Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

:thumbup:

dere gjør en gode innsats moderatorer, tross alt er dette i deres fritid.

 

kverulanter finnes overalt, spesielt på forum som dette hvor en er anonymt.

hvis de ikke liker seg her, må de finne noe annet plass å leke.

 

som Zappza nevnte >>Har vært på flere andre forum hvor jeg har slutta helt fordi det er vill vest der. Regler for emne felt o.l eksiterer ikke<<

 

jeg har sett på andre forum f.e. " heeeeeeeeeeellllpppp !!!! "helst med feite skrift og farge, idiotisk og totalt unødvendig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jeg deltar i mange debatter i dette forumet, jeg. Merkelig at folk kan oppfatte situasjonen så forskjellig. På hvilken måte stenger moderatorene for reelle debatter? Hva er reelle debatter?

 

Jeg ser at mrmus er bekymret over at jeg ikke kritiserer de som modererer dette forumet, og det betyr for ham tydeligvis at jeg er en "wannabe-moderator". Jeg kan her og nå berolige gutten med de vage kommentarene med at jeg ikke har tid, ork eller interesse av å være moderator i dette forumet. Ikke egner jeg meg som moderator heller, siden jeg har sterke meninger og biter igjen hvis noen begynner å glefse på meg. Så når jeg våger å motsi den misfornøyde masse så er det ikke fordi jeg har moderatoraspirasjoner, men fordi jeg er med i et offentlig diskusjonsforum der jeg ser folk fremsette påstander, argumenter og anklager jeg ofte ikke kjenner meg igjen i. Da kan det være greit at jeg og andre "wannabes" også får vår røst hørt, så ikke klagerne oppnår et lovløst forum som plages av intetsigende overskrifter og innlegg uten noe reelt innhold.

 

Og istedenfor å sno deg rundt grøten, mrmus, kan du ikke for en gangs skyld si noe direkte?

6194957[/snapback]

 

Har jeg nevnt ditt navn blant wannabees? Du tolker det sånn forstår jeg, og det er faktisk ditt problem ikke mitt. Jeg er forøvrig ikke en "gutt", jeg er en Transvestitt og forventer å bli respektert. Du reagerer på din egen oppfattelse av "vage" kommentarer, jeg sier de er overtydelige. Du burde heller sjekke opp tilsvarene du mottar, og svare på disse på en seriøs måte, dvs ikke dogmatisk. Du har tydeligvis ork til å poste antakelsene dine her, hvorfor det?

Det er nå fint at du har definert din tilstedeværelse som et korstog mot lovløse elementer. For å oppnå som du sier et reelt "innhold" i debatter burde faktisk moderatorer arestere deg, ikke meg. Forskjellen er at jeg oppriktig ønsker å "lære", ikke nødvendigvis vinne slaget.

 

Når det gjelder tilbakemeldinger til mods, er jeg enig i at denne tråden er suveren. Det som ikke er suverent er at når "temperaturen" i tilbakemeldingene går opp så er utfasing av problemstillingen for meg en måte å drepe uønsket kritikk på. Derfor mener jeg at uønsket skryt kan samles i en egen skrytetråd for mods. Jeg skal være en av de første til å poste i den.

Lenke til kommentar
Og dere får værsågod tolllerere at andre brukere er uenig i deres kritikk og sier sin mening. Poster man et innlegg så aksepter at noen svarer på det. Har man problemer med at brukere svarer deg og dine argumenter så bør man ikke poste. Dette er et diskusjonsforum, reaksjon på meninger er således normalt.

6190997[/snapback]

 

Tusen takk!

Det jeg kunne ønske meg er at dere lager nye tråder for wannabies. Mener å ha sett at når meningsutvekslingene går mellom brukere i denne tråden, så er dere flinke til å fase disse over i egne tråder. Det synes jeg kanskje dere kunne gjøre med alle "forstyrrende" støtteærklæringer som går i favør moderatorer. Så kan denne tråden forbeholdes direktekontakt.

6191514[/snapback]

 

Når en sier eksempelvis at moderatorene er for streng og andre kommer inn og er uenig så er nå dette to forskjellige meninger som begge er tellendes. Dette er ikke en tråd hvor man skal ignorere alle som mener moderatorene gjør det bra. All kritikk er essensiell, både god og dårlig. Om vi kun tilpasser oss den dårlige kritikken så kan det fort bli en konsekvens at de som idag er fornøyd i morgen blir misfornøyd.

