Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Jeg nevnte holocaust som eksempel på at det ikke er ønskelig med flere tråder om samme tema. At en situasjon forandrer seg betyr ikke at man trenger en ny tråd om den. Om det hadde vært tilfellet aner jeg ikke hvor mange forskjellige tråder det burde vært om Midtøsten...

 

Det har forøvrig ingen ting med makt å gjøre heller og tro meg: Jeg har opplevd en fatalt maktsyk moderator som herjet i den kategorien en kort stund og dette kan ikke sammenlignes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holocaust har jo ikke noe med dette å gjøre. Viser derfor til Doffeo sitt innlegg. Det som er arrogant, er at de sletter for å vise makt tydeligvis. Er forskjell på opprør og krig, og det var sentralt når jeg opprettet tråden som ble slettet.

 

Hva er forskjellen på et opprør med faksjoner som i all forstand er en væpnet konflikt og krig? En definisjonsforskjell? Er det krig når andre stater blir involvert? Er det noe mindre krig i en borgerkrig slik Libya har vært i det siste?

 

Hvorfor bryte kontinuiteten fra en tråd som allerede tar for seg krigsscenarioet i en helt relevant topic? Det er ingen grunn til å opprette en ny tråd slik at man får parallelle debatter og så stenge en som man senere kan gå gjennom og se utviklingen fra de første opptøyene til borgerkrig til intervensjon og kanskje slutten på Gaddafi.

Lenke til kommentar

det kan blir mye om krigen etterhvert og at det er ett så stort tema at det kunne vært greit med en egen tråd. krigen er jo ett resultat av opptøyene og opptøyene kunne være ett poeng å skille fra krigen.

 

Hvorfor er det et poeng å lage et kunstig skille der? Det kommer mest sannsynlig ikke til å være noe full-skala invasjon, men at flyvåpen tas i bruk mot Gaddafi hvis han angriper sivile. Det er med andre ikke stort annet enn en eskalering av det som allerede pågår. Å erklære "nå er det krig" er et litt falskt skille, med tanke på at det har pågått en krig der siste måneden.

 

Hvorfor trengs det en ny tråd, når den gamle tråden tar for seg emnet? Hvorfor bryter kontinuiteten og få 2 tråder der debatten i all forstand blir det samme?

Lenke til kommentar

Som sagt, hadde det vært slik måtte man stadig hatt nye tråder om Midtøsten.

 

nå har det ikke vært så mange kriger i midtøsten i det siste vel? jeg har bare skrevet at det kunne være formålsmessig å skille debattemne litt, men dette har jeg og argumentert for allerede.

 

det kan blir mye om krigen etterhvert og at det er ett så stort tema at det kunne vært greit med en egen tråd. krigen er jo ett resultat av opptøyene og opptøyene kunne være ett poeng å skille fra krigen.

 

Hvorfor er det et poeng å lage et kunstig skille der? Det kommer mest sannsynlig ikke til å være noe full-skala invasjon, men at flyvåpen tas i bruk mot Gaddafi hvis han angriper sivile. Det er med andre ikke stort annet enn en eskalering av det som allerede pågår. Å erklære "nå er det krig" er et litt falskt skille, med tanke på at det har pågått en krig der siste måneden.

 

Hvorfor trengs det en ny tråd, når den gamle tråden tar for seg emnet? Hvorfor bryter kontinuiteten og få 2 tråder der debatten i all forstand blir det samme?

 

forkjell mellom borgerkrig og krig. Signalene fra Frankrike var jo angrep innen kort tid og flere land har og signalisert angrep. Man kan vel knapt få definert krig tydeligere. Man bryter ikke noen kontinuitet siden det er snakk om å skille litt mellom debattene, men dette har jeg allerede skrevet.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

det kan blir mye om krigen etterhvert og at det er ett så stort tema at det kunne vært greit med en egen tråd. krigen er jo ett resultat av opptøyene og opptøyene kunne være ett poeng å skille fra krigen.

Kunne et akseptabelt kompromiss her være at vi starter en ny tråd om en internasjonal væpnet aksjon dersom den faktisk blir en realitet, og vi dermed har en situasjon hvor hendelsene i Libya vil overskygge de som er felles for regionen?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det kan blir mye om krigen etterhvert og at det er ett så stort tema at det kunne vært greit med en egen tråd. krigen er jo ett resultat av opptøyene og opptøyene kunne være ett poeng å skille fra krigen.

Kunne et akseptabelt kompromiss her være at vi starter en ny tråd om en internasjonal væpnet aksjon dersom den faktisk blir en realitet, og vi dermed har en situasjon hvor hendelsene i Libya vil overskygge de som er felles for regionen?

 

Geir :)

 

høres greit ut. For blir en forskjell fra den ene tråden som handler om opptøyer og en evt. annen som handler om selve krigen.

Lenke til kommentar

Vi kan også vurdere å starte en midlertidig kategori med fokus på situasjonen i de ulike landene. Om det er mye aktivitet kan det være en grei løsning, hvor man også lettere kan gå mer detaljert til verks om enkeltspørsmål - ved siden av en større generell diskusjon.

 

Det er litt avhengig av aktivitet :)

Lenke til kommentar

Lurer på:

 

Hvor lang tid brukes det på å håndtrere klager egentlig?

 

Varierer. Avhengig av når admin har fritid å benytte, dessverre ikke noe vi har resurser til å gjøre annet enn i fritiden. Da blir det en prioriteringssak. Vanlige henvendelser prioriteres som regel først.

Lenke til kommentar

det kan blir mye om krigen etterhvert og at det er ett så stort tema at det kunne vært greit med en egen tråd. krigen er jo ett resultat av opptøyene og opptøyene kunne være ett poeng å skille fra krigen.

Kunne et akseptabelt kompromiss her være at vi starter en ny tråd om en internasjonal væpnet aksjon dersom den faktisk blir en realitet, og vi dermed har en situasjon hvor hendelsene i Libya vil overskygge de som er felles for regionen?

 

Geir :)

 

ja da er krigen i gang...hvordan skal man gjøre det da?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...