Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Jeg har på følelsen av at du sitter med utrolig feil inntrykk! Er du selv til stede over alt? Nei. Har du sett hver bit av andres uenigheter og krangler? Nei. Har du da grunnlag for å bedømme om noen mener det som morro eller for å plage andre? Nei.

Om ein skal vurdere ut frå antal rapportar så er moderatormengden ganske grei i dag. Det skjer sikkert mykje på forumet som burde blitt tatt tak i, men då må det bli rapportert. Me kan ikkje basere eit moderatorteam på at dei tilfeldigvis skal delta i trådar med problem og ta tak i det. Me er heilt avhengige av at ting blir rapportert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg forstått for lengst, men er drittlei av hele tråden så deltar ikke i den lenger og derfor rapporterer jeg ikke fra den lenger. Forøvrig trenger du ikke å lese grundig igjennom, men skumme igjennom dersom du vil ha bevis på at tråden bare er ynglested for krangling, drittkasting og dårlig stemning. (Det gjelder sikkert andre tråder og, men da det er den jeg kjenner til var det den jeg brukte som eksempel).

Lenke til kommentar

Jeg har en følelse av (håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå) at et fåtall av brukerne er mye mer nærtagene enn det som er normen.

 

Jeg har på følelsen av at du sitter med utrolig feil inntrykk! Er du selv til stede over alt? Nei. Har du sett hver bit av andres uenigheter og krangler? Nei. Har du da grunnlag for å bedømme om noen mener det som morro eller for å plage andre? Nei.

Etter et par år med moderering og hele smørja så deler jeg egentlig litt av det inntrykket L4r5 sitter igjen med..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje de mener at internett ikke er så anderledes enn verden omkring oss. Vi (og spesielt i den aldersgruppen som dominerer forumet) plager gjerne dem som reagerer sterkest. Det er ikke noe morsomt for den det gjelder. Samtidig så kan vi ikke være så strenge at ingen tør å si noe kritisk eller spydig.

 

Det betyr at vi griper inn mot det meste som er over streken, men at noen ønsker listen lagt lavere enn vi med beste vilje kan være med.

 

Det gjelder spesielt i tråder som i utgangspunktet bare er tull og tøys. Vi vil bruke energi på å beskytte en bruker som er uenig med flertallet om ideologi eller tro, men ikke på en som oppsøke ren tulletråd og ikke liker å bli tullet med.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det spørs på hva slags tull du på forhånd deltar i. Og poenget mitt var at det undrer meg at en tråd som har utviklet seg til magnet/yngleplass for drittkasting, krangling og kvalm bare blir ståend eselvom den er i en useriøs kategori som Off topic. Personelig interesserer det meg ikke hva som skjer med tråden, men jeg synes den er et godt eksempel på tråder som tiltrekker seg elendighet.

 

Din oppsigelse har jeg kommentert i tråden som dreier seg om det. Er et stort tap!

Lenke til kommentar

Og poenget mitt var at det undrer meg at en tråd som har utviklet seg til magnet/yngleplass for drittkasting, krangling og kvalm bare blir ståend eselvom den er i en useriøs kategori som Off topic. Personelig interesserer det meg ikke hva som skjer med tråden, men jeg synes den er et godt eksempel på tråder som tiltrekker seg elendighet.

Og poenget mitt var, ikke ta dette personlig, at det ser ut til å være kun du som ser på tråden som en «magnet/yngleplass for drittkasting, krangling og kvalm». Kan du ellers forklare hvorfor ingen andre har reagert? Du har selv funnet den beste løsningen på problemet: Å ignorere tråden. Det er uaktuelt å slå ned på og risikere å ødelegge en tråd som fungerer for alle, utenom én bruker som ikke en gang deltar.

 

Det bør være unødvendig å si, men dette er min personlige mening. Jeg snakker ikke på vegne av andre veiledere, moderatorer eller administratorer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du tar kraftig feil når det gjelder meg og den tråden. Kansje ikke så rart etter alt vi har diskutert om den, men grunnen til at jeg sluttet var ikke at jeg hadde noe problem med tråden eller med brukere, men at jeg ble drittlei da hele greia er meningsløs! Jeg er så og si helt ferdig i off topic og driver nå og tar del i seriøse diskusjoner igjen. Men nå har jeg snakket med andre bla. på pm som også opplever det som krangling. Hvorfor folk ikke rapporterer får du spørre dem om, men andre anser det altså også som krangling. Og spørsmålet mitt var i utgangspunktet om en tråd blir mindre prioritert når den er i en tullekategori som lekeplassen.

 

En annen sak: Mener du det er bedre å kommentere meningsløse innlegg istedefor å fjerne dem når de ikke har noe i en seriøs tråd å gjøre? Tenker på tråden om å fjerne fostre med downs syndrom. Der kommenterte du jo nettopp et innlegg som ikke dreide seg om tema i det hele tatt. Spør her istedefor på pm da jeg luer på om det anses som bedre praksis å kommentere enn å slette innlegget. (Andre må for den saks skyld også svare på akkurat det).

Lenke til kommentar

Og nå brukes den aktuelle tråden til å diskutere om andre brukere er idioter eller ikke...

Hvorfor ikke bare rapportere alle innlegg du finner av hetsende omfang da? greit du ikke henger aktivt i tråden, men du virker velinformert om hva som foregår. Dersom alle tingene du rapporterer er av hetsende omfang vil det jo bli gjort noe med innleggende og eventuelt tråden :)

Edit; Fikset en leif!

Endret av Aalton
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter handlingene i Oslo har moderatorer, veiledere og administratorer vist seg fra en særdeles bra side i den tunge tiden. De har vist enormt pågangsmot og en helt formidabel håndtering i denne tråden. Av de andre foraene jeg ferdes har jeg fremdeles til gode å se like god moderering som dere har vist her, og det oser respekt av. Uten dere hadde nevnte tråd kun gått en vei, så en stor takk til dere!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...