 

Så igjen, det er ikke slik at kun de som er misfornøyd har talerett og de som er fornøyd ikke skal få lov å ytre dette. Det sier nå seg selv. Har noen problemer med det, så er det fint lite vi kan gjøre med det.

 

Man ber oss her ignorere alle som mener moderatorene ikke er for strenge. Det blir feil.

 

HW.no er et sted for chatting og informasjonsutveksling, ikke debatter.

6191145[/snapback]

 

Nå tror jeg du har misforstått konseptet. Diskusjon.no er også stedet for debatter.

6191824[/snapback]

 

 

Det er greit at dette er en tråd hvor det tas opp ris eller ros, men er det virkelig meningen at vi skal diskutere meningene til folk her? Personlig synes jeg det er ok at folk kommer med ros, men er det egentlig noe poeng i å gå inn i diskusjoner og kritisiere andres meninger? Det er greit å si "Jeg synes derimot at moderatorne gjør en god jobb, osv", men å drive å blande seg inn i andres meninger ser jeg ikke hensikten med.

 

Merk: Dette var bare et svar på Dottens innlegg. Jeg ble faktisk litt usikker nå på om det har blitt diskutert andres innlegg eller ikke.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
(...) kverulanter finnes overalt, spesielt på forum som dette hvor en er anonymt.

hvis de ikke liker seg her, må de finne noe annet plass å leke.

(...)

6195940[/snapback]

 

...eller man kan si fra om hva man oppfatter som feil og urettferdig. Det er vel dette denne tråden er til for. Ta en titt i Teknologi og vitenskap - der er det gode eksempler på at kverulering er subjektivt.

 

Men du er ikke alene om å ha den holdningen om at de som ikke trives må gå et annet sted. Synes denne tråden er et flott tiltak for å øke forståelsen mellom moderatorer og brukere, tror mye ligger der. Hvis forumstyret kunne bli aktive med noe lignende hadde jo dette vært rene Nirvana.

 

Herlighet for en skrivefeil! "Urettferdi" - rettet!

Endret av Gilbert
Lenke til kommentar
Det er greit at dette er en tråd hvor det tas opp ris eller ros, men er det virkelig meningen at vi skal diskutere meningene til folk her?

Er ikke dette et diskusjonsforum da? Hvis noen sier at "det går ikke an å diskutere i dette forumet" og ikke begrunner dette noe videre (som noen gjorde), så må de da regne med at folk som er uenige i dette kommer med svar.

 

Personlig synes jeg det er ok at folk kommer med ros, men er det egentlig noe poeng i å gå inn i diskusjoner og kritisiere andres meninger? Det er greit å si "Jeg synes derimot at moderatorne gjør en god jobb, osv", men å drive å blande seg inn i andres meninger ser jeg ikke hensikten med.

Det er dette som er diskusjon. Ved å diskutere dette motbeviser vi vel faktisk vedkommende som påstod at det ikke gikk an å diskutere her :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Personlig synes jeg det er ok at folk kommer med ros, men er det egentlig noe poeng i å gå inn i diskusjoner og kritisiere andres meninger? Det er greit å si "Jeg synes derimot at moderatorne gjør en god jobb, osv", men å drive å blande seg inn i andres meninger ser jeg ikke hensikten med.

Det er dette som er diskusjon. Ved å diskutere dette motbeviser vi vel faktisk vedkommende som påstod at det ikke gikk an å diskutere her :thumbup:

6202639[/snapback]

 

Nei du "motbeviser" ingenting, det du gjør er å blande deg inn i en direkte kommunikasjon mellom bruker og moderator. Posten er lagd for tilbakemeldinger til moderatorer, så da kan du ha såpass tålmodighet at du venter med tilsvaret til moderator har svart. Når du går ut i forkant av dette svaret oppfører du deg som om du er moderator. Når moderator har forklart seg, så kan en evnt. diskusjon starte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Personlig synes jeg det er ok at folk kommer med ros, men er det egentlig noe poeng i å gå inn i diskusjoner og kritisiere andres meninger? Det er greit å si "Jeg synes derimot at moderatorne gjør en god jobb, osv", men å drive å blande seg inn i andres meninger ser jeg ikke hensikten med.

Det er dette som er diskusjon. Ved å diskutere dette motbeviser vi vel faktisk vedkommende som påstod at det ikke gikk an å diskutere her :thumbup:

6202639[/snapback]

 

Nei du "motbeviser" ingenting, det du gjør er å blande deg inn i en direkte kommunikasjon mellom bruker og moderator. Posten er lagd for tilbakemeldinger til moderatorer, så da kan du ha såpass tålmodighet at du venter med tilsvaret til moderator har svart. Når du går ut i forkant av dette svaret oppfører du deg som om du er moderator. Når moderator har forklart seg, så kan en evnt. diskusjon starte.

6203293[/snapback]

 

Jeg lukter kverulant lang vei her... :)

..men mulig "mrmus" er en "wannabe" som han/hun selv ynder å kalle andre debattanter her... For det er jo faktisk det han/hun ønsker... å moderere...

Først innlegg som er tilbakemelding til moderator.. så skal moderator svare.. så kan andre delta... MrMus... PM bruker man for å gi tilbakemelding... en forumtråd er for å diskutere, men jeg kan jo selvfølgelig ha misforstått..

Lenke til kommentar

Kutt ut diskusjon om hvem som er wannabe mod eller ikke.

 

Om person 1 mener A og person 2 kommer inn og er uenig i A men fordi han/hun mener B, så går det helt greit. Både A og B meninger teller og er viktig for oss.

 

Og med det nok om den diskusjonen.

Lenke til kommentar
Det er dette som er diskusjon. Ved å diskutere dette motbeviser vi vel faktisk vedkommende som påstod at det ikke gikk an å diskutere her :thumbup:

6202639[/snapback]

 

Du har ikke klart å motbevise skit, som mrmus sa. Du skal ha takk for at du hugget poenget mitt inn i stein.

 

Jeg kan gi uendelig med eksempler på debatter som har blitt stoppet på grunn av tåpelige nykker hos moderatorene. Det er kanskje spor av debatt i de tusentalls innleggene på diskusjon.no, men å diskutere på diskusjon er uglesett. Hvor mange tråder her er egentlig 'ikke egnet for diskusjon'?

Endret av burnedmind
Lenke til kommentar
Du har ikke klart å motbevise skit

Neivel? Da har du sikkert saklige argumenter for den påstanden, da eller?

 

Jeg kan gi uendelig med eksempler på debatter som har blitt stoppet på grunn av tåpelige nykker hos moderatorene.

Og jeg kan gi hundre ganger uendelig med eksempler på noe annet. Dessuten, hvem sier at grunnen til at debatten ble stoppet var "tåpelig"?

 

Det er kanskje spor av debatt i de tusentalls innleggene på diskusjon.no, men å diskutere på diskusjon er uglesett.

Merkelig. Jeg diskuterer i mange, mange tråder her jeg. Ja, ganske så opphetede debatter kan det bli!

 

Hvor mange tråder her er egentlig 'ikke egnet for diskusjon'?

6223431[/snapback]

Sikkert en del, og de jeg har sett har ofte vært riktige.

Lenke til kommentar
Neivel? Da har du sikkert saklige argumenter for den påstanden, da eller?

 

Jeg har ikke sett noen bevis for at påstanden min er feilaktig. Hvis du faktisk gir meg disse såkalte bevisene så kan jeg sikkert ta meg tid til å dissekere de. Hvis vi i det hele tatt kommer så langt, for dette begynner farlig å minne om en diskusjon.

 

Og jeg kan gi hundre ganger uendelig med eksempler på noe annet.

 

Hvordan kan du gi eksempler på tråder som ikke har blitt stoppet på grunn av tåpelig nykker hos moderatorene? Jeg tror dette gikk litt fort for deg.

 

Dessuten, hvem sier at grunnen til at debatten ble stoppet var "tåpelig"?

 

Jeg sier det. Hva var det for et spørsmål? Så klart jeg siterer objektivitens og sannhetens kilde når jeg kommer med en personlig tilbakemelding. Tulling.

 

Merkelig. Jeg diskuterer i mange, mange tråder her jeg. Ja, ganske så opphetede debatter kan det bli!

 

Jeg vil gjerne se en link til disse opphetede debatter, for særlig mange grader over dette blir det ikke:

 

Tulling 1: "Ja, jeg synes Linux er best da, men det er min mening. Synes de er flinke mot virus og sånne ting."

 

Tulling 2: "Jeg er uenig med deg her, jeg liker Windows best fordi det er brukervennlig og sånn. Det er bare min mening da og smaken er som baken"

 

Moderatortulling: "Denne tråden er kun for generelle spørsmål om fluefiske i Hemsedal. Vennligst ta diskusjon et annet sted. Dere har blitt utestengt i 30 dager.

Endret av burnedmind
Lenke til kommentar
Neivel? Da har du sikkert saklige argumenter for den påstanden, da eller?

Jeg har ikke sett noen bevis for at påstanden min er feilaktig. Hvis du faktisk gir meg disse såkalte bevisene så kan jeg sikkert ta meg tid til å dissekere de. Hvis vi i det hele tatt kommer så langt, for dette begynner farlig å minne om en diskusjon.

Sjekk f.eks. politikkforumet. Der er det side opp og side ned med diskusjoner. Sjekk spillforumet. Der er det også side opp og side ned med diskusjoner, f.eks. om hva som blir best av PS3, Xbox og Wii. Det er tonnevis av diskusjoner i dette forumet, og tråder blir stengt med god grunn, f.eks. at det allerede er tråder som diskuterer et emne.

 

Og jeg kan gi hundre ganger uendelig med eksempler på noe annet.

Hvordan kan du gi eksempler på tråder som ikke har blitt stoppet på grunn av tåpelig nykker hos moderatorene? Jeg tror dette gikk litt fort for deg.

Hva skal det bety? Jeg snakket selvsagt om tråder der det foregår debatter og diskusjoner.

 

Merkelig. Jeg diskuterer i mange, mange tråder her jeg. Ja, ganske så opphetede debatter kan det bli!

Jeg vil gjerne se en link til disse opphetede debatter, for særlig mange grader over dette blir det ikke:

 

Tulling 1: "Ja, jeg synes Linux er best da, men det er min mening. Synes de er flinke mot virus og sånne ting."

 

Tulling 2: "Jeg er uenig med deg her, jeg liker Windows best fordi det er brukervennlig og sånn. Det er bare min mening da og smaken er som baken"

 

Moderatortulling: "Denne tråden er kun for generelle spørsmål om fluefiske i Hemsedal. Vennligst ta diskusjon et annet sted. Dere har blitt utestengt i 30 dager.

6223645[/snapback]

Hvis du poster tråder om Linux/Windows i et fluefiskeforum så ber du om bråk. Hvis du hadde startet tråden i forumet "OS-flamewars" i stedet så hadde du sluppet bråket.

 

Men jeg tror jeg har skjønt problemet... Du ignorerer hvilket forum du er i, poster noe som er helt off-topic, og så blir du sinna fordi tråden blir stengt?

Lenke til kommentar

Da gjorde jeg det enkelt og ryddet opp, når brukere starter å diskutere moderatoravgjørelser selv om det ikke skal gjøres, og appåtill ikke innser hvorfor det som er gjort ble gjort etter flere poster så får det nesten bare være.

 

Tråden skal ikke brukes til å diskutere moderatoravgjørsler som sagt. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan dere stenge OT-baren?

 

I Stickyen står følgende:

 

Det betyr at emnet (topic) for OT-baren ikke er bestemt, men avgjøres av brukernes interesser. Men det betyr ikke at det er fritt fram for alle slags innlegg. Vi ønsker den samme høye kvalitet over denne delen av forumet som de andre. Da vil det være emner som ikke passerer nåløyet her som på resten av forumene.

 

Dette fungerer ikke i praksis og kategorien oversvømmes av meningsløse tråder og mildt sagt ubrukelige brukere.

Lenke til kommentar
Stenge Ot baren?

 

Har du feber? et sted må vi samle all møkka. Du har  3538 poster der og er klart den kategorien du trives best i

 

6305388[/snapback]

 

Er andre kategorier i off-topic-avdelingen.

 

 

 

Men kanskje på tide å vurdere en lukket forumsdel for gamle gode travere over 20 år?

6305388[/snapback]

 

Enig, men da begynner bare de som er under 16 og klage seg halvt ihjel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...