pass på så en ikke rapporterer innlegg som i utgangspunktet er ment som en spøk eller tull og som i tillegg var ment å være hyggelig. :)

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor ble begge innleggene jeg lagde på Snowdogs Picture humor tråd slettet ? Hadde bilde på begge.

 

Bildet (bildene) var samme tegneserie som ble postet noe innlegg før, men ble korrigert. Var humor i det, og ikke NSFW i det hele tatt.. :(

Det var ikke jeg som slettet bildene, så jeg bare gjetter: Jeg vil tro innleggene dine ble slettet da du fortsatte en diskusjon, og du kun inkluderte bildene for å følge trådens regler. Er dette korrekt? :)

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...