Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har moderatorer noen felt de skal være på? går det ann og se hvem som er hvor?

Det kan jeg svare på. Spørsmålet har nemlig vært oppe før. I utgangspunktet kan alle moderatorene moderere over alt. Men som oss brukere så er det enkelte kategorier de forskjellige poster mer i enn andre. Da blir det naturlig at de også modererer mest der. Ofte så er det "kulturforskjeller" fra en kategori til en annen og om man ikke kjenner til hva som er godtatt et sted så er det også naturlig å overlate den jobben til en moderator som "henger der" og kjenner miljøet bedre.
Lenke til kommentar

har moderatorer noen felt de skal være på? går det ann og se hvem som er hvor?

For utan det som er sagt, er det verdt å merkje seg av vi har ei ordning med kategoriansvarlege. Dette er personar med eit særleg ansvar for ulike kategoriar. Skulle det vere noko spesielt du lurar på, kan desse kontaktast. Ei ikkje heilt oppdatert oversikt finn du her: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Ansvarsområder_for_dedikerte_administratorer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

I skrivende stund er det 8 ubehandlede rapporter. Som ikke er særlig mye.

 

Du må huske på at din oppfattelse av hva som bør modereres eller ei ikke nødvendigvis samsvarer med hva vi anser som aktuelt å moderere. Det kan også være moderering har funnet sted i kulissene, eller er under vurdering, som du naturlig nok ikke får med deg.

 

Uten at jeg har statistikk på det, så anslår jeg at en ganske stor andel av rapportene ikke er nødvendig å følge opp.

Lenke til kommentar

1) Nå gjelder dette rapporter fra en del av forumet som du aldri er i uansett så selvom moderatorene ikke er dedikerte til en eller noen bestemte kategori(er) er du neppe den beste til å se på det uansett.

Selv om jeg ikke er en aktiv poster i kategorien du sikter til, har jeg behandlet flere av rapportene som kommer inn derfra. Og hvis jeg ikke skulle ha behandlet den aktuelle rapporten selv, tar det meg ikke lang tid å finne ut hvem som behandlet den og hva konklusjonen ble. Men, det var bare et forslag for at du kunne få svar på spørsmål du ikke vil stille her i tråden.

 

 

2) Mener du at meningsløse og ironsike tulleinnlegg har noe i en seriøs tråd å gjøre?

Nei, men som Dotten sier så kan vi ha forskjellige oppfatninger av hva som er meningsløst og tulleinnlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...