Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud.

 

Jeg har "size 4" i signaturen min og det første en moderator gjør er å fjerne hele signaturen.

 

Er det ren latskap eller er det sure moderatorer?

 

Han/hun kunne jo enkelt ha sendt en PM, fjernet bare det som var for stort, eller minsket skriften.

Ikke fjernet hele den jækla signaturen! Det må da finnes grenser!

Lenke til kommentar

Hvordan hver enkelt moderator velger å gjøre det er opp til han/henne. Personlig ville jeg nok ha kopiert signaturen din og sendt den på PM - MEN jeg tror likevel at du har lært leksen din bedre nå enn om det var blitt gjort på "min" måte.

 

Dagens moral: Følg retningslinjene, så slipper du å få signaturen din fjernet.

Lenke til kommentar
Hvordan hver enkelt moderator velger å gjøre det er opp til han/henne. Personlig ville jeg nok ha kopiert signaturen din og sendt den på PM - MEN jeg tror likevel at du har lært leksen din bedre nå enn om det var blitt gjort på "min" måte.

 

Dagens moral: Følg retningslinjene, så slipper du å få signaturen din fjernet.

7356529[/snapback]

Jeg har svart deg på PM, men vil få dette ut i offentligheten:

 

Slik drastisk moderering er vel litt på kanten?

Det er greit å gjøre dette når størrelsen på signaturen er 7, men når den er 1 over det maksimale så kunne man bare ta og sende en PM, der det står at signaturen må fikses innen det tidspunktet eller noe slikt.

 

Å fjerne hele signaturen er jo unødvendig!

Lenke til kommentar

Som jeg svarte til deg på PM, så rapporteres det en hel haug av signaturer hver dag. Det er ekstremt tidkrevende å drive å moderere slike ting, og jeg har derfor full forståelse for at ingen gidder å gå inn i din signatur for å redigere den. Det får da være måte på hvor mye vi skal dikke og dulle med dere.

 

Om størrelsen er 4 eller 7 så spiller det ingen rolle. Det er likevel et regelbrudd. Mener du at det var unødvendig å fjerne signaturen din for andre gang også - med tanke på at du fremdeles ikke klarte å få den i riktig størrelse da heller?

Lenke til kommentar
Slik drastisk moderering  er vel litt på kanten?

Det er greit å gjøre dette når størrelsen på signaturen er 7, men når den er 1 over det maksimale så kunne man bare ta og sende en PM, der det står at signaturen må fikses innen det tidspunktet eller noe slikt.

 

Å fjerne hele signaturen er jo unødvendig!

7356571[/snapback]

 

Size=4 er ikke 1 over det maksimalt tillatte.

 

Du mener altså at moderatorene skal sende vennlige PM-er til snuskete lovbrytere for å be dem om de vennligst kan følge retningslinjene, for så å sjekke om signaturen/avataren er endret etter 24 timer?

Lenke til kommentar
Jeg har kanskje overdrevet litt, men det jeg vil frem til:

Det er unødvendig å fjerne hele signaturen pga at en setning er for stor.

7356680[/snapback]

 

Muligens, men det gjør arbeidet vårt mye lettere, og folk lærer som oftest bedre om de må lese retningslinjene og knotte signaturen sin inn på nytt. Men, så ser jeg en size=3 i signaturen din, så det har vel ikke satt så dype spor..

Lenke til kommentar
Muligens, men det gjør arbeidet vårt mye lettere, og folk lærer som oftest bedre om de må lese retningslinjene og knotte signaturen sin inn på nytt. Men, så ser jeg en size=3 i signaturen din, så det har vel ikke satt så dype spor..

7356755[/snapback]

 

Bare for å presisere før noen roper "Men du sa jo size 3 var tillatt", så sendte jeg PM til bruker med "maks size 3" (bommet på tasten) etter at han redigerte signaturen sin og la den inn på nytt. Jeg innrømmer feilen og skjønner at man kan bli forvirret, men dette var allerede etter redigering nr 2, så her er det faktisk ikke mulig å ro seg unna til tross for min skriveleif.

 

Dette begynner forøvrig å bli et klassisk eksempel på hvorfor vi ikke skal diskutere enkeltmodereringer og kun på generell basis. Dersom bruker har noe mer å si til meg kan det taes på PM.

Lenke til kommentar
Her ser jeg at jeg har skrevet feil :) Maks size 2. Du hadde 3 og jeg mente at du måtte rette den til 2.

7356698[/snapback]

Ok, jeg skal rette min signatur. :)

 

Jeg har kanskje overdrevet litt, men det jeg vil frem til:

Det er unødvendig å fjerne hele signaturen pga at en setning er for stor.

7356680[/snapback]

 

Muligens, men det gjør arbeidet vårt mye lettere, og folk lærer som oftest bedre om de må lese retningslinjene og knotte signaturen sin inn på nytt. Men, så ser jeg en size=3 i signaturen din, så det har vel ikke satt så dype spor..

7356755[/snapback]

Jeg fikk gal opplysning fra darkness|....

Lenke til kommentar
- Hvordan opptrer vi?

Ganske god oppførsel. I sine stillinger opptrer moderatorene ganske professjonelt.

- Hvor flink er vi til å kommunisere?

Pleier å få rimelig raske tilbakemeldinger på PMs. Dette avhenger mye av hvilken moderator det er snakk om.

- Hvor hjelpsom er vi?

Generelt sett er moderatorer ganske behjelpelige, og jeg forstår at en ikke kan være "smilende servicemennesker" i alle tilfeller, det klarer jeg ikke der jeg modererer heller, en blir litt irritabel etter en time eller så med moderering.

 

Igjen, dette er veldig forskjellig fra moderator til moderator.

- Er vi for strenge/milde i moderering?

Varierende.

 

Personlig syns jeg det er for mye moderering av spesielt treordsregelen. Dersom trådens tittel er forståelig og forklarer nok, vil det være helt ok å "overse" det. Er det ikke et problem trenger en heller ikke gjøre noe problem ut av det.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...