Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vil komme med litt skryt til moderatorene/forumstyret.

Etter dere har "ansatt"/"engasjert" eller hva man skal si, flere moderatorer har jeg opplevd at rapporteringer blir behandlet fortere, mer orden i forumet. Generelt raskere arbeid!

Det er vel egentlig meningen med at dere har skaffet flere moderatorer. Ville bare si at det virker som det fungerer veldig bra!

Takk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Som jeg har tatt opp før, skulle jeg ønske at moderatorer som fjerner/redigerer signaturer som har noe som ikke er lov, skal sende signaturen til den brukeren det er snakk om.

Grunnen er jo at mange på forumet har kompliserte signaturer.

Per i dag, så er ikke dette en retningslinje for moderatorer, men heller noe moderatorene kan velge å gjøre.

Jeg tror det hadde vært bedre om alle moderatorer kunne sende signaturen på en PM, sammen med en advarsel.

Ellers syntes jeg at moderatorene gjør en god jobb. Noen moderatorer er dog. dessverre "overivrige" til å moderere.

Lenke til kommentar
Som jeg har tatt opp før, skulle jeg ønske at moderatorer som fjerner/redigerer signaturer som har noe som ikke er lov, skal sende signaturen til den brukeren det er snakk om.

Per i dag, så er ikke dette en retningslinje for moderatorer, men heller noe moderatorene kan velge å gjøre.

Jeg tror det hadde vært bedre om alle moderatorer kunne sende signaturen på en PM, sammen med en advarsel.

Ellers syntes jeg at moderatorene gjør en god jobb. Noen moderatorer er dog. dessverre "overivrige" til å moderere.

8953032[/snapback]

Det er kotyme å sende med signaturens BB-kode i en PM når man gir beskjed om at signaturen er fjernet. Har dog opplevd at jeg en gang mistet koden ved å kopiere en gang for mye. Om du refererer til at det har hendt med deg, så kan det være min feil.

Videre diskusjon kan du isåfall ta med meg på PM. :)

Lenke til kommentar

8953032[/snapback]

Det er kotyme å sende med signaturens BB-kode i en PM når man gir beskjed om at signaturen er fjernet. Har dog opplevd at jeg en gang mistet koden ved å kopiere en gang for mye. Om du refererer til at det har hendt med deg, så kan det være min feil.

Videre diskusjon kan du isåfall ta med meg på PM. :)

8954675[/snapback]

Det har skjedd meg ja, men jeg vet ikke om jeg hadde noen relativt komplisert signatur da, og jeg kan ikke huske når det var.

Uansett, jeg har tatt opp denne en gang før i en egen tråd, og fikk en del svar der, men det dukker alltid opp folk som spør om dette har hendt meg. Og selv om det har hendt meg, så tar jeg dette opp, rett og slett pga. det kan hjelpe mange nybegynnere her på forumet. Jeg, og sikkert 90% av alle andre på forumet her, kjenner regelen nå, og følger den, så vi slipper å tenke på det.

Det er de siste 10% jeg tenker på, og som jeg føler kan få en negativ holdning til moderatorer, generellt, pga. den hendelse ala. signaturen deres ble fjernet, uten advarsel.

Forige gang jeg tok det opp, nevnte jeg at regelen kunne forandres til at brukeren skulle få en frist til å gjøre forandringene selv, men Dotten overbeviste meg om at dette ikke er veien å gå. Som han også sa, så er det beste at moderatorene som gjør dette (fjerner signaturer) heller skal sende den brukeren det gjelder en PM med advarsel, BB koden til signaturen og hvorfor den ble fjernet. Da lærer de jo noe også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det hadde vært fint om moderatorer som stenger tråder ikke lar seg rive med i diskusjonen og skriver "det siste ord". Det er for det første liten mening med å bidra til en tråd som allerede er stengt. For det andre gir det en følelse av maktesløshet som ikke er noe særlig! :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ser at mange moderatorer er så greie at de Gir en advarsel isteden for å pme folk om et eventuelt regelbrudd.

Min eneste advarsel fikk jeg da jeg var relativt ny, men aktiv på forumet. Moderatoren som jeg ikke nevner navn på ga meg en advarsel isteden for en pm noe jeg finner fryktelig irrierende fordi dette stoppet meg blant annet fra å prøve det brukerstyrte mod-systemet noe som hadde vært en ypperlig mulighet for å vise hva jeg er i stand til.

Jeg og sikkert mange andre hadde sikkert satt pris på en pm omeventuelle regelbrudd sånn at man får sjansen til å rette opp eventuelle regelbrudd(av ubetydelig grad eller sensurering av innlegg)

MERK: at dette også burde gjelde for brukere som er relativt nye (inntil 3 mnd)

jeg har lest den fulle versjonen av retningslinjene og nettetikette og mener jeg har fulgt denne ganske greit.

Jeg har heldigvis opplevd veldig gode erfaringer med moderatorer som Macfjott Aalton b-real og simen1. Det er sikkert mange flere, Men folk husker jo ikke alt om dagen.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Jeg ser at mange moderatorer er så greie at de Gir en advarsel isteden for å pme folk om et eventuelt regelbrudd.

Min eneste advarsel fikk jeg da jeg var relativt ny, men aktiv på forumet. Moderatoren som jeg ikke nevner navn på ga meg en advarsel isteden for en pm noe jeg finner fryktelig irrierende fordi dette stoppet meg blant annet fra å prøve det brukerstyrte mod-systemet noe som hadde vært en ypperlig mulighet for å vise hva jeg er i stand til.

Jeg og sikkert mange andre hadde sikkert satt pris på en pm omeventuelle regelbrudd sånn at man får sjansen til å rette opp eventuelle regelbrudd(av ubetydelig grad eller sensurering av innlegg)

MERK: at dette også burde gjelde for brukere som er relativt nye (inntil 3 mnd)

jeg har lest den fulle versjonen av retningslinjene og nettetikette og mener jeg har fulgt denne ganske greit.

Jeg har heldigvis opplevd veldig gode erfaringer med moderatorer som Macfjott Aalton b-real og simen1. Det er sikkert mange flere, Men folk husker jo ikke alt om dagen.

9097983[/snapback]

Når du får advarsel skal du også få pm. Om dette ikke er skjedd så har det forekommet en glipp som ikke skal forekomme. Om du vil ha en vurdering av advarselen du har fått er riktig så send en e-post til [email protected] så vil forumstyret behandle saken.

Lenke til kommentar

Jeg syns man skal få beskjed når poster slettes, enten på pm, eller at det skrives i tråden. (Helst på pm, i tråder hvor det skrives mye)

Går kanskje ikke en dag uten at jeg får noen psoter slettet, så skjønner at det kan bli stress, men en bekreftelse i tråden akn være greit. Mange ganger jeg ikek finner igjen en post jeg postet, som var innenfor reglene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...