L@sse Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Ros til cun for å ha fått litt orden på musikkforumet. Det er allikevel fortsatt mye rot, så det hadde vært fint hvis flere moderatorer var aktive der. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Takk takk, men hva slags rot er det snakk om? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Vel, jeg syns det er mange tråder som omhandler det samme. Det er f.eks. veldig mange som spør om anbefalinger i den og den sjangeren. Slike tråder begynner det å bli ganske mange av. En annen ting er når det opprettes tråder for gruppe-/artistdiskusjon, så syns jeg mange slurver i måten den blir laget på. Hvis man skal lage en tråd om f.eks. The Beatles, så mener jeg at en god introduksjon til bandet bør være en selvfølge. Når denne introduksjonen uteblir, har det lett for å bli en ren telletråd, hvor folk bare ramser opp albumene de liker best. Nå er det slik at en glimrende albumguide for The Beatles allerede eksisterer (link), og derfor bør tråder som denne stenges. En siste ting for denne gang, er trådene som kun får 5-6 svar. Brukerne bør bli bedre til å bruke Backstage og Musikkafeen for småting, slik som Filmprat i filmdelen. Endret 30. januar 2007 av L@sse Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg er helt enig med deg, men syns det er problematisk og vanskelig å slå ned på sånne ting uten å virke som en maktsyk nazimod. Jeg har vurdert en anbefalingstråd og prøvde faktisk å fremme en tråd som dukka opp om akkurat dette emnet, men trådstarter var ikke interessert i å tilføye ting til førsteposten og tråden døde deretter hen. Jeg er også veldig enig i at folk slurver for mye når de lager artisttråder. F.eks "Diskuter x her" og that's it. Får slå hardere ned på det nå som telletrådene og annen krangling begynner å roe seg ned Husk å rapportere oftere, så skal vi se hva vi kan gjøre. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg vil si at det er alt for treg deltakelse i denne kategorien. Når folk poster her vil de gjerne ha rask hjelp med forumrelaterte emner. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Dette ble tatt opp internt for en tid siden hvor det ble nevnt at vi moderatorer bør bli litt flinkere til å støtte opp om Ueland når det gjelder å svare her inne. Vi har vel fortsatt endel å jobbe med. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg må nesten benytte anledningen til å klage litt. Jeg vet ikke om det er få moderatorer i gamer delen av forumet, eller om de velger å se en del mellom fingrene. Men det er en god del feilposting i den delen av forumet som ikke blir flyttet. F.eks. blir det posten en del tråder i "Diskuter spill og tilbehør - PC" som hører hjemme i "Spørsmål og svar - PC". Dette er ikke tråder som ligger i en eventuell gråsone, men tråder som soleklart er feilpostet, det er et par tråder som jeg har kommet over som har ligget der en stund. Så det jeg vil si er at det virker som modereringen har blitt litt slappere i denne delen av forumet i den siste tiden. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Du har nok rett i at vi ikkje har gjort ein god nok jobb i PC-kategoriane under spel i det siste. Ein viktig grunn for dette er at konsolldelen har fått mykje fokus. Eg skal prøve å prioritere PC-kategoriane meir framover. Forhåpentlegvis vil ting bli litt betre. Kjem du over fleire feilpostar er det bare å rapportere, eller sende meg ein PM så skal eg ta meg av det så fort som mogleg. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg må få lov til å klage litt jeg også. Jeg er veldig mye i "Skjermkort" forumet (Hardware -> Skjermkort), og jeg ser det er mange der som spør om benchmark poeng av data systemet deres. Det finnes et eget forum for det, og det hadde vært fint om jeg slapp å skrive det i hver eneste tråd uten at de registrerer hva jeg har skrevet. Det begynner å bli ekstremt irriterende. Det jeg ber om er at de trådene om benchmarking av en datamaskin (ikke skjermkort), som folk poster i skjermkort kategorien, blir flyttet til benchmark forumet. På forhånd takk Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Det finnes et eget forum for det, og det hadde vært fint om jeg slapp å skrive det i hver eneste tråd uten at de registrerer hva jeg har skrevet. 8434811[/snapback] Hei og takk for at du gir beskjed. Rapporter slike tråder fremfor å skriv det i tråden. Så vil vi lettere kunne gjøre noe med det. Det er ikke ønsket at man påpeker feilposting i selve tråden, dette er diskutert her. Selv om intensjonen er god så er det langt mer effektivt å bare rapportere trådene for feilposting Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 skal ikke warningene mine snart bli sletta? har ikke fått en warning siden mars 2005, og jeg har fortsatt 30% Lenke til kommentar
