Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapt spørsmål: Hva er egentlig forskjellen på prioriteringene når en tråd slettes i forhold til når den blir stengt?

Ein tråd blir sletta når det er spam, diskusjonen ikkje har pågått så lenge/begynt, etter ynskje frå trådstarter eller når tråden er heilt på bærtur/trolling. I dei tilfella kan me sende melding til trådstarter og eventuelt andre involverte i staden for å stenge og la tråden ligge.

 

Den blir stengt når det har pågått diskusjonar for at brukarane skal få vite kvifor den er stengt.

Lenke til kommentar

Generelt skal det veldig mye til for at tråder skal enten stenges eller slettes. Brukere legger ned arbeid i en tråd og slike reaksjoner fra vårt hold rammer ofte brukere som ikke har gjort noe galt. En tråd er tross alt summen av alle innleggene.

 

Det er bare til å være strikte og kritiske mot oss når stenging eller sletting finner sted, slik at vi lettere unngår kollektiv straff som rammer langt mer enn den "skyldige".

 

En fin metafor er at søppel hører til i søppelkurven. Når noens bidrag er å slenge søppel på gaten, må vi gå og plukke det opp :)

Lenke til kommentar

Hva med feks. denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1279488?

 

Det er en leke/tulletråd i lekeplassen, men den har nesten siden den ble startet vært et anglested for krangling og drittkasting. Selv sluttet jeg i den tråden for godt for en stund siden, men jeg har sett en del innlegg i den og kranglingen og drittkasting kommer stadig vekk der. Det er ikke noe særlig bra eksempel å la en slik tråd bli ståendeog spesielt ikke når en av dem som holder på som værst selv er veileder. Men er det ikke så mye prioritet i off topic som det er i de seriøse kategoriene?

Lenke til kommentar

Innlegg blir kontrollert hvis de rapporteres, men vi har ikke mulighet til å «overvåke» tråder og vente på at regler skal brytes. Det finnes også flere «kulturer» i ulike tråder og deler av forumet, som kan virke som krangling og drittkasting på utenforstående men som enten aksepteres av alle deltakere eller som egentlig er uskyldig lek og moro.

 

Hvis du kommer over innlegg du mener bryter retningslinjene, til tross for at du har forlatt tråden (;)), så syns jeg du skal rapportere de!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har for lengst forstått at dere er avhengie av brukere for å følge med på alt som skjer, men tråden er du faktisk selv aktiv i så da burde du jo kunne følge litt mer med... ;) Og nei, jeg har ikke vært innom tråden, men har sett innlegg og stemningen/tonen i trådn på andre måter. Jeg beveger meg aldri innom tråden igjen. Så da får du heller henvende deg til dem som er aktive i tråden fortsatt. Og spesielt dem som bare sprer elendighet der...

 

Poenget mitt er at jeg lurer på hvorfor en tråd blir stående når den faktisk er ynglested for krangling og drittkasting gang på gang selvom det er en useriøs tråd i off topic.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at jeg lurer på hvorfor en tråd blir stående når den faktisk er ynglested for krangling og drittkasting gang på gang selvom det er en useriøs tråd i off topic.

Poenget mitt er at jeg er uenig i at tråden er et «ynglested for krangling og drittkasting». Hadde vi mottatt rapporter fra tråden kunne jeg ha endret mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke du aktiv der og ser innleggene da?

Jo, men som sagt, jeg ser ikke på det som krangling og drittkasting. Andre moderatorer kan ha andre oppfatninger, og ikke ta det for gitt at en tråd vil bli ryddet opp i (hvis det viser seg å være nødvendig) bare fordi en moderator er en aktiv deltaker. Det kan også være en fordel at «ikke-inhabile» tar seg av det. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har på følelsen av at vi trenger flere moderatorer, ev mer aktive moderatorer.

Jeg har en følelse av (håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå) at et fåtall av brukerne er mye mer nærtagene enn det som er normen. Jeg sikter ikke til noen som har postet her nå, men ser det ut fra historikken at enkelte reagerer sterkt på det som andre avfeier som en spøk (om enn kanskje dårlig).

Det gjør at vi får et dilemma. Skal vi plassere oss på en linje der ingen skal bli fornærmet eller skal vi tåle en spøk en gang i blandt og se an situasjonen.

Om vi skal fjerne alle forsøk på humor o.l. tror jeg dette hadde blitt et særdeles kjedelig sted som etter hvert hadde dødd av seg selv.

 

NB! Jeg uttaler meg nå som privatperson og mine meninger er ikke diskutert i plenum blandt moderator/administrator-teamet. Dette er ingen offisiell linje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en følelse av (håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå) at et fåtall av brukerne er mye mer nærtagene enn det som er normen.

 

Jeg har på følelsen av at du sitter med utrolig feil inntrykk! Er du selv til stede over alt? Nei. Har du sett hver bit av andres uenigheter og krangler? Nei. Har du da grunnlag for å bedømme om noen mener det som morro eller for å plage andre? Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...