cyclo Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Men den ligger på nok på intra, så den får ikke vi dødelige se. Dere dødelige går glipp av mye rart, blant annet en kontinuerlig pågående konspirasjon for å få verdensherredømme. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Wat? Planlegger dere også det? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Wat? Planlegger dere også det? ehh, neida, ingen planer... cyclo: hysj Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Huff. Og dere er faktisk moderator frivillig. Det høres litt slitsomt ut.. Ja, huff, tenk det. Man har jo bare valgt det hundre prosent selv. Uffameg Herregud. Om man velger å ta på seg et verv og bli moderator, må man jaggu tåle steken også. Ang. drapstrusler er dette ikke dagligdags i det hele tatt. Har mottatt par stykker i selv i min tid. Alle ip-adresser logges og forumet har tillatelse til å gi informasjon til tredjepart (feks. politiet) uten brukern sin samtykke. Så den som ler sist, ler best. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Tror ikke jeg ville ha ledd uansett.. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Ja ok Ikke meningen å være krass. Blir bare gitt oppgitt. Man må gå bort fra denne tankegangen om at det er så synd på moderatorene på forumet. Det er de ikke! Man har selv valgt vervet og de fleste synes det er topp å være moderator. Særs de som aldri gjør noe moderatorarbeid. Ja de finnes. Er redd det evige mantra til innholdsansvarlig om moderatorene og deres "harde" virkelighet har gått til hode på flere av dere. Uten sammenligning forøvrig. Ja, det er en krevende jobb og ja, det er til tider et stort trøkk, men som sagt de har alle valgt det selv. Om man ønsker kan man slutte på dagen. Skal man være moderator må man også kunne takle utfordringene. Så bare fortsett å mas og rapporter til dere bli blå i trynet. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Vet ikke om dette er riktig sted, men jeg har lagt merke til to skrivefeil her inne. Ikke store sakene, men nok til at jeg legger merke til det hver gang jeg trykker meg inn. I sosialt kategorien er det linket til to underforum (link). Den ene er "Introduser deg" selv, og den andre er "Arrangmenter, fest og uteliv". Under linken til "Arrangmenter, fest og uteliv" står det en tekst. Diskuter arrangement av fest, bryllup russetid, dåp, konfirmasjon og mye mer. Eller ønsker du tips til gode utesteder? Dette er stedet å spørre! Det første jeg la merke til er at arrangementer er skrevet feil i selve linken. Det staves ikke "arrangmenter", men arrangementer. Jeg ser at det har blitt rettet opp i selv kategorien, men altså ikke i linken. Det andre jeg har lagt merke er at det mangler en komma mellom bryllup og russetid. Med mindre der er et kombinert bryllup og russetid event det siktes til da selvsagt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Det er ikkje riktig stad, moderatorane og veiledarane har ingenting med det å gjere. Den rette staden å melde frå om slikt er trackeren/tilbakemeldingssentralen, nærare bestemt i kategorien for Språkfeil og tips til bedre språk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Vet ikke om dette er riktig sted, men jeg har lagt merke til to skrivefeil her inne. Ikke store sakene, men nok til at jeg legger merke til det hver gang jeg trykker meg inn. I sosialt kategorien er det linket til to underforum (link). Den ene er "Introduser deg" selv, og den andre er "Arrangmenter, fest og uteliv". Under linken til "Arrangmenter, fest og uteliv" står det en tekst. Diskuter arrangement av fest, bryllup russetid, dåp, konfirmasjon og mye mer. Eller ønsker du tips til gode utesteder? Dette er stedet å spørre! Det første jeg la merke til er at arrangementer er skrevet feil i selve linken. Det staves ikke "arrangmenter", men arrangementer. Jeg ser at det har blitt rettet opp i selv kategorien, men altså ikke i linken. Det andre jeg har lagt merke er at det mangler en komma mellom bryllup og russetid. Med mindre der er et kombinert bryllup og russetid event det siktes til da selvsagt. Jeg har tatt dette videre internt Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg ønsker meg bedre/mer moderering av filmforumet. I løpet av de siste månedene synes jeg at forumet har blitt unødvendig rotete, og jeg synes også at forumets kvalitet har blitt kraftig redusert. Et av de største problemene er kanskje at det mer eller mindre daglig dukker opp en hel haug av tråder som "Anbefal meg filmer som ligner på...", "Tips til filmer som..." osv. Jeg har ingen problemer med tråder som tar for seg en spesiell type film, f.eks. Tråden om post-apokalyptiske filmer, men sånn som det er nå synes jeg forumet drukner fullstendig i tråder som egentlig burde vært plassert i anbefalingstråden. Det samme er til dels tilfelle for tråder som burde vært plassert i Film-ID, lurer du på hva filmen heter? Spør her!. Kanskje er dette problemer som skyldes brukere som er lite flinke til å rapportere tråder/innlegg, men det er like fullt problemer som fører til et uoversiktig, rotetet og i det hele tatt lite innbydende forum. I tillegg til en løsning på disse problemene, ønsker jeg meg en ny, dedikert moderator til forumet. Fortrinnsvis en moderator som faktisk er mer eller mindre aktiv i forumet fra før, og som vil kunne bidra til å skape god diskusjon. Jeg tror at dette vil være med å skape et filmforum som er som er langt ryddigere, og som holder et høyere kvalitetsnivå enn det det gjør i dag, og forhåpentligvis også økt aktivitet og entusiasme. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 kan det være en mulighet å ta seg av rapporter litt fortere? Det finnes innlegg der ute som får det til å koke sånn i toppen at det er vanskelig å vente på at det blir gjort noe med uten å svare... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 kan det være en mulighet å ta seg av rapporter litt fortere? Det finnes innlegg der ute som får det til å koke sånn i toppen at det er vanskelig å vente på at det blir gjort noe med uten å svare... Mange rapporter blir behandlet uten at det resulterer i noe som er synlig for andre brukere. Dette kan være alt fra en privat melding til den rapporterte brukeren til advarseløkning og ferie. Langt ifra alle rapporter er faktiske regelbrudd. Det skal også nevnes at noen rapporter ganske enkelt tar lang tid å behandle. De blir diskutert internt en periode før en avgjørelse kan tas, noe som tar tid da de som har noe å si ikke er pålogget samtidig. Jeg skulle gjerne sett kortere behandlingstid på enkelte rapporter, men med mindre vi innfører en skiftordning som gir oss moderatorer pålogget til enhver tid, vil noen rapporter (nesten) alltid bli liggende. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) så da er jeg unnskyldt for mine handlinger hvis det tar for lang tid å gjøre noe med rapporten? neida, fra spøk til alvor. kan godt hende at jeg har vært litt borti det øverste scenarioet. Men kan det være en ide å ofte gi svar på det som blir rapportert som ikke er i de som sier seg selv? slik at man vet at det blir gjort noe med? Kritikken opprettholdes mtp dagens hendelser. Endret 19. juli 2010 av Step_up Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Et slikt system som er oppskissert her burde vært innført: https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=119 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 så da er jeg unnskyldt for mine handlinger hvis det tar for lang tid å gjøre noe med rapporten? neida, fra spøk til alvor. kan godt hende at jeg har vært litt borti det øverste scenarioet. Men kan det være en ide å ofte gi svar på det som blir rapportert som ikke er i de som sier seg selv? slik at man vet at det blir gjort noe med? Undertegnede er en aktiv bruker av meldingssystemet for å gi tilbakemeldinger på rapporter, både til rapportør og de involverte. Jeg sier tilogmed ifra når jeg endrer emnetittel, men ytterst få svarer. Det koster ikke mye å si takk. Neida. L4r5 har helt rett: Et slikt system burde vært standard i IP.board. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 jeg må på mine egne vegne si at jeg dessverre hater treordsregelen verre enn pesten i ovrskriften. så akkurat det bør ikke komme som en overraskelse på deg Runar . husker ikke om du ellers har svart på noen rapporter jeg har sendt inn, men har knapt fått svar her. har lest tråden det linkes til og svaret TSP kom med var utrolig skuffende. har det ikke skjedd noe nytt der siden sist? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Det er ikke umulig at treordsregelen med tid og stunder blir fjernet helt, og erstattet av en regel som kun sier at tittelen skal være beskrivende. I de fleste tilfeller vil det fortsatt kreve 3 ord eller mer for å lage den beskrivende, men da er det muligheter til å ha en så kort tittel man vil. 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 fint, for da kan man enkelt lage generelle tråder om f.eks en person hvor alt går inn... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 fint, for da kan man enkelt lage generelle tråder om f.eks en person hvor alt går inn... En emnetittel som består kun av et navn vil fortsatt ikke passere, da den sier lite om trådens emne annet enn at det har noe med denne personen å gjøre. En enkel løsning er å nevne i tittelen at det er en generell tråd, f.eks. "Generell diskusjon rundt Ola Nordmann" eller "Hvorfor jeg misliker Kari Nordmann". Hvis du er uenig eller har andre forslag og synspunkter, kan vi fortsette diskusjonen privat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå