Step_up Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 men det kan jo være snakk om alt mulig hva gjelder personer, blir bare corny å skrive "Generell diskusjon rundt Ola Nordmann"...Hvis trådens emne er en person, så må det jo holde med navnet hvis man vil diskutere alt mulig rundt denne personen... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Men hvordan vet andre brukere at det er en generell diskusjonstråd når emnetittelen består av kun et navn? Det er ingen regler eller rutiner som tilsier at tråder hvis emne består av enkeltnavn, -produkter og -tjenester er generelle diskusjonstråder. For å ta et eksempel: En tråd i Filmforumet med tittel "Ringenes Herre" kan være alt fra et spørsmål om hvor man får kjøpt filmen til hvem som skrev boken. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 da spør jeg:hvordan kan de ikke vite det? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg får ikke sendt PM til Simen1. Får opp "Dette medlemmet kan ikke motta flere meldinger." Det er relativt viktig. Noen måte jeg kan kontakte han på? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg får ikke sendt PM til Simen1. Får opp "Dette medlemmet kan ikke motta flere meldinger." Det er relativt viktig. Noen måte jeg kan kontakte han på? Kan du prøve igjen? Jeg skrudde opp PM-grensen til moderatorer og administratorer litt. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Næ-æh, det er hva jeg kaller service Hjertlig takk for hjelpen, det funka som bare det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Blir rapporter i det hele tatt hånd om nå om sommeren? Har komet over flere ting i det siste som jeg har rapportert og ingen ting skjer. Vet jo godt at de fleste av administratorene og moderatorene er her frivillig, men jeg ser stadig at de er innpå her og de må vel se det når nye rapporter kommer? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg kan bekrefte at hvertfall to ting jeg har rapportert i dag og en ting i går har blitt tatt hånd om innen rimelig reaksjonstid. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg synes ofte det kan ta litt lang tid om jeg rapporterer noe i f.eks. seksualitet- eller samliv og relasjoner-forumet. Men ikke urimelig lang tid. Rapporteringsknappen er jo genial, om folk hadde brukt den mer flittig ville det gjort forumet langt bedre og moderatorenes jobb mye lettere tror jeg. Jeg har alltid lurt på, trykker dere moderatorer på en knapp hvor det står "Vis rapporterte innlegg" eller dukker de på en måte opp, nærmest som pop-ups, for at dere skal ta dere av dem med en gang osv? Sistnevnte ville jo vært å foretrekke. Førsteprioritet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Rapporteringsknappen er jo genial, om folk hadde brukt den mer flittig ville det gjort forumet langt bedre og moderatorenes jobb mye lettere tror jeg. Har selv fått svært mange tilbakemeldinger om at rapporter ikke tas til følge. Synes i det hele tatt at reglen/grensen for hva som blir slettet og hva som blir stående er veldig flytende og vanskelig å forholde seg til. Har i det siste redusert hvor mye jeg rapporterer siden så lite av det tas til følge. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Det kommer kansje ann på hvem man rapporterer til, og hvem man rapporterer? Er det litt trynefaktor her? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hvem man rapporterer til? Man aner jo aldri hvem som plukker opp rapportene. Om det er slik at det forskjellsbehandles ang. hilke brukere som blir rapportert så er det motbydelig og en av de tingene som det har blitt etterlyst svar på i åpningsinnlegget. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Det kommer kansje ann på hvem man rapporterer til? Alt man rapporterer via rapporteringsknappen går vel til alle i modpanelet, og ikke bare til enkelte. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg kan avkrefte at det har noe å si hvem eller hva man rapporterer. Alle rapporter blir behandlet likt, og hvis noen (av veilederne, moderatorene eller administratorene) er usikre på hvordan noe skal behandles, blir det diskutert internt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Ok ja jeg veit ikke jeg, bare spør. Tenkte kansje det var slik at rapportene gikk til dem som har ansvar for den og den delen av forumet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg kan avkrefte at det har noe å si hvem eller hva man rapporterer. Alle rapporter blir behandlet likt, og hvis noen (av veilederne, moderatorene eller administratorene) er usikre på hvordan noe skal behandles, blir det diskutert internt. Hvor lang tid pleier slikt å ta? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Jeg kan avkrefte at det har noe å si hvem eller hva man rapporterer.Den der kjøper selv ikke jeg. Og jeg er stort sett fornøyd med modereringen og derfor "på deres side". Å påstå det så bastant ville være å nekte for at dere er mennesklige dere også. Det finnes alltid en viss trynefaktor. Det er ikke noen vits i å nekte for det en gang. Som sagt, det er bare mennesklig. Endret 21. juli 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Godt sagt L4r5, men de har nok visse regler/rettningslinjer å behandle rapportene utifra også. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg har alltid lurt på, trykker dere moderatorer på en knapp hvor det står "Vis rapporterte innlegg" eller dukker de på en måte opp, nærmest som pop-ups, for at dere skal ta dere av dem med en gang osv? Sistnevnte ville jo vært å foretrekke. Førsteprioritet. Vi må trykke på en link for å komme til rapporteringslisten. Der er de sortert etter status og deretter kronologisk med de eldste først, så de ikke skal gå i glemmeboken ettehvert som det kommer nye. Edit: Status setter vi, og kan dermed "eskalere" en sak til f. eks. adminbehandling. I den nye forumversjonen kan vi også diskutere en rapportering hvis man er usikker, og det benyttes en god del. Det gjør at det tar litt lengre tid, men at modereringen blir mer konsekvent. En pop up hade vært greit hvis det ikke var så mange mods og veiledere, men vi ønsker jo ikke at 20 stykker skal gå løs på samme rapporteringen. Vi har heller ingen vaktordning, så vi kan ikek tilegne det til bestemte mods, da de kanskje ikke er online den uka... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå