Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Og dessuten, Ueland er litt åndsfraværende på pm. Men kan noen andre kikke på min siste warn. Jeg føler den er unødvendig, siden jeg ikke har gått til direkte personangrep. Synes det å gi meg warn i saken diskusjonen om handlet er det dummeste jeg har vært borti her på forumet, for noen personer skrur på det jeg skriver, for å få det virke som personangrep.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Intet å utsette på den advarselen.

6927337[/snapback]

Neivell, så det at jeg nevner et utsagn, som i dette tilfellet slår tilbake på meg selv, skal gi meg selv en warn. Koselig å vite.

6927365[/snapback]

Nå skal ikke jeg uttale meg, for det er ingen link til tråden hvor advarselen ble gitt så jeg får ikke sett omstendighetene rundt advarselen. Men det er nevnt både i retningslinjene og mange ganger i forumet at om man er uenig med en moderators avgjørelse, og en PM til moderatoren ikke klarer opp i saken, så kan man klage til forumstyret på [email protected] . En moderators avgjørelser skal IKKE diskuteres i forumet.

Lenke til kommentar
Annet dere kommer på er også av interesse. Men husk, her snakker vi på generell basis. Enkeltavgjørelser og enkeltmoderator er ikke tema her. Jeg vil i den anledning (paragrafryttermodus) referere til #13 i retningslinjene;

 

#13: Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Fører ikke dette fram, kan forumstyret kontaktes på e-post. Kraftig hetsing og uthenging av moderatorer fører til utestengelse uten varsel. En klage skal være begrunnet, være saklig og skal fremlegges i beherskede vendinger. Blir du sinna, er det lurt å vente 10 minutter før du sender en klage.

 

Ønsker du å gi tilbakemelding på enkeltavgjørelser eller enkeltmoderator så er veien å gå å gjøre dette på pm. Men moderering på det prinsipielle plan er selvfølelig helt greit.

 

5982015[/snapback]

 

Setter pris på om man klarer å holde seg til det som står i første innlegg. Send en pm eller send en klage til forumstyret :)

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette skal hit, men kan dere vennligst få noen til å gjøre noe med prisguiden og tråden "Hva savner du i prisguiden". Virker som om de som har ansvaret er helt fraværende. Skal det være så vanskelig så kan jeg gjerne ta på meg ansvaret å oppdatere prisguiden.

6943131[/snapback]

 

Dette har ikke noe med tråden å gjøre. Send en mail til [email protected].

Lenke til kommentar

Dessverre er det ein del som ikkje respekterer retningslinjene og diskuterer piratkopiering her på forumet. Det er ikkje alltid så lett å avgjere om det er snakk om piratkopiert matriale eller ikkje. Så nokon gongar kan det hende at vi gjer ein feil. Er dette tilfelle kan du sende ein PM til moderatoren som stengte tråden og forklare situasjonen.

 

(Eg har ikkje satt meg inn i saka di, men uttalar meg meir generelt.)

Lenke til kommentar

Vel, er man for strenge blir det jo nesten ikke gøy å poste på forumet. Man prøver jo å tiltrekke seg flere typer postere slik at det blir litt aktive og opphetede diskusjoner. Selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser.

 

Anngående dette med piratkopieringstråder er det ikke alltid like greit å vite hva som er piratkopiering og ikke. Man skal ha ganske stor innsikt i spillverdenen for å vite dette. Av og til må man undersøke saker nærmere for å sjekke dette. Her forelden dag ble det stengt en tråd om hvordan man fikk lagt til scenarios til Civilazation 4. Rapporteringer i rapporterings-listen mente dette var piratkopiering. Så da stengte en av våre moderatorer tråden. Men med en nærmere vurdering så man at dette faktisk ikke var piratkopiering så da ble den åpnet igjen. Så det er slett ikke lett skal jeg si dere.

 

Vi moderatorer gjør vårt beste. Om vi ikke alltid treffer rett pleier vi å greie oss ganske bra ville jeg påstå. Når det er sagt er det bare å sende moderator PM om du føler at det er en feilvurdering av saken. Om det ikke fører fram klager man til forumstyret.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Jeg synest moderatorene ikke er så effektive... Sendte pm til to moderator, ene var pålogget lenge, men svarte ikke. Synest det er litt for dårlig. Kan hende jeg får svar nå, men jeg tviler. Spurte bare om moderatoren kunne slette meg her ifra.

Lenke til kommentar
Jeg synest moderatorene ikke er så effektive... Sendte pm til to moderator, ene var pålogget lenge, men svarte ikke. Synest det er litt for dårlig. Kan hende jeg får svar nå, men jeg tviler. Spurte bare om moderatoren kunne slette meg her ifra.

7032140[/snapback]

Her er ein tråd som omhandler det du lurer på: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=639896

 

Du må og huske på at sjølv om ein moderator er pålogga er det ikkje sikkert han har tid til å svare deg der og då. Kanskje har han andre PMer han må svare på, eller det kan vere mange andre ting som krever hans oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Jeg synest moderatorene ikke er så effektive... Sendte pm til to moderator, ene var pålogget lenge, men svarte ikke. Synest det er litt for dårlig. Kan hende jeg får svar nå, men jeg tviler. Spurte bare om moderatoren kunne slette meg her ifra.

7032140[/snapback]

Her er ein tråd som omhandler det du lurer på: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=639896

 

Du må og huske på at sjølv om ein moderator er pålogga er det ikkje sikkert han har tid til å svare deg der og då. Kanskje har han andre PMer han må svare på, eller det kan vere mange andre ting som krever hans oppmerksomhet.

7032261[/snapback]

 

 

Oki :)

Lenke til kommentar

Moderatorene er stort sett greie, det eneste jeg har å utsette er at de til tider henger seg litt opp i småting. Som f.eks 14tegns regelen. Av og til er det ikke behøvelig å skrive ett helt innlegg og at man da må skrive fjas bakom det man skriver for å få fjorten tegn så blir innlegget slettet, selv om den har med emnet å gjøre (og ikke er usaklig) som nevnt tidligere, for mye snillisme ved grove overtramp og for hard nedslåing på "småting".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel nå er jeg ikke mdoerator lenger, men var før så jeg kan vel forklare mitt synspunkt på saken. Poenget er om vi alltid skal flytte feilpostede tråder for folk vil de aldri lære av feilene sine. Å stenge tråder og forklare problemet derimot vil lære brukeren forhåpentligvis en gang for alle å passe på å poste riktig.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...