Intern Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Hei og takk for at du gir beskjed. Rapporter slike tråder fremfor å skriv det i tråden. Så vil vi lettere kunne gjøre noe med det. Det er ikke ønsket at man påpeker feilposting i selve tråden, dette er diskutert her. Selv om intensjonen er god så er det langt mer effektivt å bare rapportere trådene for feilposting 8435138[/snapback] Will do. For å nevne èn: "3DMark 06 Resultat". Som du/dere kanskje ser, ble den skrevet i dag, 10:25. Jeg har også rapportert tråden. Forresten, jeg rapporterte en sånn tråd en gang. Men det skjedde ingenting. Er vel derfor jeg ikke har rapportert noen etter det, og tatt saken i egne hender. Men jeg skal begynne å rapportere mer, fremover. Håper dere tar tak i dette som jeg skrev i mitt forrige innlegg. Takker for svar og info Endret 21. april 2007 av Intern Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 skal ikke warningene mine snart bli sletta?har ikke fått en warning siden mars 2005, og jeg har fortsatt 30% 8435199[/snapback] Jeg skal se på saken nå Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 skal ikke warningene mine snart bli sletta?har ikke fått en warning siden mars 2005, og jeg har fortsatt 30% 8435199[/snapback] Jeg skal se på saken nå 8435253[/snapback] takk skal du ha, vil ned på 0% igjen :!: Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg må nesten komme med litt kritikk igjen. Det gjelder helse delen og gjeste funksjonen. Det har siden det ble mulig å poste som gjest vært fra tid til annen en del malware boter (eller folk med alt for mye fritid) som har postet linker til sider som etter all sansynlighet har onsinnet kode. Så forslaget mitt er mer teknisk enn et direkte forslag til moderering. Det burde virkelig innføres en antibot beskyttelse på gjestekontoen. Og eventuelt burde det (hvis det i det heletatt er mulig) lages et filter som tar ut poster som inneholder masse url'er og engelsk tekst med stikkord. Generelt så vil jeg si at det er en del missbruk av gjestekontoen ikke bare av boter, men også av folk som ønsker å trolle. Så ønsket mitt er enkelt. Strengere kontroll av gjest-inlegg (helst manuell kontroll av samtlige innlegg, selv om det aldri vil la seg gjennomføre). Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 tror dette nettopp ble fiksa. les her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=745450 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ikke helt. Jeg raporterte nettop en post i helseforumet, men den så ikke ut til å være av den karakter som beskrives av Ueland. Men det mangler uansett anti-bot "kode-verifiserings-teksboks". Det burde komme på plass. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Det er intet med tilbakemelding til moderatorene, da det er noe drift må ta seg av Henviser deg til de andre trådene om akkurat den biten. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Hva skal jeg gjøre for å få moderator til å svare på mail fra meg, der jeg har bedt om han utdyper litt mer spesifikt akkurat hvilke retningslinjer jeg har brutt, da "brudd på diverse retningslinjer" blir noe svakt for meg. Det er OK at jeg ble utestengt, men jeg vil gjerne vite akkurat hvilke regler jeg brøt. Jeg har allerede sendt moderator to mailer som han ikke gidder å svare på, startet en tråd som ble stengt og ble henvist til å sende mail til forumgruppa, der jeg igjen ble bedt å ta det i denne tråden her. Hvem kan svare meg på det om ikke den som sitter på forummailen kan? Endret 23. april 2007 av Sol79 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Saken din er under behandling den, se pm Den aktuelle moderator ble kontaktet rett etter at vi mottok mailen din. Så du vil få en e-post av meg når saken er avgjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå