Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muligheten for permanent utestengelse burde gjenopptas hvis den ikke er det alt!

Vi kaller det "utestengelse på ubestemt tid", men det fungerer i praksis på samme måte som "permanent utestengelse".

 

Har du rapportert brukeren du snakker om? Du kan godt sende meg en PM hvis ønskelig.

Lenke til kommentar
- 24 timer: Brukes der brukeren trenger å "roe seg ned", hvor tilstanden tyder på at man ikke vil slutte med spam og annet for noen timer. Eksempelvis fylleposter.

- 3 dager eller 1 uke: Brukes på relativt grove overtramp, eller på brukere som gjentar tidligere overtramp (som man tidligere har fått advarsel for).

- Ubestemt tid: En bruker som tidligere er utestengt for lignende, eller som kommer med særs grove overtramp (eksempelvis ulovligheter), eller flere gjentagelser av overtramp man har fått utestengelser for. Kort og godt en som viser at h*n ikke akter å respektere forumets retningslinjer.

- Permanent: Rene spamkontoer, dobbeltbrukere o.l.

På ubestemt tid er med andre ord permanent, men med mulighet for benådelse ved søknad om å få komme inn igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg rapporterer en bruker for brudd på retningslinjene §3:

Kontoen skal ikke gjennom brukernavn, avatar og/eller signatur kunne forveksles med offisielle tjenester, firmanavn, merkevare, pseudonym eller kunstnernavn som er beskyttet i Norge, med mindre det er den respektive virksomhet/enhet/person selv som innehar brukerkontoen.

 

Men ingenting skjer, what the hell? Ingen tilbakemelding engang heller. Er lei av å tenke på den kjeden hver gang jeg ser avataren hans. WAKE UP

Lenke til kommentar

Send meg gjerne en link. Slik stengning skal normalt ikke skje med mindre vi vurderer at brukeren (grunnet alder eller annet) ikke er istand til å vurdere ringvirkningene av det de postet. Det kan også være aktuelt i samlivstråder der folk angrer på rent personlige opplysninger og i tråder av juridisk art hvis vi finner det rett ut fra et redaksjonelt synspunkt.

 

Men nå er ikke dette 4chan heller, vi har sympati for at våre brukere kan slite med problemer og poste i affekt, og vil i begrenset omfang innrømme folk en angrefrist.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg rapporterer en bruker for brudd på retningslinjene §3:

Kontoen skal ikke gjennom brukernavn, avatar og/eller signatur kunne forveksles med offisielle tjenester, firmanavn, merkevare, pseudonym eller kunstnernavn som er beskyttet i Norge, med mindre det er den respektive virksomhet/enhet/person selv som innehar brukerkontoen.

 

Men ingenting skjer, what the hell? Ingen tilbakemelding engang heller. Er lei av å tenke på den kjeden hver gang jeg ser avataren hans. WAKE UP

Vi har en egen kategori for Klager på moderatoravgjørelser der man kan ta opp slikt. Husk å linke til tråden/posten/brukeren, vi har desverre ingen enkelt måte å spore opp en rapportering dere har gjort for et pr uker siden på.

 

Ideelt sett burde vi hatt et system der det automatisk ble sendt PM til den som rapporterte med beskjed om vurderingen, men det har vi ikke idag.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg rapporterer en bruker for brudd på retningslinjene §3:

Kontoen skal ikke gjennom brukernavn, avatar og/eller signatur kunne forveksles med offisielle tjenester, firmanavn, merkevare, pseudonym eller kunstnernavn som er beskyttet i Norge, med mindre det er den respektive virksomhet/enhet/person selv som innehar brukerkontoen.

 

Men ingenting skjer, what the hell? Ingen tilbakemelding engang heller. Er lei av å tenke på den kjeden hver gang jeg ser avataren hans. WAKE UP

Hvis jeg tenker på samme bruker som deg nå så ble rapporten forkastet da det ikke var snakk om at man kunne forveksle brukeren med en offisiell representant for bedriften. Riktignok er logoen brukt, men den er endret såpass at den ikke er til å ta feil av og det er vel også poenget med regelen; at det ikke skal oppstå missforståelser av den typen.

 

Med forbehold om at jeg husker hvilken bruker det var snakk om :)

Lenke til kommentar

Åh hjelp avslørt, tror jeg stikker og gjemmer meg litt hos Burger King :p

Hey der har de jo mye bedre hamburgere også, tenk!

 

Gjør som du vil, men da må jeg drepe deg.

 

Jeg er egentlig en hemmelig Jødisk-Amerikansk agent sendt ut av McDonald's corporation for å infiltrere dette forumet og rapportere tilbake til mine overordnede i USA som sender Mossad på vantro hunder som velger BK.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...